هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

اپلیکیشن هنری پریزما Prisma


اگر از آن دسته افرادی هستید که به عکس و عکس گرفتن علاقه مندید، با معرفی اپلیکیشن پریزما prisma دریچه ای تازه و جذاب را برویتان باز می کنیم.
اپلیکیشن پریزما که در ابتدا تنها برای کاربران پلت فرم آی او اس طراحی شده و سپس در اختیار کاربران اندروید نیز قرار گرفت، یک اپلیکیشن ویرایشگر تصاویر می باشد.

شما هم می توانید مستقیم با این اپلیکیشن عکس گرفته و هم تصویر مورد نظر خود را از گالری انتخاب کرده و با یکی از فیلترهای پریزما در نهایت شگفتی تصویر شما تبدیل به اثری شبیه نقاشی های مشاهیر جهان همچون پیکاسو می گردد.
با نصب اپلیکیشن پریزما قادر به تهیه ی عکس هایی فوق العاده هنری و جذاب خواهید بود که پیش از این تصورش را هم نمی کردید.

پس از انتخاب فیلتری که می خواهید روی عکس خود قرار داده و آن را به یکی از سبک های هنری تبدیل کنید، می توانید با نوار ابزاری که همراه آن فیلتر روی صفحه نمایش موبایلتان ظاهر می شود، شدت یا ضعف اثر آن فیلتر را نیز معین کنید.
اگر تا به حال اقدام به نصب اپلیکیشن پریزما روی موبایل خود نکرده اید، همین حالا این برنامه را نصب کرده و اولین عکس پیکاسویی را تولید کنید.

آیا میدانستید بازی Pokemon Go یک نرم افزار جاسوسی است ؟

با ساخت بازی جذاب Pokemon Go سیل عظیمی از کاربران رو به دانلود و بازی این بازی هیجان انگیز آوردند. این بازی به سرعت میان کاربران محبوب شد به گونه ای که کمتر از یک هفته حجم وسیعی به علاقه مندان به این بازی پیوستند . از آنجایی که پلتفرم بازی استفاده از واقعیت مجازی است  ، بسیاری آن را برای جوامع خطرناک دانستند . چرا که کاربارن مجبور هستند در ابتدای بازی یک پوکمون برای خود انتخاب کنند ، آن را آموزش دهند و برای جنگ با پوکمون های دیگر آنها را آماده کنند . هنوز مدتی از تولد این بازی گذشته بود که یک نوجوان جان خود را تنها به خاطر همین بازی از دست داد . بسیاری از افراد برای یافتن پوکمون به اداره های پلیس میرفتند تا پوکمون ها را یافته و آنها را بکشند . عده ایدر پارک تجمع پیدا میکردند و با یکدیگر میجنگیدند . به نظر میرسد این اپلیکیشن ها کمی مضر باشند .
اما به تازگی در اخبار فناوری منتشر شده گفته میشود که این بازی برای جاسوسی در سطح دنیا پخش شده است . با پیشرفت تکنولوژی و پیچیده شدن آنها ، دیگر به راحتی نمیتوان به همه ی اپلیکیشن ها به راحتی اعتماد کرد ، چرا که بسیاری از آنها حاوی برنامهایی است که بر روی آنها نصب میشوند که جاسوس اند .

به همین منظور ، نقش پر رنگ این برنامکهای جاسوسی را که عموما به عنوان یک بازی وارد میدان میشوند را میتوان نادیده گرفت و آن را به دست فراموشی سپرد . چراکه در جهان امروز داشتن اطلاعات استراتژیک از هر کشوری توسط کشور دیگر می‌تواند تمام معادلات یک منطقه را به طور کامل تغییر دهد و حتی به شکست یا فروپاشی فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و یا امنیتی بیانجامد.
به گفته ی یک پژوهشگر فضای مجازی ، مسئول گسترش و ایده‌پرداز بازی «پوکمون‌گو» آقای برایان مک‌کلندن «Brian McClendon»  همان مسئول بخش «گوگل ارث» در سایت موتور جست‌وجوگر گوگل نیز هست که همین مسئله شائبه‌هایی را در مورد جاسوسی بازی «پوکمون‌گو» همانند شرکت گوگل خصوصاً بخش «گوکل ارث» آن به‌وجود می‌آورد.
این بازی ها که عموما در سطح جهان پخش میشوند و کاربران زیادی دارند ، سطح دسترسی به اطلاعات فردی بسیار بالایی دارند ، یعنی کاربری که آن را بر روی وشی موبایل خویش نصب میکند  ،برای استفاده از آن  ،به برنامه اجازه میدهد که به اطلاعات مهم و حساسش دسترسی پیدا کند .
حال بازی Pokemon Go با استفاده از اطلاعات مکانی و جغرافیایی کاربرانش ، خطراتی هم آشکار و هم نهارن برای آنها ایجاد میکند. با فعالسازی این بازی ، GPS گوشی شما همیشه فعال است و موقعیت مکانی شما همیشه معلوم خواهد بود . از سوی دیگر کسانی که سرگرم این بازی میشوند ، همیشه موبایل به دست دارند و در خیابان ها به دنبال پوکون میگردند و همیشه این خطر وجود دارد که به یک چاله سقوط کنند و یا با حادثه تصادف روبه‌رو شوند . حتی ممکن است کاربران در طول این بازی به شدت عصبانی شوند و یک بازی منجر به بروز یک دعوای شدید شود . همچنین به ‌دلیل اینکه این بازی مبتنی بر دریافت مکان دقیق جغرافیایی فرد است و امنیت در فضای مجازی و ابزارهای آن نسبی است، هکرها، سارقان، مجرمان و... می‌توانند افراد را به منطقه مورد نظر خود بکشانند و وی را مورد سوء قصد قرار دهند. به گفته ی یک پژوهشگر فضای مجازی ، به دلیل شرایط خاص جغرافیایی برخی محلها مانند مناطق امنیتی، نظامی، بیمارستانها، مراکز آتش‌نشانی یا مکانهای دارای دسترسی خاص، این بازی می‌تواند منجر به نشت اطلاعات جغرافیایی شود و حتی در جنگهای نیابتی این بازیها می‌توانند عامل هدایت موشکهای هدایت شونده برای هدف قرار دادن مناطق خاص شوند و حتی در مأموریتهای آمبولانسها و خودروهای آتش‌نشانی خلل ایجاد کنند.
بازی با یک بازی موبایل ، در وهله ی اول تنها یک بازی است ، اما با نگاه دقیق تر میتوان به ابعاد دیگری از آنها پی برد که میتواند خطرات جدی جبران ناپذیری داشته باشد .

زیباترین کلبه های درختی

همیشه ماندن در یک کلبه ی درختی، تا رزرو هتل لوکس، حس بهتری دارد. حس ماندن در دل طبیعت و لذت بردن از زیبایی های آن به مراتب بیشتر در اعماق روح انسان نفوذ میکند. در ادامه چندی از زیباترین کلبه های درختی در جهان را به نمایش گذاشته ایم:














هتل مورپ ، یک هتل شناور


کافیست کمی به اطرافتان نگاه کنید. فکر میکنید چه چیزی در دنیای حاضر پر رنگ است و نمیتوان از آن چشم پوشی کرد ؟ امروز در دنیا همه چیز تحت تاثیر تکنولوژی است، به نظر میرسد تکنولوژی سایه اش را از سر هیچ چیز کم نمیکند. حتی تاثیر آن را میتوان بر روی سازه ها نیز دید. تکنولوژی به سراغ طراحان هتل رفته است و قرار است به زودی یک هتل بسیار هیجان انگیز ساخته شود که میتواند تاثیر مستقیمی بر کشتی های گردشگری بگذارد. نام این هتل، هتل مورپ است. تصور کنید قرار است سوار یک وسیله ای شوید که شبیه به یک کشتی بزرگ است، اما به شما میگویند که این یک هتل است. هنگامی که در این هتل وارد میشوید، با یک شهر کوچک مواجه میشوید که همه چیز را درون خود دارد. اتاق خود را پیدا میکنید و برای استراحت به آن میروید. از پنجره ی اتاقتان تنها دو چیز میبینید ، آسمان و آبهای آبی. در آرامش محض به خواب فرو میروید و استراحت میکنید. سپس هنگامی که چشمان خود را باز میکنید ، خود را در مکانی ناشناخته میابید که تا به حال به آنجا سفر نکرده اید؟ از خود میپرسید مگر قرار نبود که در یک هتل اقامت کنید. اگر قرار است هتل مورپ را در آینده انتخاب کنید، خود را برای یک سفر هیجان انگیز آماده کنید، چرا که این هتل مقصدی نامعلوم دارد و همانند یک کشتی تفریحی بر روی آب شناور است و حتی ممکن است از جاهای ناشناخته سر در بیاورد . در ادامه ی مطلب با هتل مورپ بیشتر آشنا شوید.

   
با این هتل شناور از ناکجا آباد سر در می آورید

آیا میدانستید در ژاپن هتلی با خدمه ی رباتیک وجود دارد؟

در دنیا برای اینکه بتوانند مسافران بیشتری را به خود جذب کنند، دست به ساخت هتلهای عجیب و غریب زیادی میزنند تا توجه جلب کنند. در سفر مجازی خود ، امروز سری به هتلهای ژاپن میزنیم و چندی از هتلهای عجیب این کشور را به شما معرفی میکنیم.


هتل رباتی
فکر کنید، به وسیله ی یک روبات چک این میشوید ، با صدای گودزیلا بیدار میشوید! آیا این حقیقت دارد؟ بله! این هتل عجیب و غریب از دیدگاه سورئالیستی نشات میگیرد و اولین هتل رباتیک در جهان محسوب میشود. ربات ها چند کار نظیر، خدمات باربری و حمل چمدان، نقش دربانی و چک این کردن مسافران را بر عهده میگیرند. صاحب این هتل 90 درصد از کارکنان انسانی ای هتل را با ربات ها جا به جا کرده است.



ادامه ی مطلب را در لینک زیر بخوانید

چند هتل عجیب در ژاپن