هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

هوای تهران همچنان آلوده برای تمام گروه ها باقی مانده است

سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، لیلا نظری با اشاره به تداوم آلودگی هوای تهران، توضیح داد: تغییرات ساغتی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون تهران چهارشنبه ظهر روی عدد 158 و هوای ناسالم برای همه قرار داشت، اما روند استفاده از وسایل نقلیه از شب چهارشنبه تا صبح پنج شنبه موجب شد شاخص به نزدیک شرایط بسیار ناسالم و نزدیک عدد 200 برسد. همچنین غلظت مونواکسید کربن نیز به نحو موثری افزایش یافت.


وی ادامه داد: براساس پیش بینی های انجام شده امید است از ساعات عصر امروز ناپایداری جوی به سلطه ی 8 روزه آلودگی هوای تهران پایان دهد.



همین طور حسین شهباری، مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران به تشدید آلودگی هوا به واسطه ی زلزله ی دیشب تهران و خروج غیرقابل پیش بینی مردم با خودروهای خود در سطح شهرها، اعلام کرد: افزایش ناگهانی آلودگی ناشی از ترافیک و بالا رفتن مصرف سوخت باعث افزایش شدید شاخص غلظت آلاینده ها در شب گذشته شد.


وی اظهار داشت: پیش بینی دیروز شرکت کنترل کیفیت هوای تهران برای امروز این بود که وضعیت هوا در محدوده ی هوای ناسالم برای همه ی گروه ها باقی بماند، اما انتظار افزایش غلظت آلاینده ها را نداشتیم تا این که وقوع زلزله شب گذشته و ترافیک خودرویی ناشی از آن باعث شده نیمه شب گذشته شاهد افزایش محسوس غلظت آلاینده های مختلف اعم از ذرات معلق و منواکسید کربن باشیم.


همین طور وی عنوان ساخت: بر اساس اعلام شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی، شب گذشته، تهرانی ها دو برابر شرایط عادی بنزین مصرف کردند. توزیع بنزین در جایگاه های سوخت تهران از زمان وقوع زلزله تا ساعت 6 صبح امروز بالغ بر 10 میلیون لیتر بوده که دو برابر میزان مصرف در روزهای عادی است. همین افزایش مصرف سوخت و ترافیک شب هنگام در تهران باعث شد تا شاخص کیفیت هوای تهران به 172 برسد که بیشترین شاخص ثبت شده چند روز اخیر تهران است.


مدیر واحد پیش بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران ادامه داد: حتی در نیمه شب گذشته، شاخص کیفیت هوای تهران، طی چند ساعت به 187 رسید که بیشترین شاخص اندازه گیری شده در یک ماه اخیر است.


همچنین شهبازی به بالارفتن غلظت آلاینده ها در نیمه شب اشاره کرده و گفت: در طول شب آلاینده ها به دلیل سردی هوا نمی توانند خیلی جریان عمودی داشته باشند و بیشتر نزدیک به سطح زمین باقی می مانند. برای همین افزایش ناگهانی آلودگی به دلیل افزایش ترافیک و بالا رفتن مصرف سوخت باعث افزایش شدید شاخص غلظت آلاینده ها در شب گذشته شد.


این مقام مسئول در نهایت گفت: پیش‌بینی می‌شود که فردا (جمعه اول دی ماه) هوای ناسالم حداقل برای گروه‌های حساس را داشته باشیم و شرایط نشان می‌دهد اگر برای روز شنبه هم تعطیلی نداشته باشیم و وزش باد به حدی نباشد که بتواند آلودگی جو را تخلیه کند تا حدی بر مقدار غلظت ذرات معلق افزوده شده و حداقل شرایط برای گروه‌های حساس ناسالم باشد. در این شرایط قطعا شاخص بالای 100 خواهیم داشت.


قبل از سفر به استانبول برندهای ترک و مراکز خرید مهم را به خاطر بسپارید!

ناامنیهای اخیر شهرهای توریستی ترکیه هنوز برخی گردشگران عاشق خرید و طبیعت زیبای ترکیه را به این شهرها می کشاند. در این شهر مراکز خرید بسیاری وجود دارد که مسافران می توانند با قیمت مناسب هر آنچه می خواهند بخرند.


اگر تصور می کنید طرفداران تنگه ی بسفر و فروشگاههای رنگارنگ از خرید تور استانبول پشیمان می شوند سخت در اشتباه هستید. هنوز هم گردشگران بسیاری یافت می شوند که هیچ توجهی به اخبار ناامنی نمی کنند و مشتاقانه به شهرهای توریستی ترکیه چون استانبول می روند.

البته باید گفت که چندان صحیح نیست که بی گدار به آب بزنید و بدون در نظر گرفتن شرایط به ترکیه سفر کنید، اما اگر شرایط مساعد بود، بد نیست که برای یکبار هم که شده به استانبول سفر کنید.

اما اگر اصلی ترین عاملی که شما را در این گیر و دار راهی خرید تور استانبول می کند خرید اجناس باکیفیت ترک با قیمتی کمتر از بازارهای ایران است،حتما نام برندهای ترک و حدود قیمت آنها و همچنین مراکز خرید مهم این شهر را به خاطر بسپارید.دانستن این موارد شما را در خرید بهتر به خوبی راهنمایی می کنند.
در ترکیه یک سری برندها هستند که بسیار گران و البته لوکس هستند و برخی دارای کیفیت و قیمت بسیار مناسب هستند.نمایندگی اکثر برندها را می توان در اکثر شهرهای ترکیه به آسانی پیدا کرد.شهر استانبول نیز که خود مرکز اصلی بسیاری از این برندها است.با جستجوی اینترنتی به راحتی قادر خواهید بود به نمایندگی برندهایی چون LC Waikiki  و Defacto و بسیاری دیگر دست یابید.دو برندی که نام برده شد جز برندهای با کیفیت و البته ارزانقیمت ترک به حساب می آیند.
مراکز خرید استانبول
اما در هر صورت بهتر است بدانید که مطرح ترین مراکز خرید استانبول کدام هستند.در مطلب مراکز خرید مهم استانبول می توانید با برخی از این مراکز آشنا شده و آدرس آنها را به خاطر بسپارید  تا در سفرتان با تور استانبول خرید خوبی را تجربه کنید.

اگر این شرایط را دارید، شغل شما سلامت روان شما را به خطر می اندازد

بعد از گشت و گذار در میان آگهی استخدام، بالاخره که یکی را انتخاب کردید، نوبت به حضور شما در شرکت می رسد. کمی استرس و نگرانی در ابتدای کار کاملا طبیعی است، اما اگر در شغل مذکور به فعالیت خود ادامه دادید و این علائم را داشتید، شغلتان سلامت روان شما را تهدید می کند.




زندگی کارمندی هم آسودگی هایی دارد و هم مشکلاتی. اگر یک کارمند هستید، حتما باید به سلامت جسمی و روانی خود اهمیت دارید. چرا که قرار است زمان مفید روز خود را شرکت می گذرانید. پس سلامت شما مفید است.




در ادامه به بررسی علل مخرب سلامت روان می پردازیم:


- اگر در طول حین کار استارحت نمی کنید، روان شما آسیب می بیند. به این دقت داشته باشید که حین کار کردن نیاز به تفریح های کوتاه مدت نیاز دارید، این کار شادابی را به شما باز می گرداند و رضایت شغلی را زیاد می کند.


- اگر صبح ها به سختی از خواب بیدار می شوید و اکثر مواقع اینگونه هستید، استرس بیش از حدی را متحمل می شوید.


- فکر می کنید باید 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز برای کارتان در دسترس باشید: این کار به مرور به سلامت کارمندان آسیب می زند و تعادل بین کار و زندگی را بر هم می زند.


- اگر ارتباط اجتماعی با سایر کارمندان ندارید، فکری به حال شغلتان کنید. دقت کنید که ارتباط اجتماعی در طول روز بسیار حیاتی است و اضطراب را کاهش می دهد.


- اگر مدام استرس این را دارید که ممکن است هر لحظه اخراج می شوید، این کار برای شما ناسالم است. عدم امنیت شغلی یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد اضطراب و نیز افسردگی کارمندان است.


- اگر حین انجام کار احساس گناه می کنید، محیط کاری شما بسیار پر خطر است و شرایط ناسالمی را برای شما رقم میزند.


محیط کاری شما، بسیار مهم است. در انتخاب شغل موارد بسیاری را باید مد نظر قرار دهید، علاوه بر پوزیشن کاری و حقوق، به محیط کار، افرادی که با آنها در ارتباط هستید و شرایط فیزیکی آن نیز توجه کنید.

بیت کوین روی میز مجلسی ها

تب و تاب ارز دیجیتالی بیت کوین به قدری بالا گرفته است که این موضوع مجلس را هم در گیر کرد.


بنا بر اخبار منتشر شده، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس از بررسی بیت کوین (ارز الکترونیکی) در مجلس با حضور مسئولان بانک مرکزی، وزارت اقتصاد و سازمان بورس خبر داد.




بنا بر گفته ی، محمدرضا پورابراهیمی به طرح ارز دیجیتالی بیت کوین اشاره کرد و اینگونه گفت که بیت کوین یک نوع ارز مجازی است و از طریق رمزگذاری، ابزاری برای مبادله است. رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه نسبت به گسترش استفاده از ارز الکترونیکی (بیت کوین) در آینده هشدار داد و افزود: قراردادهایی که از طریق بیت کوین منعقد می‌شود، به هیچ وجه مطابق با اصول اسلامی و اقتصادی نیست که باید نظارت های لازم از سوی دستگاه‌های مربوطه، به‌ خصوص بانک مرکزی بر روی این قراردادها صورت گیرد.

او همچنین در ادامه تصریح کرد: بیت کوین نه تنها منطبق با هیچ کدام از اصول اقتصادی نیست، بلکه فضای ناامنی را نیز برای مبادله‌کنندگان ایجاد می‌کند که لازم است تجار نسبت به این مسئله توجه کافی داشته باشند.

پورابراهیمی یکی از معضلات موجود در بیت کوین را نبود ساز و کارها و ضوابط مشخص برای راهبردی کردن آن دانست و اظهارداشت: درخواست ما از مردم این است که مراقبت‌های بیشتری داشته باشند تا در آینده با مشکل مواجه نشوند.

پورابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس در پایان از برنامه‌های این کمیسیون برای بررسی مسئله بیت کوین (ارز الکترونیکی) خبر داد و خاطرنشان کرد: قرار است هفته آینده در نشستی با مسئولان بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و سازمان بورس، بیت کوین را مورد بررسی قرار دهیم.

رونق کامل بازار مسکن در سال 97

خرید و فروش آپارتمان در تهران، در ماه های اخیر دستخوش تغییرات مثبتی شده و طبق پیش بینی کارشناسان بازار مسکن، در سال 1397 با رونق کامل روبرو خواهیم شد.


حسام عقبایی در این باره توضیح می دهد: از نیمه ی اول سال 96 وضعیت معاملات در بخش مسکن به سمت و سویی رفت که شاهد افزایش حجم معاملات شدیم. اما این افزایش حجم معاملات در حدی نبود که بتوان از آن به عنوان رونق تعبیر کنیم. در نیمه ی دوم سال 96 وضعیت معاملات در کشور و در تهران به سمت و سویی رفت که می توان گفت اکنون وارد دوران پیش رونق شده ایم.


وی ادامه داد: بخش مسکن وارد رونق نشده است، اما در حال حاضر از رکود هم فاصله گرفته است. در شهر تهران، در آبان 96، تعداد 16617 قرارداد خرید و فروش داشته ایم. همچنین در آبان 96 در کل کشور 48537 قرارداد خرید و فروش را شاهد بوده ایم.



با در نظر گرفتن این شرایط به نظر می رسد، در سال 1397 به طور کامل از دوران پیش رونق فراتر رفته و به دوران رونق کامل در بازار مسکن وارد شویم.