هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

آشنایی با انواع تشک ها

در صورتی که بتوانید, خوابی آسوده و راحت داشته باشید, مطمئنا در سلامت و خلق و خوی تان تاثیر مثبتش  را خواهید دید. پزشکان و روان شناسان توصیه ای اکید در زمینه ی اندازه و زمان مناسب خواب شب کرده اند. 

لازم به ذکر است, هر فردی یک سوم عمر خود را در خواب سپری می کند, پس بهتر است شرایط مناسبی برای استراحتتان مهیا نمایید. دمای اتاق, فعالیت ها و آرامشی که قبل از خواب داریم, همه در خوابی لذت بخش تاثیر فراوانی دارند, فراموش نکنید که بستر راحت برای خواب نیز چندان بی تاثیر نیست, پس شیوه ی خوابیدن اهمیت فراوانی دارد. برای آن که راحت بخوابیم به تشکی خوب احتیاج داریم. اگر عادت دارید روی تخت هایی با تشک طبی, پنبه ای یا خوش خواب بخوابید و اصلا نمی توانید روی زمین بخوابید و به دنبال خرید تشک خوب هستید, با ما همراه باشید. در مطلب زیر شما را با دنیای تشک ها آشنا می نماییم. 


تشک های طبی و پنبه ای از تشک های سفت مناسب تر هستند, تشک های سفت در سنین های مختلف موجب بروز درد های کمری می شوند. اگر از تشک به صورت درست استفاده نکنید, ناهنجاری های ستون فقرات را به همراه خواهد داشت. 

انواع تشک ها

مجموعا تشک ها به 5 دسته تقسیم می شوند. 

1. تشک فنری

تشک های فنری مناسب افرادی با وزن کمتر است. بهتر است بدانید تشک های فنری قابلیت ارتجاعی دارد و وزن فرد بر سطح تشک پخش می شود. این نوع از تشک ها نسبت به تشک های طبی ارزان تر است و مخاطبان بیشتری دارد. 

2. تشک طبی و فنری ( تشک طبی, تشک پاکت اسپرینگ و تشک فنری مموری فوم دار) 

تشک خوب برای هر سنی وجود دارد و برخی ز تشک ها طبی و فنری هستند. در تشک های طبی, اسفنج با دانسیته ی بالا و دیواره ی M وجود دارد و از فنر بندی بسیار خوبی هم بهره می برد به همین دلیل طول عمر این نوع از تشک ها زیاد است و خوابی آسوده را تجربه خواهید کرد. در صورتی که در تشک طبی از فنر پاکتی و منفصل استفاده شده باشد و یا در ساختار آن از مموری فوم دار استفاده شده باشد, قیمت و کیفیتی بالاتری خواهد داشت. مموری فوم دار جهت تطابق بهتر و بیشتر تشک با بدن شما می باشد.

3. تشک طبی ( تشک فومی, تشک تمام اسفنجی, تشک تمام مموری فوم) 

تشک های طبی خاصیت طبی دارند و د رساختار آن فنر استفاده نشده است. تشک های طبی عمر کوتاهی دارند و نوع فومی آن ارزان قیمت ترین تشک است و سبک وزن , سفت, قابل شستشو و زیپ دار است و از جنس یونولیت است. تشک های طبی که اسفنجی هستند و نرم تر از نوع قبلی هستند دارای کیفیتی بالاتر می باشند. تشک های مموری دار, گران قیمت تر هستند. طبق اسفنج, قیمت و کیفیت تشک طبی متفاوت خواهد بود. 



4. تشک آبی

آیا تا به حال چیزی از تشک های آبی شنیده اید؟ عجیب ترین نوع تشک ها, تشک آبی است که کم تر کسایی هستند که اسم تشک آبی به گوششان خورده است. این نوع از تشک ها طرفداران خاص خود را دارند. با پر کردن این تشک ها از آب گرم خاصیت ارتوپدیک پیدا می کنند و در پیک نیک ها استفاده می شوند.

5. تشک بادی

تشک های بادی در سفر کاربرد خوبی دارد. نرمی و سفتی این نوع از تشک ها را توسط دستگاهی می توان کنترل کرد. یکی از نکات مثبت این تشک آن است که می توان باد آن را خالی کرد و به راحتی حمل و نقل می شود. 


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.