هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی از پیامک شدن وضعیت بیمه ای اشخاص خبر داد

شاید تا به حال برای اطلاع از وضعیت پرداخت حق بیمه ی خود و... ماهیانه به استعلام آنلاین بیمه روی می آوردید، اما به گفته ی معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی زین پس وضعیت بیمه ای و پرداخت حق بیمه افراد به شماره موبایل آنان پیامک خواهد شد. این روال به صورت ماهیانه صورت خواهد گرفت و بیمه شدگان می توانند به راحتی از وضعیت بیمه ای خود مطلع شوند.


معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی گفت: بر این اساس به همه بیمه شدگان پیامک می‌دهیم که کارفرما برای آنها چند روز کارکرد حق بیمه و با چه حقوقی رد کرده است و چه میزان در سوابق بیمه‌ای فرد محاسبه شده است.



محمد حسن زدا افزود: نگاه خود را نسبت به ارائه خدمات تغییر دادیم و تلاش می‌کنیم روند ارائه تسهیلات آسان شود و دیگر فرد برای گرفتن خدمت دوندگی اداری نکند.

وی ادامه داد: در چهار سال گذشته بستر ایجاد خدمات فراهم شده است و اکنون زمان بهره برداری از برنامه‌های عملیاتی از طریق هم‌افزایی بخش‌های مختلف رسیده است.

وی واریز آنلاین کمک هزینه ی ازدواج زوج های جوان و همین طور تخفیفی که از سوی این سازمان برای هزینه ی کفن و دفن ارائه می شود را در صدر فهرست امور قرار داده و تاکید کرد: این اقدامات می‌تواند امکان رصد و نظارت دقیق تر را فراهم کند؛ به عنوان مثال  معاونت درمان، حذف دفترچه‌های بیمه را در مراکز درمانی انجام داد و اکنون در حال پایلوت حذف دفترچه در مراکز درمانی طرف قرارداد است و این طرح امکان رصد دقیق بر کار پزشکان را فراهم کرده است.

زدا خاطر نشان ساخت: یکی دیگر از پروژه‌های ما ارسال پیامک به همه بیمه شدگان در هرماه است که قصد داریم آن را تا یکی دو ماه آینده اجرایی کنیم؛ بر این اساس لیست‌های پرداخت حق بیمه‌ای را که دریافت می‌کنیم، به بیمه‌شدگان اطلاع‌رسانی کنیم، یعنی از طریق پیامک به آنها می‌گوییم که حق‌بیمه این‌ماه شما دریافت شده، حقوق و دستمزد و کارکرد شما این میزان است.

وی اضافه کرد: در واقع هم اطلاع رسانی می‌کنیم و هم آنکه ۱۳ میلیون بیمه شده به فهرست بازرسان ما اضافه می شوند و اگر کارفرمای آنها حق بیمه را ناقص پرداخت کرد، دیرکرد داشت و یا فرار بیمه‌ای انجام داد اقدام کنند. به عنوان مثال اگر در یک کارگاه برای ۹ نفر پیامک ارسال شد اما برای یک نفر پیام نیامد، وی می‌تواند نزد کارفرما برود و علت را جویا شود و پیگیری‌های لازم را انجام دهد تا بعدها به هنگام بازنشستگی دچار مشکل نشود.



معاون بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی عنوان ساخت: قبلا توجهی به این امور نمی‌شد و طبق آیین نامه‌های موجود عمل می‌کردیم، اما اکنون تمایل داریم کمک کنیم و اشکالات آیین نامه‌ها را از طریق سازمان مدیریت، مجلس و هیئت امنا پیگیری کنیم. تضمین موفقیت یک سازمان هدف دار قطعی است.

وی توضیح داد: طی چهار سال گذشته به جای حرکات نمایشی، بانک های اطلاعاتی خود را کامل کردیم و به سازمان‌های مختلف متصل شدیم.

 این مقام مسئول در خصوص ارائه ی خدمات غیر حضوری و تاثیر مثبت آن بر کاهش رفت و آمدهای درون شهری در سالعات اداری و شلوغ گفت: در حال حاضر  حداقل یک میلیون و ۲۰۰ هزار موردحق بیمه از طریق اینترنت و غیرحضوری دریافت می‌شود که ۲.۵ میلیون سفر درون شهری را در کشور کاهش داده است.

زدا سخنان خود را این گونه پایان داد: پرداخت مستمری‌ها نیز به صورت متمرکز انجام می‌شود. قبلا پول باید از تهران به اداره کل استان، شعب و واحدها می‌رفت، اما اکنون مستقیما به حساب افراد واریز می‌شود و واسطه‌ها حذف شده‌اند. قبلا ۲۵ روز درگیر پرداخت مستمری‌ها بودیم، اما اکنون این روند ساماندهی شده است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.