هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

چند روش موثر در تقویت حافظه

چیزی که همه ی ما در ذهن خود داشته و انتظار آن را داریم این است که با بالا رفتن عدد سن، هوش و حواس کاهش یافته و کارایی حافظه پایین بیاید. این در حالی ست که با کمی تمرین و ممارست در تقویت حافظه دیگر نمی باید به هیچ وجه عدد سن تاثیری در حافظه شخص داشته باشد.
در این مطلب به راههای تقویت حافظه و آموزش چند روش برای تقویت حافظه اشاره می کنیم.

یکی از روش های تقویت حافظه، یادگیری یک زبان جدید می باشد. حتما می دانید یا شنیده اید که یادگیری یک زبان دیگر به جز زبان مادری در سنین کودکی بسیار و بارها آسان تر از سنین بزرگسالی می باشد. زیرا در این سنین ذهن باز بوده و قدرت فراگیری و به خاطرسپردن در سطح بالایی قرار دارد. به همین دلیل اگر شروع به یادگیری یک زبان جدید کنید، ذهن و قدرت حافظه ی شما تلاش می کند تا خود را با این شرایط تطبیق داده و به همان پتاسنیل سال های کودکی بازگردد.

دوم گوش دادن به موسیقی کلاسیک است. با گوش دادن به موسیقی کلاسیک کمک زیادی به تقویت حافظه خواهید کرد. این روش همیشه به وسیله ی افراد بزرگ و حتی کارآگاهانی که می خواستند روی حل مساله ای تمرکز کنند، مورد سنجش قرار گرفته است. به طور مثال زمانی که به یک اثر از موزارت گوش می دهید، هماهنگی آرام این موسیقی به مغز شما کمک می کند تا اطلاعات را به شیوه ی درست تری بازیابی کرده و قدرت تمرکز شما بالا می رود.

داشتن رژیم غذایی درست و سالم و پر از منابع سبزیجات سومین توصیه ای ست که برای رشد و تقویت حافظه داریم. اگر می خواهید حافظه ی قوی داشته باشید می باید کمتر به سراغ غذاهای چرب و سنگین رفته و از غذاهایی که ساعت هضم طولانی دارند، دوری کنید. رژیم غذایی غنی از سبزیجات و غذاهای سبک تاثیر بسیار زیادی در نگه داشتن تمرکز و قدرت فراگیری و البته تقویت هوش و حواس و حافظه دارند.


چهارمین کلید طلایی داشتن خواب کافی ست. اگر ساعت خواب شما به هم خورده و شب ها خواب درستی نداشته باشید، به هیچ وجه در طول روز از ذهن خود نمی باید انتظار عملکرد درستی را طلب کنید. خواب صحیح، خوابی ست که در ساعات اولیه ی شب آغاز شده و در ساعات اولیه ی صبح به اتمام برسد. خوابیدن زیاد پس از طلوع آفتاب نیز به حد زیادی به تمرکز و حافظه ی فرد صدمه می رساند.

و در نهایت پنجم این که با نوشیدن یک یا دو فنجان در قهوه نیز یک کاتالیزور به میزان حافظه ی خود وارد کرده و به این شیوه کمی دوپینگ کنید.

برای مطالعه روش های تقویت حافظه، کلیک کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.