هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

از بیمه بیکاری چه می دانید؟

یکی از مهمترین دغدغه های افراد شاغل بیمه تامین اجتماعی است. هر فردی که جایی شاغل است حق دارد که از طرف کارفرما بیمه شود. او باید با استعلام بیمه از سابقه ی خود اطلاع کسب کند تا در مواقع ضروری به سابقه اش مراجعه کند.
برای خرید بیمه آنلاین کلیک کنید.


بیمه تامین اجتماعی مزایای بیشماری دارد که یکی از آنها بیمه بیکاری است. برای هر فردی ممکن است اتفاقی رخ بدهد که سبب شود نتواند برای مدتی کار کند. اینجا است که بیمه تامین اجتماعی به کمک او می آید.

افراد بیمه شده در صورتی که بدون میل و اراده طی اتفاقی کار خود را از دست بدهند مشمول بیمه بیکاری می شوند. 
حوادثی نظیر سیل، زلزله، آتش سوزی و غیره می تواند سبب شود فرد به طور موقتی از کار بیکار شود. در این صورت فرد می تواند از مزایای بیمه بیکاری بهره ببرد.
شرایط دریافت بیمه بیکاری چیست؟
1.    حتما به صورت غیر ارادی بیکار شده باشد.
2.    بازنشسته یا مستمری بگیر نباشد.
3.    بیمه شده پیش از بیکار شدن حداقل ۶ ماه سابقه ی پرداخت حق بیمه داشته باشد.( افرادی که به دلیل حوادث غیر مترقبه بیکار شده اند مشمول حداقل سابقه ی بیمه نیستند)
مدت زمان پرداخت بیمه بیکاری چقدر است؟
مدت زمانی که شخص می تواند از بیمه حقوق بیکاری دریافت کند، به سابقه ی پرداخت حق بیمه بستگی دارد. اما این میزان برای افراد متاعل بیش از 50 ماه و برای مجردین بیش از 36 ماه تجاوز نخواهد کرد. یعنی انتظار نداشته باشید که تا ابد کار نکنید و بیمه ی بیکاری دریافت کنید.
البته افراد مسنی که در زمان بیکار شدن سن 55 سال یا بالاتر دارند و سابقه ی بیمه ی آنها 10 سال است می توانند تا رسیدن به سن بازنشستگی بیمه ی بیکاری دریافت کنند.
بیمه بیکاری چگونه محسابه می شود؟
در خصوص میزان پرداخت مقرری بیمه بیکاری باید گفت ۵۵درصد متوسط حقوق و دستمزد بیمه ‌شده است که بر اساس تعداد افراد تحت تکفل تا ۴ نفر و هر نفر ١٠ درصد قابل افزایش است. این به شرطی است که از حداقل دستمزد همان سال که توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود کمتر نباشد و از ٨٠ درصد حقوق بیمه‌ شده نیز بیشتر نباشد.
نکته ی مهم این است که مبلغ بیمه بیکاری از همان روز اول شروع بیکاری به شخص پرداخت می ‌شود.
نکته ی مهم دیگر اینکه شخصی که از مستمری جزئی از کار افتادگی بهره می برد هم می تواند از بیمه بیکاری استفاده کند و محدودیت ندارد.
در چه شرایطی مقرری بیمه بیکاری قطع می شود؟
در آخر باید گفت بیمه بیکاری مادام العمر نیست و تحت شرایط زیر قطع می شود:
1.    مدت زمان که بیمه بیکاری به او تعلق میگیرد پایان یابد.
2.    بیمه شده دوباره به کار اشتغال یابد.
3.    بیمه شده مستمری بازنشستگی دریافت کند و یا دچار از کار افتادگی کلی شود.
4.    بیمه شده از قبول شغل مشابه پیشنهاد شده خودداری کند.
5.    بیمه شده بدون دلیل موجه از شرکت در دوره های کاراموزی خودداری کند.
6.    بیمه شده فوت کند.

جریمه ی 50 هزار تومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی

در فهرست جریمه های بیشتر صاحبان خودروهایی که در پایتخت تردد می کنند، جریمه طرح ترافیک و جریمه ورود به طرح زوج و فرد بیش از هر جریمه ی دیگر به چشم می خورد.
با وجودی که مبلغ جریمه طرح ترافیک 20 هزار تومان می باشد، اما تصورش را بکنید که اگر چند ساعت در تهران در زمان طرح تردد داشته باشید، برای هر ساعتی که در طرح هستید، 20 هزار تومان جریمه شده و ممکن است به ازای 4 ساعت به اندازه ی 80 هزار تومان جریمه شوید.



خبر جدید از اعمال قانون جریمه ی 50 هزار تومانی برای خودروهای فاقد معاینه فنی نیز چیزی شبیه به این است. به این معنا که شما برای هر روزی که بدون معاینه فنی در شهر تردد کنید، 50 هزار تومان جریمه خواهید شد.


امیر جعفر پور، مدیر کل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور در این خصوص گفت: طرح کاهش(LEZ) در ۸ کلانشهر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، اهواز، قم و کرمانشاه اجرایی می شود و خودرو های فاقد معاینه فنی ۵۰۰ هزار ریال جریمه خواهند شد.



وی خاطر نشان ساخت:  طرح کاهش(LEZ) که در تهران در محدوده طرح زوج و فرد اجرایی شد قرار است با مصوبه شورای عالی ترافیک از ابتدای آبان ماه در 8 کلان شهر کشور اجرایی شود.

 
جعفر پور عنوان ساخت: طرح کاهش(LEZ) در 8 کلان شهر از جمله مشهد، اصفهان، کرج، شیراز، تبریز، اهواز، قم و کرمانشاه  اجرایی می شود و خودرو های فاقد معاینه فنی 500 هزار ریال جریمه خواهند شد.
 
مدیرکل دفتر حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور در نهایت گفت: اگر در کلان شهر‌های نامبرده زیر ساخت‌های لازم برای اجرای طرح LEZ فراهم نشده باشد اجرای آن به تعویق خواهد افتاد.


خواننده اش کیه؟

برنامه نویس موبایل علاوه بر داشتن دانش و تجربه ی کافی در زمینه ی برنامه نویسی، می باید از خلاقیت زیادی نیز برخوردار بوده و بتواند با خلق ایده های نو مخاطبان و کاربران محیط اندروید و آی او اس را به برنامه ی تولید شده ی خود جلب نماید.


برنامه نویسی موبایل حیطه ای ست که با ورود به آن با دنیای بی انتهایی از کاربردها و معانی روبرو می شویم که هر یک سیر پیشرفت و تحول بی انتهایی دارند.


برنامه ی اندرویدی موبایل "خواننده اش کیه؟" یکی از برنامه های اندروید جالب و سرگرم کننده است که به طور کلی 250 مرحله دارد.



به واقع این برنامه یک روال ساده داشته و موضوع پیچیده ای در پس آن نیست. اما همین برنامه ی ساده می تواند برای علاقه مندان به دنیای ترانه و موسیقی و شعر فوق العاده جذاب باشد.


زمانی که برنامه ی خواننده اش کیه را از کافه بازار با حجم 30 مگابایت دانلود و آن را روی گوشی موبایل خود نصب کردید، از مرحله ی اول شروع کرده و در طی این 250 مرحله، قطعات کوتاهی از یک آهنگ برای شما پخش شده و بخشی از متن آن به نمایش درمی آید و شما می باید خواننده ی آن ترانه را از بین گزینه های مطرح شده شناسایی کنید.

بیمه عمر دی

بیمه عمر دی با شرایط فروش بسیار خوب و مشتری مدار یکی از بیمه های عمر و سرمایه گذاری ایده آل برای خرید می باشد که می توانید از طریق صفحه ی استعلام بیمه عمر بیمه بازار قیمت آن را با دیگر بیمه های عمر مقایسه نموده و نسبت به خرید آن اقدام نمایید.



حق بیمه عمر دی

حق بیمه عمر شرکت بیمه دی در سال های اول، دوم و تا پنجم سالیانه 1 میلیون تومان می باشد.


سرمایه فوت به هر علتی

سرمایه ی فوت بیمه شده به هر علتی که به فوت منجر شده باشد، به ازای سال اول تا پنجم 5 میلیون تومان خواهد بود.


حق بیمه تجمعی

حق بیمه پرداختی سالیانه یک میلیون تومان بوده و حق بیمه تجمعی در سال اول یک میلیون تومان، در سال دوم دو میلیون تومان، در سال سوم سه میلیون تومان، در سال چهارم چهار میلیون تومان و در سال پنجم پنج میلیون تومان می باشد.


اندوخته و اندوخته با نرخ محتمل

اندوخته سال اول: 957.146 تومان
اندوخته با نرخ محتمل سال اول: 998.402 تومان
اندوخته سال دوم: 2.138.005 تومان
اندوخته با نرخ محتمل سال دوم: 2.280.081 تومان
اندوخته سال سوم: 3.418.487 تومان
اندوخته با نرخ محتمل سال سوم: 3.832.416 تومان
اندوخته سال چهارم: 4.866.250 تومان
اندوخته با نرخ محتمل سال چهارم: 5.711.617 تومان
اندوخته سال پنجم: 6.329.802 تومان
اندوخته با نرخ محتمل سال پنجم: 7.985.675 تومان


ارزش بازخرید یا فسخ تضمینی

سال اول: 909.288 تومان
سال دوم: 2.052.485 تومان
سال سوم: 3.315.933 تومان
سال چهارم: 4.768.925 تومان
سال پنجم: 6.266.504 تومان

پژو 2008 اختلاف قیمت 20 میلیونی با قیمت کارخانه ای در بازار دارد

دیروز خبری مبنی بر تحویل پژو 2008 با موعد شهریور ماه در مهر ماه سال جاری منتشر شد. این در حالیست که فعالان بازار اعلام کردند که تا کنون پژو 2008 را از نزدیک ندیده اند و به نظر می رسد که تعداد خودروهای تحویلی بسیار محدود بوده است.




در حالی ایران خودرو از تحویل موعد شهریورماه پژو ۲۰۰۸ به مشتریان خبر داده است که فعالان بازار می‌گویند از نزدیک پژو ۲۰۰۸ را ندیده‌اند. به نظر می‌رسد تعداد خودروهای تحویلی محدود بوده است.


یکی از فعالان بازار در این زمینه گفته است: ما هنوز این خودرو را از نزدیک ندیده‌ایم چه برسد به اینکه خرید و فروش آن را انجام دهیم.


محمدی یکی از فروشندگان خودرو با اعلام اینکه تعداد انگشت‌شماری از پژو 2008 در بازار خودرو دیده شده است، گفت: اگر سری به نمایشگاه‌های عباس‌آباد تهران بزنید به‌جرأت می‌توانم بگویم مازراتی می‌بینید اما پژو 2008 نه.

وی با بیان اینکه هنوز این محصول فرانسوی وارد بازار خودرو نشده است، افزود: اگر هم خودرویی در سطح شهر تردد کرده به‌عنوان تست پلاک‌گذاری شده است.

مؤتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو هم در همین ارتباط به خبرنگار تسنیم می‌گوید: در مورد میزان تعداد خودروهای پژو 2008 که شهریورماه تحویل مشتریان شده باید ایران خودرو آمار دهد اما به‌صورت کلی عرضه محدود این خودرو در بازار باعث شده تا پژو 2008 اختلاف قیمتی 20 میلیون تومانی را از کارخانه تا بازار تجربه کند.

وی با طرح این پرسش که چرا باید پژو 2008 این میزان اختلاف قیمت در بازار داشته باشد، گفت: در این رابطه باید مسئولان مربوطه پاسخگو باشند.