هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

توصیه های برای لاغری

چاقی معضل بزرگی است که با شیوه ی زندگی در جوامع امروز تعداد زیادی گرفتار آن هستند. همان طور که می دانید چاقی می تواند سلامتی روح و جسم را در معرض خطر قرار دهد. بسیاری از افراد که دچار لاغری شده اند بار ها و بارها خود را درگیر رژیم لاغری کرده اند, گاه نتیجه گرفته اند و گاه بی نتیجه مانده اند. در این مطلب توصیه هایی در باره ی رژیم لاغری برای شما آورده ایم.

توصیه هایی برای لاغری

توصیه 1:

 مقدار زیادی نوشیدنی بخورید. البته نوشیدنی هایی مانند آب و یا نوشیدنی های بی کالری دیگر. اگر در طول روز احساس گرسنگی و یا تشنگی کردید, مقادیر زیادی آب بخورید اگر احساس نیاز به خوردنتان ارضا نشد, بهتر است فنجانی چای میوه ای را امتحان کنید.

توصیه 2: 

درباره ی میان وعده های شب هنگام محتاط عمل کنید. های بدون فکر کردن معمولا پس از خوردن شام اتفاق می افتد. بعد از شام معمولا نیاز به استراحت دارید, رو به روی تلویزیون نشسته اید و نیاز عجیبی به خوردن خوراکی های جور واجور دارید. اشتباه ترین عمل, خوردن مقادیر زیادی خوراکی های پرکالری بعد از شام است. 

توصیه 3:

از خوردن غذاهایی که دوست دارید لذت ببرید. غذاهایی را که دوست دارید به هیچ عنوان حذف نکنید اما سعی کنید لذت کافی را ببرید. مثلا به جای آن که جعبه ای پر از کلوچه بخرید, مقدار کمی آبنبات بخرید. اگر تعادل را حفظ کنید, کلید لاغری را در دست گرفته اید.

توصیه 4:

در طول روز میان وعده های کوچکی را در نظر بگیرید. زمانی که کالری دریافتی شما کمتر از کالری که می سوزانید باشد, وزن از دست خواهید داد. اگز مرتبا احساس گرسنگی می کنید, بهتر است خوردن کالری های کمتر را انتخاب نمایید. کالری های روزانه ی خد را بین وعده ها و میان وعده های کوچکتر تقسیم نمایید. اگر 4 یا 5 وعده و میان وعده در روز استفاده کنید بهتر می توانید اشتها و وزن خود را کنترل کنید.

توصیه 5:

در تمامی وعده های غذایی پروتئین را جای دهید. پروتئین بیشتر از کربوهیدرات ها و چربی ها می تواند شما را سیر کند و مدت زمان طولانی تر به شما احساس پری و سیری می دهد. پروتئین می تواند توده های ماهیچه ای را حفظ کند و به سوزاندن چربی کمک کند. 

توصیه 6: 

در رستوران ها سعی کنید غذاهای سایز کوچک را سفارش دهید. خوردن غذاهایی به اندازه غذاهای کودک راه بسیار خوبی برای دریافت کالری کمتر است. از ظرف های کوچک تر استفاده کنید تا ذهنتان را گول بزنید. زمانی که موفق به فریب ذهنتان شوید, شکمتان را خیلی راحت تر می توانید فریب دهید. 

توصیه 7: 

اگر در رژیم غذاییتان پاستا و نان را حذف کنید و بیشتر به خوردن سبزیجات بپردازید در طول یک سال به راحتی می توانید یک سایز شلوار یا پیراهنتان را کم کنید. 

توصیه 8:

وعده ی صبحانه را حذف نکنید. زمانی که صبحانه را حذف می کنید در وعده های بعدی مثل ناهار و شام زیاده روی خواهید کرد و این امری کاملا اشتباه است. صبحانه ی کامل شامل شیر کم چرب, غلات صبحانه پر فیبر و میوه می باشد. 

توصیه 9:

فیبر را در رژیم غذایی خود جا بدهید. فیبر موجود در وعده های غذایی موجب می شود از یبوست و کلسترول خون جلوگیری شود. زنان در طول رووز باید 25 گرم فیبر و آقایان 38 گرم فیبر دریافت نمایند. 

توصیه 10: 

کابینت ها را از خوراکی های چاق کننده خالی کنید. وجود چیپس و بستنی و... نمی تواند به شما اجازه ی پایداری در رژیم غذاییتان را بدهد. 

توصیه 11: 

زمانی که وزن کم می کنید, اما سرعت کم کاهش وزنتان را دوست ندارید نا امید نشوید. به همان سرعت که طول کشیده چاق شوید به همان اندازه طول می کشد تا لاغر شوید. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.