هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

ماکارون های رنگی

کم کم ماه رمضان تمام میشود و راحت تر از قبل می توانید در آشپزخانه آشپزی کنید. دیگر اینکه بوی خوش شیرینی و غذاهای مختلف در خانه و ساختمان محب سکونتتان بپیچد معذبتان نمی کند.


یکی از شیرینی های خوشمزه که ظاهر بسیار هیجان انگیز و البته بامزه ای دارد ،ماکارون هست. ماکارون این شیرینی های گرد و کوچکی است که در لایه ی میانی خود کرم دارد.


جالب است بدانید این نوع از شیرینی در سراسر نیا طرفداران زیادی دارد، به خصوص که این خوراکی خوشمزه در رنگهای جذاب و متفاوتی هم تهیه میشود.









چنانچه علاقه مند به تهیه ی این شیرینی خوشمزه هستید میتوانید با مراجعه به لینک زیر، دستور پخت و تهیه  آن را یاد بگیرید:



طرز تهیه ماکارون

جرم آمریکایی در لیست سریالهای کنسل شده

بهتر است به سریالهای تلویزیونی دل خوش نکنید چون ممکن است بی دلیل یا با دلیل پخش سریال محبوب شما ناتمام رها بشود. در دنیا سریالهای کنسل شده بسیاری وجود دارد که بنا به دلایلی تهیه کنندگان یا سیاست گذاران تلویزیونی از ادامه ی پخش آن منصرف می شوند. یکی از سریالهای پرطرفدار که توانسته بود کاندید دریافت جوایز بسیاری هم بشود، سریال آمریکایی American Crime یا جرم آمریکایی است.
 American Crime یک مجموعه ی تلویزیونی پلیسی جنایی است که در سه فصل که هر کدام داستان جداگانه ای داشتند تولید و از شبکه ی ABC پخش شد. فصل نخست این سریال که در مورد قتل و خشونت است در مارس سال 2015 به روی آنتن رفت. خالق این سریال آمریکایی جان ریدلی است که بازیگرانی نظیر  فلیسیتی هافمن، دبلیو ارل براون و تیموتی هاتون در آن ایفای نقش کرده اند. موضوع این سریال حول موضوعاتی نظیر جنسیت، نژاد و سطح طبقاتی و تاثیر آنها بر وقوع جرم و جنایت است. این سریال توانست نظر بیننده ها و منتقدین را به خود جذب کند به طوری که توانست در سال ۲۰۱۵ نامزد دریافت ۱۰ جایزه ی امی از جمله بهترین مجموعه ی تلویزیونی کوتاه بشود.
تولید و پخش این سریال آمریکایی با چالشهای زیادی روبه رو شد، اما در نهایت پس از پخش سه فصل سریال، شبکه ی ABC  در ماه می سال جاری پخش سریال را کنسل کرد. این سریال پس از پخش فصل اول در فصل دوم با تغییرات مختلفی روبه رو و در نهایت در می 2015 پخش شد. فصل سوم نیز همینطور با ایجاد تغییراتی در بازیگران و سناریو تولید و در نهایت در مارس     2017از شبکه ی ABC شد. اما در ادامه شبکه ی تلویزیونی ABC بنا به سیاستهای تلویزیونی پخش سریال را متوقف کرد.

انتقال سپرده ها از بانک به بازار مسکن

با خروج سپرده های بانکی از بانک ها، پیش بینی می شود که حجم زیادی از این سپرده ها برای سرمایه گذاری در بازار مسکن به حوزه ی املاک وارد شوند.

این موضوع می تواند قیمت مسکن را با مقداری افزایش روبرو کرده و خرید و فروش املاک را نیز رونق بخشد.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در این باره گفت: ورود تقاضای سوداگرانه سپرده گذاران نگران در بازار مسکن و سرازیر شدن نقدینگی از بانک ها به بازار رقیب، موجب گرانی خانه می شود.

غلامرضا سلامی اظهار داشت: سه بازار مسکن، ارز و طلا از رقبای بانک‌ها و بازار مالی محسوب می‌شوند و تاثیر گذاری خروج سپرده‌ها در هر یک از این بازارها به شدت و ضعف خروج سرمایه‌ها از بانک‌ها بستگی دارد.

وی افزود: به طور قطع اگر میزان قابل توجهی از سرمایه های سپرده گذاری شده از بانک ها خارج شود، بازار مسکن از این رفتار اقتصادی مردم تاثیرپذیری خواهد داشت.

مشاور وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد : اگر خروج سپرده ها از بانک ها شدت بگیرد می تواند تهدیدی برای بازار مسکن تلقی شود چرا که این تقاضاهایی که وارد بازار می شود، تقاضای سوداگرانه است و نه برای برطرف سازی نیاز مصرفی.

غلامرضا سلامی اضافه کرد: البته ورود این نقدینگی به بازار مسکن موجب تسریع در ورود به دوره رونق می شود و بازار مسکن را تکان می دهد اما ممکن است با افزایش تقاضای سوداگرانه در بازار با افزایش قیمت ها مواجه شویم.

وی تاکید کرد : البته در طول 4 سال گذشته میزان افزایش قیمت در بازار مسکن همواره زیر نرخ تورم عمومی بوده و هنوز هم نرخ رشد قیمت مسکن زیر نرخ تورم است و اساسا حرکت متناسب با نرخ تورم برای رشد قیمت ها منطقی خواهد بود.

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: اگر از 600 هزار میلیارد تومان سپرده بانک ها تنها یک درصد این رقم جذب بازار مسکن شود، به طور قطع این بازار سریع تر به رونق خواهد رسید.

وی افزود: بستگی به شدت و ضعف میزان خروج سپرده ها از بانک این رفتار اقتصادی مردم تاثیرات مثبت و منفی در سایر بازارهای رقیب بازار مالی از جمله مسکن، طلا و ارز خواهد گذاشت. البته اگر میزان خروج سپرده ها در مدت زمان کوتاه رقم قابل توجهی باشد خطرات جدی برای اقتصاد کشور به دنبال دارد و منجر به فلج شدن اقتصاد می شود.

غلامرضا سلامی در نهایت گفت: اگر بخشی از این سپرده ها وارد بازار مسکن شود منجر به تسریع در رونق می شود اما اگر نقدینگی ها از بانک ها به صورت تقاضای سوداگرانه به یکباره وارد بازار مسکن شود، می تواند برای این بازار خطر گرانی را به دنبال داشته باشد.

سوپ کلم و پنیر

سوپی که در این مطلب به آموزش آن خواهیم پرداخت، سوپی نه چندان معمول است که البته پیشنها میکنیم دست کم ماهی یکبار آن را درست کنید و لذت ببرید. این سوپ حاوی پروتئین و کلسیم است و بسیار مقوی است.


سوپ پنیر چدار و کلم بروکلی

 

مواد لازم (۴ تا ۶ نفر)

۲ بوته کلم بروکلی، خرد شده
¼ پیمانه کره
¼ پیمانه آرد
نصف یک عدد پیاز خرد شده
۲ پیمانه شیر
۲ پیمانه آب سبزیجات
۲ قاشق چایخوری نمک
۱ قاشق چایخوری فلفل سیاه
¼ قاشق چایخوری جوزهندی
نصف پیمانه هویج رنده شده
۲ پیمانه پنیر چدار

طرز تهیه

در ابتدا ساقه های کلم بروکلی را جدا کنید و کنار بگذارید. سپس گلچه های آن را به اندازهای کوچک برش دهید. تابه ای بزرگ آورده که دیواره داشته باشد.

ادامه در لینک زیر:

سوپی پر از مواد مغذی

راهنمای سفر به دنای شمالی, شهرستان سمیرم

سرزمینمان ایران، بهشت طبیعت گردی است. طبیعت بکر و ناشناخته در سراسر این سرزمین به چشم می خورد که تنها باید آنها را بشناسید و راهی شوید. شاید باورتان نشود رشته کوه دنا به خصوص بخشهای شمالی آن یکی از ناب ترین مقاصد طبیعت گردی در ایران محسوب می شود که بهترین فصل سفر به آن بهار و تابستان است. راهنمای سفر به دنای شمالی را مطالعه کنید تا راهگشایی برای سفر شما به این نقطه ی  زیبا و رویایی از سرزمینمان باشد. اگر برای تعطیلات عید فطر به دنبال یک مقصد گردشگری خاص هستید، منطقه ی دنای شمالی می تواند یک پیشنهاد عالی باشد.


سفر به دنای شمالی
گذر از دشتهای پهناور و کوههای بلند و تماشای آبشارهای زیبا  و رویایی و پوشش گیاهی منحصر به فردی است که تنها در این نقطه از کشور عزیزمان شاهد خواهید بود. در این سفر با مردمان ساده دل و فرهنگ غنی آشنا می شوید و می توانید زندگی عشایری را از نزدیک لمس کنید. یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری شما در دنای شمالی شهرستان سمیرم در استان اصفهان خواهد بود.
شهرستان سمیرم در استان اصفهان
سمیرم در جنوب استان اصفهان، پر آب ترین خطه ی استان برشمرده می شود. این دیار در فصل تابستان از آب و هوای خنکی برخوردار است که توصیه می کنیم برای تعطیلات عید فطر خود سفر به این نقطه ی جادویی از کشورمان را انتخاب بکنید.

سمیرم سرزمینی باستانی در مرکز ایران زمین است که قدمت آن به ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد که برخی قدمت آنرا را بسیار بیشتر از اینها می‌ دانند. این شهرستان با مساحت ۵۲۲۴ کیلومتر مربع و با ارتفاع متوسط ۲۴۰۰ متر از دریا، در مجاورت سه استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس قرار گرفته است. این شهر از شمال با شهرضا، از شرق با آباده و اقلید، از جنوب با یاسوج و از غرب با بروجن و لردگان همسایه است.
سمیرم تا اصفهان ۱۵۰ و تا تهران ۵۳۴ کیلومتر فاصله دارد که می توانید در سفر به شهر اصفهان، گردشگری در سمیرم را نیز جز برنامه های گردشگری خود قرار بدهید. این شهر از لحاظ موقعیت جغرافیایی در حاشیه ی جنوب‌ شرقی رشته کوههای زاگرس واقع شده و رشته کوههای دنا در غرب و جنوب‌ غربی این شهر کشیده شده‌ است. از این روی این منطقه را می توان جز دنیا شمالی به حساب آورد. این موقعیت جغرافیایی آب وهوای کوهستانی با زمستانهای سرد و پر برف و تابستانهای خشک و معتدل را برای این شهرستان رقم زده است.
شهرستان سمیرم از نظر منابع آبی و طبیعی بهترین شهرستان استان اصفهان به حساب می آید. همچنین این شهر رتبه ی نخست را در تولید سیب مرغوب در کشور دارا است.
شهرستان سمیرم با قدمتی که در بالا به ان اشاره کردیم و با وجود سنگ نبشته ها، کتیبه های میخی و آثار باستانی متعدد دیگر یکی از ده ها مقصد گردشگری باستانی ایران به شمار می آید که برای علاقه مندان به تاریخ ایران زمین به خصوص تمدن پارسی و دوره ی ساسانیان یک مقصد ناب محسوب می شود.
از جاهای دیدنی شهرستان باید به روستای خینه در دامنه ی رشته کوههای دنا اشاره کرد که یکی از روستاهای سرسبز و خوش آب و هوای منطقه محسوب می شود. چشمه و آبشار "کجو" و چشمه ی زلال و پرآب "کلوخ شکنی" از نقاط طبیعی و دیدنی در این روستا محسوب می شوند که تماشای مناظر خیره کننده ی آنها روح شما را جلا می دهد.

مقصد گردشگری دیگر در شهرستان سمیرم، روستای آب ملخ است. موقعیت جغرافیایی این روستا به گونه ای است که بیش از 3 ساعت نمی توانید خورشید را بالای سر روستا ببینید. همین امر آب و هوای بسیار خنک و مطبوعی را برای این شهر در فصل گرما رقم زده است. در این روستا چشمه سارها و آبشارهای پرآبی وجود دارد که مناظر رویایی آنها نفس را در سینه ی شما حبس می کند.
آبشار آب ملخ یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های طبیعی منطقه است که ترسناک ترین آبشار ایران لقب گرفته است. پشت آبشار پرتگاه زیبا و البته خطرناکی وجود دارد که آنرا به یکی از خطرناک‌ ترین آبشارهای ایران بدل کرده است. همچنین این آبشار یکی از مقصدهای اصلی عاشقان رفتینگ در ایران محسوب می شود.

آبشار آب ملخ از دو بخش تشکیل شده است، اولین قسمت آن سرچشمه ی آبشار است که از دل کوه بیرون می‌آید و بخش دیگر که در زیر سرچشمه آن قرار گرفته و طاقدیسی سبز رنگ است که مثل پل روی رودخانه "ماربر" خم شده است. باید گفت بهترین زمان بازدید از این آبشار خیره کننده و نفس گیر فصلهای بهار و تابستان است.
آبشار آب ملخ  شهرستان سمیرم دنای شمالی


هر چه از جاذبه های گردشگری دنای شمالی، شهرستان سمیرم و روستاهای آن بگوییم کم است. توصیه می کنیم راهنمای سفر به دنای شمالی را با دقت بخوانید و برای تعطیلات تابستانه و عید فطر خود تور ایرانگردی به مقصد دنای شمالی را خریداری بکنید تا بتوانید تمام این جاذبه های نفس گیر را از نزدیک لمس بکنید.