هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

استرس، علائم و مقابله با آن

یکی از واکنش هایی بدن هر انسانی ممکن است به اتفاقات نشان دهد، استرس است. آخرین باری که استرس داشتید را به یاد دارید؟ آیا با وجود استرس توانستید کار مورد نظر خود را با موفقیت به پایان برسانید؟

استرس میتواند علائم مخرب بسیاری داشته باشد، فراموشی، تهع و خارش های پوستی از جمله علائمی است که استرس از خود بروز می دهد.

علائم استرس چیست؟
هنگامی که به استرس دچار شوید، بدن شما برای مقابله با آن از خود علائمی نشان می دهد که این علائم به صورت زیر هستند:

تیر کشیدن ماهیچه ها:
اگر پشت گردن شما تیر کشید، حتی اگر ساعت ها کار کرده باشید، می تواند نشانه ای از استرس باشد. استرس قطعا روی سیستم عضلانی اسکلتی بدن تاثیر می‌گذارد و باعث گرفتگی و انقباض و یا اسپاسم ماهیچه‌ای می‌شود.



استرس روی ماهیچه ها و علات بدن تاثیر بسیاری می گذارد. برای مقابله با این علائم می توانید 5 تا 10 دقیق نفس عمیق بکشید و روی آرام سازی قسمت‌هایی از بدنتان که تحت استرس قرار گرفته تمرکز کنید.

تیک و پرش چشم:
احتمالا برای شما هم تا به حال پیش آماده است که چشمان شما به طور غیر عادی پرش و تیک گرفته باشد. این حالت آزاردهنده در اثر استرس نمایان می شود. برای مقابله با آن به مدت 20 دققه از پنجره ای به یک منظره ای بزرگ در دور دست نگاه کنید.

پوست پوست شدن و کنده شدن مکرر پوست دور ناخن:
 به ناخن هایتان نگاه کنید، آیا ناخن های شما بیش از اندازه پوست پوست می شود؟ شما قطعا استرس دارید. این حالت که بیشتر برای خانم ها پیش می آید، روشی برای مقابله با استرس، ترس و اضطراب.

پوسیدگی‌های دندانی:
استرس هم می‌تواند باعث پوسیدگی دندانها شود بویژه وقتی که فرد به هنگام شب یا در طول روز دندانهای خود را روی هم فشار دهد و یا به اصطلاح دندان قروچه کند.

خارش پوست
پوست سنجش بسیار مناسبی برای اندازه گیری استرس است. هنگامی که استرس میگیرید، پوست خارش می گیرد، دانه های قرمز روی پوست پدید می آید و یا کهیر می زند. تنفس عمیق می‌تواند خارش پوستی را از بین ببرد.

 
حالت تهوع:
استرس می‌تواند باعث دل بهم خوردگی شود و حالت تهوع می‌تواند پیامد نگرانی باشد. برای مقابله با این حالت، آب ولرم را از روی انگشتانتان عبور دهید تا تهوع را کمتر کنید و از بین ببرید.
 
خواب آلودگی:
هورمونهای استرس باعث افزایش آدرنالین در بدن می‌شود که حاصل آن ایجاد خواب آلودگی است. استرس هم چنین کیفیت خواب را تحریک می‌کند بنابراین خسته و تحریک پذیر از خواب بیدار می‌شوید.
 
فراموشی: بنا بر تحقیقات انجام شده، نشان داده شده است که استرس مزمن می‌تواند واقعا اندازه هیپوکامپ را در مغز کاهش دهد و این بخش از مغز در برخی از عملکردهای حافظه نقش دارد.

سردرگمی:
استرس سبب آشفتگی و فقدان تمرکز می‌شود. هورمونهای استرس مدت طولانی در مغز باقی می‌مانند. برای بازگرداندن تمرکز پیاده روی کنید.

علاوه بر راه کارهای فوق برای مقابله با استرس، خواندن کتابهایی که در این زمینه نوشته شده است، می تواند به شما کمک کند تا استرس خود را کاهش دهید.

یکی از کتابهای موفقی که در این زمینه نوشته شده است، استرس درمانی نام دارد. این کتاب با تصاویر پرمعنی و گویای خود، به شما کمک می‌کند تا اشکال و نمودهای گوناگون استرس را در زندگی خود بشناسید و راه‌های مقابله با آن راکشف نمایید. قوانین عاقلانه و کاربردی این کتاب، نقشه راه جامعی در اختیار شما قرار می‌دهد که بتوانید استرس را با همه ابعاد و جموعه وابسته به آن، مدیریت نمایید.


آسان ترین روش ترک سیگار

آیا سعی دارید سیگار را ترک کنید؟ آیا از این که بارها تلاش کرده اید سیگار را ترک کنید و به نتیجه نرسیده اید، خسته شده اید؟

آیا می خواهید تغییراتی دائمی در زندگی تان به وجود آورید؟ اگر پاسخ به هر کدام از این پرسش ها مثبت است، دانلود کتاب آسان ترین روش ترک سیگار را توصیه می کنیم.


آسان ترین روش ترک سیگار نوشته ی آلن کار می باشد که خود یک سیگاری حرفه ای و قهار محسوب می شد که حتی آمار سیگار کشیدن وی به روزی 100 نخ نیز می رسید.



پس از 33 سال سیگار کشیدن، آلن کار موفق به ترک این عادت غلط شده و در پس آن اقدام به نوشتن کتاب آسان ترین روش ترک سیگار کرد تا به دیگر سیگاری های جهان نیز نوید رها شدن از این آسیب رفتاری را بدهد.


به علاوه آلن کار چندین کلینیک ترک سیگار نیز در سراسر جهان تاسیس کرده و نتایج بسیار درخشانی نیز از این کلینیک ها دریافت شده است.


اما در کتاب آسان ترین روش ترک سیگار چه انتظارمان را می کشد؟
به هیچ وجه انتظار نداشته باشید که در این کتاب جمله های تکراری و نصایح بارها شنیده شده درباره ی مضرات سیگار و ترسیم غول ترسناک عوارض را بخوانید. روشی که آلن کار در این کتاب به کار گرفته در مسیری کاملا مخالف است. و همین دلیل عمده ی موفقیت وی به شمار می رود. وی باورهای شما را که سال ها در مسیر غلط شکل گرفته تغییر داده و آن ها را در مسیر صحیح قرار می دهد تا نگاهتان به سیگار کشیدن به طور کلی تغییر یابد.

سالم ترین مومیایی دنیا

رزالیا لومباردو، سالم ترین مومیایی دنیا به شمار می رود که هنوز ظاهری تازه داشته و تنها شبیه به کودکی در خواب می ماند. به همین جهت هم به وی که درون یک تابوت شیشه ای آرمیده است، لقب "زیبای خفته" را داده اند.




داستان از این قرار است که رزالیا لومباردو زمانی که تنها دو سال سن داشت، یعنی در سال 1920 میلادی بر اثر بیماری سینه پهلو جان خود را از دست داد و پدرش که بی اندازه به کودک خود دلبسته و او را دوست می داشت، توان مبارزه با اندوه مرگ کودک از دست رفته اش را نداشته و تمام همت خود را به کار گرفت تا ماهرترین مومیایی کار دوران خود را به مومیایی کردن فرزند  دلبندش راضی نماید.

نام این مومیایی کار، "آلفردو سالافیا" بود و تمام مومیایی هایش به بهترین شکل باقی می ماندند. اما کاری که او با جسد رزالیا لومباردو انجام داد، بهترین هنر این مومیایی کننده به شمار می رود.
نتیجه ی کار این مومیایی کننده، مومیایی کودکی ست که هنوز بعد از گذشت نزدیک به یک قرن جسد وی تازه و دست نخورده به نظر می رسد.



تره های مو هنوز شفاف و طلایی رنگ به جا مانده اند و حتی گونه ها و لب ها حالت برجستگی و رنگ خود را حفظ کرده اند. درون حفره ی شکم طبیعی به نظر می رسد و مومیایی کننده بدون آن که محتویات بدن را خالی کند، این جسد را مومیایی کرده است.


محل نگاه داری مومیایی رزالیا لومباردو

مومیایی رزالیا لومباردو در کشور ایتالیا، در شهر پالرمو و در سردابه ی کلیسای راهبان کاپوچین نگاهداری می شود. البته جز این مومیایی، مومیایی های دیگری نیز در سردابه ی این کلیسا نگه داری می شوند، اما مومیایی این دخترک از همه مشهورتر می باشد و این به دلیل ویژگی های خاص این مومیایی طبیعی است.


کار تا جایی پیش رفته که بازدید کنندگان می گویند گاهی این مومیایی چشمان خود را نیمه باز کرده و می بندد. البته به گفته ی کارشناسان موزه این مساله تنها مساله ی شکست و بازی نور است که بینندگان را دچار خطای دید کرده است.



اما آلفردو سالافیا چطور این جسد را مومیایی کرد؟

معمولا مومیایی کنندگان داخل جسد را خالی می کردند و درون بدن را با نمک ناترون کاملا پر می ساختند. به این روش پوسته ی رویی سالم باقی می ماند و شکل بدن حفظ می شد.


اما سالافیا به جای این کار تنها سوراخی بسیار کوچک در بدن جسد ایجاد کرده و با روش تزریق فرمالین، نمک زینک، الکل، گلیسیرین و اسید سالیتیک را وارد بدن جسد می کرد.


طبق گزارش روزیاتو، همه مواد یاد شده، تاثیر ویژه ای دارند؛ فرمالین باعث کشته شدن و از بین رفتن باکتری ها می شود. ژلاتین از خشک شدن اعضای بدن پیشگیری می کند. اسید سالیتیک، موجب از بین رفتن قارچ از گوشت بدن می شود. و جادوئی ترین ماده به کار رفته در مومیایی رزالیا، نمک زینک بوده که موجب سفت و سنگی شدن بدن جسد و حفظ ساختار گونه ها و حفره های بینی و مانعِ از بین رفتن آن ها شده است.


بزرگترین پل معلق جهان

شاید با خود فکر کنید که برای تجربه ی یک سفر بسیار هیجان انگیز ،لازم است که تورهای اروپایی را خریداری کنید و به اسپانیا ،ایتالیا و از این قبیل کشور ها سفر کنید. اما نه، کمی نزدیکتر، کشور چین را خواهید یافت که اتفاقا دارای جاذبه های گردشگری بسیاری است.

بنا بر تازه ترین اخبار منتظر شده، مهندسان چینی موفق به ساخت بزرگترین پل معلق جهان در چین شوند.


کارشناسان این کشور که پیشتر موفق شده بودند مرتفع ترین و طولانی ترین پل معلق قاره آسیا را اوایل اردیبهشت ماه سال جاری به پایان برسانند، این بار موفق به ساخت چنین پلی که گفته می شود بزرگترین آن در جهان است، شده اند.



بنا بر گزارشات منتشر شده از رسانه های چینی ،این پل در حدود یک و نیم کیلومتر طول دارد و ارتفاع آن به 565 متر نیز می رسد.


همچنین روزنامه های چینی نوشته اند که ساخت این پل سه سال به طول انجامید که در نهایت در پنجشنبه ی گذشته افتتاح شد و بازدید برای عموم آزاد شد.



گفته می شود که برای ساخت این پل عظیم، که پروژه ای بسیار سنگین محسوب می شد ،140 میلیون یورو هزینه صرف شد.
این پل معلق دارای چهار باند برای تردد خودرو است که در جنوب غرب چین و در استان «یون نان» ساخته شده است.


خلاصه کتاب تصویر دوریان گری

تصویر دوریان گری نام رمانی به سبک گوتیگ فلسفی نوشته ی نویسنده ی مشهور ایرلندی به نام اسکار وایلد است. این رمان را شاید بتوان از معروف ترین رمانی وایلد دانست که بر شهرت او افزود.



این رمان درباره ی دوریان گری ،یک جوان خوش چهره و برازنده ای است، که تنها به لذایذ دنیوی پایبند است. روزی هنگامی که دوستش تصویری از او را در کما زیبایی به توصیر می کشد، او با دیدن آن نقاشی، به گذشت زمان و زوالی جوانی اش می اندیشد و در غم و اندوه فراوانی فرو می رود. پس در همان لحظه آرزو می‌کند که چهره خودش پیوسته جوان و شاداب بماند و در عوض، گذشت زمان و پیری و پلیدی‌ها بر تصویر او در پورتره او منتقل شود.



پس از گذشت مدتی، آرزوی او برآورده می شود. دوست او به نام ” لرد هنری” ار را به راه های پلید سوق می دهد و کارهای او سبب میشود که تصویر او در پرتره روز به روز پلید تر، زشت و کریه تر شود.


 

تصویر دوریان گری
تصویر دوریان گری
دوریان گری به مرور تا جایی پلید می‌شود که اولین قتل خود را انجام می‌دهد و نقاش آن تصویر «بسیل هاوارد»، را می‌کشد. او با گذشت زمان هرروز چهره خود را در پرتره اش فرسوده‌تر و پیرتر می‌بیند، اما راهی برای از بین بردن پلیدی‌ها پیدا نمی‌کند.

دانود کتاب در لینک زیر:



تصویر دوریان گری