هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

از منوی کافی شاپ: دسر بستنی و هلو

منوی تابستانی کافی شاپ از این پس مملو از انواع و اقسام دسرهای بستنی شده و مردمی که در این فصل از سال به کافی شاپ ها مراجعه می کنند، بیشتر مایل به میل کردن یک دسر یا نوشیدنی خنک هستند و کمتر به نظر می رسد که کسی تمایل به نوشیدنی های گرم داشته باشد.


میوه ی هلو از ترکیبات عالی و خوش طعم در دسرهای تابستانی ست که اتفاقا مورد توجه تیم های کافی شاپی قرار داشته و در منوی کافی شاپ ها دسرهای گوناگونی در ترکیب با هلو را مشاهده می کنیم.


در اینجا نیز به آموزش تهیه ی دسر بستنی و هلو می پردازیم تا در آشپزخانه ی منزل خودتان نیز بتوانید یک دسر تابستانی خوش طعم و گوارا تهیه کرده و به عنوان عصرانه نوش جان کنید.


مواد لازم


دو سوم پیمانه آرد

یک چهارم پیمانه شکر
سه چهارم پیمانه بکینگ پودر
سه قاشق چایخوری کره یخ زده
دو و نیم قاشق عصاره وانیل
چهار عدد زرده تخم مرغ
یک دوم پیمانه شکر
دو قاشق غذاخوری نشاسته ذرت
یک پیمانه هلوی خرد شده
یک پیمانه مربای هلو
یک قاشق چای خوری وانیل
یک پیمانه شیر نارگیل



روش تهیه


ابتدا فر را روی ۳۵۰ درجه سانتی گراد قرار داده و اجازه دهید تا تمام نقاط فر هم دما شوند. حالا آرد، شکر و بکینگ پودر را درون یک کاسه متوسط ریخته و با یکدیگر ترکیب نمایید. سپس کره را به آن اضافه نموده و با چنگال هم بزنید تا به یک ترکیب یک دست و یکنواخت برسید.

خمیر به دست آمده را در نوارهای 2 سانتیمتری روی سینی گاز بچینید و برای مدت 15 دقیقه درون فر قرار دهید تا بپزد.
 
برای آماده کردن بستنی، شکر، نشاسته ذرت و زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید تا یک سس لطیف به دست آید. آن را تحت یک حرارت ملایم و در مدت طولانی قرار دهید تا بپزد و در تمام مدت لازم است که آن را هم بزنید تا زمانی که مخلوط تان کمی غلظت پیدا کند و ضخیم شود.


می‌توانید از بستنی وانیلی آماده استفاده کنید و آن را با مربای هلو ترکیب کنید و دوباره در فریزر قرار دهید تا سفت شود.

 
نصف پیمانه از مربای هلو، عصاره وانیل و شیر نارگیل را درون مخلوط کن بریزید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند. آن‌ها را درون یک ظرف در دار بریزید و آن را درون کاسه بستنی ساز بریزید و اجازه دهید تا حاضر شود.
 
اکنون یک لایه بستنی درون ظرف سروتان ریخته کمی از مربای هلو روی آن بریزید و مقداری از خمیرهای پخته شده را روی آن قرار دهید و این مراحل را تکرار کنید تا موادتان به اتمام برسد. در نهایت روی آن را بپوشانید و تا زمان سرو درون فریزر قرار دهید و هنگامی که خواستید این دسر را سرو کنید روی آن را با هلوهای تکه تکه شده تزیین کنید.