هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

نکات مهم در طراحی منوی رستورانی

علاوه بر تجهیزات رستوران و غذاهایی که در رستوران سرو می شود، طراحی دکوراسیون رستوران هم حرف های زیادی برای گفتن دارد. یکی از مواردی که حتما می بایست در طراحی رستوران به آن ها توجه کنید، منوی رستورانی است. اگر می خواهید کمی متفاوت باشد و مشتریان بیشتری را جذب کنید، این موارد را رعایت کنید.



طراحی منوی رستورانی


جالب است بدانید هنگامی که مشتریان شما پشت میز و صندلی رستوران می نشینند، منتظر هستند در اسرع وقت منوی رستوران تحویلشان شود. این منوی رستورانی می تواند ساده باشد و یا برعکس آن قدر هیجان انگیز و جذاب که بار ها و بارها مشتریان را به خود جلب کند.


قیمت ها را مقایسه کنید


شاید بد نباشد در منوی رستورانی خود قیمت ها را با قیمت های سایر رقبا مقایسه کنید. البته پیشنهاد می کنیم از بردن نام رقبای خود، خودداری کنید. تنها به ذکر قیمت ها بسنده کنید تا مشتریان شما تفاوت را احساس کنند.


مواد تشکیل دهنده را بنویسید


اغلب مشتریان دوست دارند بدانند که در غذای سفارشی آن ها چه مواد اولیه ریخته شده است! کمتر کسی دوست دارد بدون آگاهی، چیزی را سفارش دهند. پس پسندیده است که در منوی رستورانی، مواد تشکیل دهنده را نیز بنویسید.



عکس غذاها را نیز در منو قرار دهید


تصور کنید که منوی شما تصویری درست مانند غذاهایی که سرو می شود را داشته باشد. با این کار شما حق انتخاب بیشتری به مشتریان خود می دهید و دست آن ها را برای انتخاب غذای مورد علاقه ی خود باز می گذارید.


جنس منو


منو باید جذاب باشد. این کار را از انتخاب جنس منو استفاده کنید. از استفاده از کاغذهای ساده که زود خراب می شوند، بپرهیزید. روکش های جذاب ایجاد کنید. از رنگ ها و فونت های زیبا استفاده کنید تا جذابیت منو را افزایش دهید.


یکی از مهم ترین مواردی که در طراحی منو باید مورد توجه قرار دهید، پاکیزگی منو است. هیچ مشتری دوست ندارد منویی را در دست بگیرد که کثیف و آلوده است.


منوی رستوران را بخش بندی کنید


به منو نظم دهید و موارد یکسان را در یک قسمت قرار دهید. به عنوان مثال پیش غذاها را در یک بخش قرار دهید و نوشیدنی ها در بخشی دیگر! یک طراح حرفه ای استخدام کنید تا بتواند به بهترین شکل ممکن مورد نیاز شما را طراحی کند. طرح بندی خوبی ایجاد کنید و رنگ مناسبی را برای آن در نظر بگیرید تا منوی شما به جذاب ترین شکل ممکن پدیدار شود.


از رنگ هایی استفاده کنید که اشتها را افزایش می دهد و نوشته های روی منو به خوبی نشان داده می شود. ضمنا در طراحی منو به سبک رستوران نیز توجه کنید، مثلا در رستوران های سنتی بهتر است منوی شما طراحی سنتی داشته باشد و در یک رستوران هندی از رنگ هایی استفاده کنید که غذاهای تند را یادآور می شوند.


برای آنکه مشتریان بیشتر و بیشتر به رستوران شما جلب شوند، لازم است که به موارد مختلفی توجه شود و طراحی منوی رستورانی یکی از مهم ترین مواردیست که باید به آن ها توجه کنید. منوی رستورانی در کنار سرو یک غذای خوشمزه و سایر موارد، رستوران شما را تبدیل به یک رستوران جذاب می کند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.