هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

طرز تهیه دسر طالبی

در این روزهای بهاری روی هر میز چوبی رستوران جای انواع و اقسام دسرهای مختلف خالی به نظر می رسد. اغلب مششتری ها پس از میل کردن غذای اصلی تمایل دارند یک دسر نسبتا خنک و شیرین نوش جان کرده و وعده ی غذایی خود را با طعمی به یاد ماندنی به پایان برسانند.


در این مطلب قصد داریم دستور تهیه ی یک دسر خوشمزه ی فصلی را که در منزل نیز قادر به تهیه ی آن هستید، معرفی کنیم.



مواد لازم


یک عدد طالبی در سایز متوسط

یک پیمانه شیر
نصف فنجان شکر
250 گرم خامه
پودر ژلاتین به میزان کافی
یک پیمانه آب خنک


روش تهیه ی دسر طالبی


شما باید پس از شستن و پوست کندن طالبی، آن را به تکه های کوچک بریده و خرد کنید. سپس این تکه های طالبی را با مقداری شکر داخل یک مخلوط کن ریخته و به خوبی مخلوط نمایید.


مقدار شکر بسته به ذائقه تان دارد. به همین دلیل می توانید بنا به میل خود میزان آن را کم یا زیاد نمایید. البته توجه داشته باشید که میزان شکر باید به اندازه ای باشد که طعم طالبی را تحت تاثیر قرار نداده و همچنان مزه ی خود میوه ی طالبی احساس شود.


در یک کاسه مقداری آب ریخته و روی آن پودر ژلاتین بریزیم. سپس این آب و ژلاتین را روی حرارت غیرمستقیم بگذارید تا ژلاتین ها در آب به خوبی حل شوند.


اکنون شیر و خامه را داخل مخلوط کن روی آب طالبی تان بریزید و آن را به اندازه ی کافی میکس کنید.


مخلوط کردن در این مرحله لازم است که به خوبی انجام شود. سپس ژلاتین و آب حل شده را که خنک شده است، به مخلوط اضافه کنید و باز هم بزنید.


 از این مخلوط داخل یک قالب سیلیکونی ریخته و بگذارید داخل یخچال تا به خوبی خودش را بگیرد. سپس قالب را از یخچال خارج کرده و به آرامی دسر را از آن خارج نمایید.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.