هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

درباره کاشت ناخن


با رو اتمام رفتن فصل سرما و شروع عروسی ها و جشن ها، خانم ها تمایل بیشتری برای کاشت ناخن و زیباتر کردن ظاهرشان استفاده می کنند. خیلی ها شاید فراموش کنند که گاه زیبا شدن، بهای سنگینی دارد و ممکن است بهای آن آسیب و از بین رفتن سلامت ناخن ها باشد.
این روزها در تمام مجلات تبلیغی، بخشی به کاشت ناخن اختصاص دارد که هزینه آن، بسته به محل جغرافیایی آرایشگاهها حدود 150 هزار تومان در مناطق شمالی تا 40 هزار تومان در بخش ‌های مرکزی شهر است. هزینه کاشت ناخن پا نیز به طور جداگانه، 30 تا 50 هزار تومان است.
این هزینه تنها برای یک دوره کاشت ناخن بوده و هر سه هفته یک بار ترمیم لازم است. هزینه ترمیم هم رنج قیمتی از 20 هزار تا 80 هزار تومان دارد.
در کنار زیبایی کاشت ناخن پا یا دست، باید از خطرات آن هم آگاهی داشت. اما وقعا چند نفر از خانم ها از خطرات آن آگاهند؟
دکتر بلیغی، متخصص پوست می گوید: کاشت ناخن مصنوعی، عوارضی همچون عفونت های معمولی و قارچی، تغییر شکل صفحه ناخن، درماتیت (اگزمای تماسی) ، شکنندگی و حتی از بین رفتن صفحه اصلی ناخن را می تواند ایجاد کند.
همچنین، این ناخن های مصنوعی باعث تغییر رنگ ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن التهاب دور ناخن، و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر می ‌شوند.
استفاده طولانی مدت از ناخن ‌های مصنوعی باعث عفونت پوست اطراف ناخن‌ها و شل شدن ناخن ‌ها میشود. بهتر است هر سه ماه ناخن های کاشته شده برداشته شوند و ناخن طبیعی رشد خود را داشته باشد.
مهمترین مسئله در خصوص سلامت ناخن خانم های خانه‌دار، استفاده نکردن از دستکش در زمان انجام کارهاى خانه و بکار بردن مواد شوینده شیمیایی است. کار با اجسام سخت و مواد شوینده قوى لایه محافظ ناخن را از بین برده و باعث ترک خوردن آن مى‌شود.
رژیم غذایى صحیح یکی از عوامل موثر در حفظ و داشتن ناخن های سالم است. غذاهاى سرشار از سولفور و سیلیکون مثل گل کلم و ماهی، موجب حفظ زیبایی و سلامت ناخن مى‌شود. همچنین آب هویج تازه به دلیل غنى بودن آن از کلسیم و فسفر، منبع خوبی برای کسانی است که می خواهند ناخن هایی مستحکم داشته باشند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.