هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

پاسخ به چند پرسش در خصوص بیمه آتش سوزی

اگر به فکر خرید آنلاین بیمه آتش سوزی هستید، شاید سوالاتی در این زمینه برایتان پیش آمده باشد. در زیر می توانید به پاسخ برخی از پرسش های در زمینه ی بیمه آتش سوزی منازل توجه نمایید:

-    بیمه نامه آتش سوزی طرح جامع چه خطرات و خساراتی را تحت پوشش قرار می دهد؟
پاسخ: در این بیمه نامه ساختمان و اثاثیه ی داخل منزل نسبت به حوادث حریق، انفجار،صاعقه، زلزله، مسئولیت مالی در مقابل همسایگان، پاکسازی محل حادثه، سرقت و وقفه در فعالیت (عدم النفع) زیر پوشش قرار می گیرد.

-    خطرات خارج از تعهد در بیمه نامه ی آتش سوزی کدام هستند؟
پاسخ: خطرات زیر، خارج از تعهد بیمه گر خواهند بود. البته در صورتی که در قالب پوشش های اضافی خریداری نشده باشند.
جنگ، جنگ داخلی، آشوب و بلوا،اعتصاب، قیام، انقلاب، کودتا، اغتشاشات داخلی و یا اقدامات احتیاطی مقامات انتظامی و نظامی، زمین لرزه، آتش فشان، ریزش زمین، سیل، طغیان رودخانه ها، حریق تحت الارضی و یا آفات سماوی، انفجار مواد منفجره مانند دینامیت، تی ان تی و باروت، فعل و انفعلات هسته ای.-    فسخ بیمه نامه ی آتش سوزی به چه صورتی خواهد بود؟
پاسخ: بیمه‌گر و بیمه‌گذار هر زمان که بخواهند می‌توانند تقاضای فسخ قرارداد بیمه را بکنند. در این صورت:
اگر تقاضای فسخ از طرف بیمه‌گذار باشد حق‌بیمه قرارداد تا آن زمان بر اساس تعرفه کوتاه مدت محاسبه می‌شود و مابقی مسترد خواهد شد.
اگر تقاضای فسخ از طرف بیمه‌گر باشد حق بیمه قرارداد تا آن زمان بر اساس تعرفه روزشمار محاسبه می‌شود و مابقی مسترد خواهد شد.
* مبلغ حق بیمه بر اساس تعرفه کوتاه مدت بیشتر از مبلغ آن بر اساس روزشمار است. -    مدت بیمه نامه آتش سوزی چه قدر می باشد؟
پاسخ: بیمه آتش سوزی مانند دیگر بیمه های رایج در کشور، به طور عادی از ساعت 24 روز معین شروع شده و تا ساعت 24 یک سال بعد خاتمه می یابد. البته توجه داشته باشید که برای زمانی کمتر از یک سال تعرفه ی کوتاه مدت در نرخ بیمه آتش سوزی محاسبه خواهد شد و برای مدت زمان های بیشتر از یک سال نیز تعرفه ی روز شمار نرخ بیمه آتش سوزی را تعیین خواهد کرد.برای کسب اطلاعات بیشتر درباره ی انواع بیمه آتش سوزی و شرکت هایی که این بیمه نامه ها را ارائه می دهند، به  راهنمای بیمه آتش سوزی بیمه بازار مراجعه کنید.
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.