هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

بازی خودرو سازان با جان و مال مردم

یکی از پرفروش ترین بیمه های رایج در کشور، بیمه شخص ثالث خودرو می باشد و برای تمامی صاحبان خودروها خریدن بیمه ثالث اجباری ست. از این جهت فروش بیمه شخص ثالث همیشه بالا بوده و البته این محصول بیمه ای برای تمامی شرکت های بیمه یک تجارت زیان آور به شمار می رود.

به گزارش همهمه، سندیکای بیمه گران در تصمیمی جدید با همکاری و به رهبری شرکت بیمه ایران، بیمه شخص ثالث اتومبیل های صفر را برعهده گرفت تا به این وسیله از سوء استفاده ی بی رویه ی شرکت های خودروساز در این زمینه جلوگیری نماید.
این طرح از اسفند سال 95 به اجرا درآمده است. مطلب قابل توجه این است که یکی از شرکت های خودروساز ایرانی در ده روزی که به پایان سال 95 باقی مانده بود، چیزی بیش از 36 هزار فقره بیمه نامه شخص ثالث صادر کرده و تمامی مبلغ آن را که چیزی در حدود 40 میلیارد تومان می شده، دریافت کرده است. و جالب تر این که هیچ وجهی از بابت آن تا به امروز به شرکت های بیمه گر پرداخت نکرده است.



در حالی که طبق قانون بیمه مرکزی کشور، حق بیمه باید در ابتدای قرارداد به شرکت بیمه پرداخت شود، امابعلت پرداخت نشدن حق بیمه توسط خودروسازان، شرکتهای بیمه می توانند بیمه شخص ثالث را یکجانبه لغو کنند و در صورت ایجاد خسارت، شرکتهای بیمه ملزم به پرداخت خسارت نیستند.

معنی قانون فوق برای کسانی که خودروهای مزبور را خریداری کرده اند، بسیار پرریسک و خطرناک می باشد.  به این معنا که کسانی که این اتومبیل های صفر را خریداری کرده اند، واقعا می باید بسیار محتاط بوده و در مورد تصادفات و یا خسارات احتمالی فوق العاده نگران باشند. زیرا اگر حادثه ای رخ دهد، با این شرایط عدم پرداخت وجوه بیمه به شرکت بیمه گذار، شرکت بیمه تعهدی برای پرداخت خسارت نخواهد داشت.
مقصر اصلی این ماجرا هم شرکت خودروساز می باشد که با قانون شکنی چنین خطری را متوجه صاحبان خودروهای فروخته شده کرده است.

عجیب و غریب ترین خانه های دنیا

خانه محلی امن و پر از آرامش است که افراد خستگی های خود را با استراحت کردن در آن از تن به در کنند و دوباره انرژی خود را به دست آورند.

اما در سراسر دنیا همین خانه های ساده ای که در اطرافمان میبینیم کمی متفاوت است. خانه هایی به شکل های مختلف و بسیار عجیبی ساخته شده اند که بیشتر شبیه به خانه های کارتونی هستند.

روزیاتو در مقاله ای به معرفی 15 خانه ی عجیب پرداخته است که در ادامه از شما دعوت می کنیم به تصاویری از این خانه ها توجه کنید.
خانه ی صدفی در مکزیک



ساختمان صدفی شکل


خانه حبابی با چشم انداز به مدیترانه متعلق به پیر کاردین

خانه حبابی پیر کاردین


ساختمان اسکیتی قهرمان سابق اسکیت جهان

ساختمان اسکیتی ساختمان اسکیتی



خانه ای به شکل کلیسا در هلند

خانه ای به شکل کلیسا



ساختمان عصر حجر

ساختمان عصر حجر ساختمان عصر حجر


خانه شیشه ای در ژاپن

خانه شیشه ای


خانه هواپیمایی

خانه هواپیمایی خانه هواپیمایی


ساختمان کفشی در پنسیلوانیا

ساختمان کفشی


ساختمان قوری شکل

ساختمان قوری شکل ساختمان قوری شکل


خانه لغزنده در انگلیس

خانه لغزنده


خانه قارچی

خانه قارچی خانه قارچی


ساختمان مکعبی

ساختمان مکعبی


ساختمان اسرار آمیز وینچستر

ساختمان اسرار آمیز وینچستر 769

در این منزل موارد عجیب و غریب زیادی مانند درب هایی که به هیچ کجا راه ندارند و راه پله هایی که مستقیما به سمت سقف می روند، دیده می شود. عموم مردم می توانند از ساختمان دیدن کنند.

کوچکترین خانه جهان در آلمان

کوچکترین خانه جهان



ساختمان صخره ای دلهره آور

ساختمان صخره ای دلهره آور ساختمان صخره ای دلهره آور

این ساختمان که هنوز به طور کامل ساخته نشده، برای چسبیدن به یک طرف صخره طراحی گشته و دیوارهای شیشه ای آن از سه طرف منظره اقیانوس را پیش روی چشمان شما قرار می دهند. پشت بام به صورت هم سطح با زمین ساخته شده و بنابراین بازدید کنندگان باید برای دسترسی به طبقات پایین بروند.

نمیگذاریم مدیران تلگرام از اپراتورها شکایت کنند

چندی پیش با عرضه ی آخرین نسخه ی تلگرام قابلیت استفاده از تماس صوتی رایگان به این اپلیکیشن اضافه شد. این قابلیت پس از گذشت چند روز برای کاربران ایرانی مسدود شد، چرا که بنا بر مذاکراتی که با مدیران تلگرام صورت گرفته بود ،این کار به ضرر اپراتورهای داخلی است.

مدیر تلگرام در توئیتر خود اعلام کرد که این مسدود شدن از جانب اپراتورهای داخل ایران صورت گرفته است و از این اپراتورها به دلیل مسدود کردن این امکان شکایت خواهد کرد.

اما محمود واعظی در حاشیه چهارمین همایش سراسری مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جمع خبرنگاران در خصوص دلایل مسدود شدن سرویس تماس صوتی تلگرام اظهار داشت: این سرویس با هماهنگی وزارت ارتباطات برقرار شده بود و کاربران می‌توانستند از طریق آن با یکدیگر مکالمه کنند. این در حالی است که روز گذشته و با حکم قضایی که به اپراتورهای موبایل و اینترنت ارائه شد این سرویس مسدود شده است.

وی توضیح داد: از آنجایی که من در مسافرت بودم از چند و چون دلایل این حکم خبر ندارم اما با توجه به ا ینکه این حکم از سوی دادستانی بوده، باید از قوه قضاییه در مورد آن سوال کنیم.

وی در خصوص موضوعی که در مورد شکایت تلگرام از اپراتورهای تلفن همراه مطرح شده بود گفت: ما به هیچ عنوان اجازه شکایت نمی دهیم و از اپراتورهای داخلی درمقابل این شبکه پیام رسان خارجی حمایت خواهیم کرد.

موج دوباره ی گرانی خودرو

به گزارش همهمه به نقل از همشهری؛‌" تأثیرپذیری مستقیم هزینه تمام‌شده تولید و قیمت خودرو از تیراژ تولید در حالی است که با وجود رشد ۳۸ درصدی تولید خودرو در سال ۹۵، امسال نیز خودروسازان داخلی ساز گرانی خودرو برای جبران هزینه تمام‌شده تولید را کوک کرده‌اند.

تازه‌ترین آمارهای رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت از رشد 38درصدی تیراژ تولید خودروطی سال 95نسبت به سال94 و رسیدن تیراژ تولید خودروهای داخلی از 950هزار دستگاه در سال 94به یک میلیون و350هزار دستگاه طی سال‌95 و هدف‌گذاری تولید یک میلیون و500هزار دستگاه‌ خودرو در سال‌جاری حکایت دارد اما برخلاف سایر شرکت‌های خودروسازی دنیا که هزینه تمام‌شده و قیمت خودرو ارتباط مستقیمی با تیراژ تولید این محصولات دارد، به‌دلیل بهره‌وری پایین و هزینه تمام‌شده بالا، روند روبه رشد تولید خودروهای داخلی نه‌تنها تأثیری بر کاهش قیمت این خودروها نداشته، بلکه از روزهای نخست امسال وزارت صنعت و خودروسازان زمزمه‌های افزایش قیمت خودروهای داخلی با ارائه درخواست و تصویب شورای رقابت را به راه انداخته‌اند. از سوی دیگر آخرین آمار بانک مرکزی از کاهش نرخ تورم به 9درصد و آمار مرکز آمار ایران از نرخ 8/6درصدی تورم کل در مجموع سال گذشته حکایت دارد اما خودروسازان نه‌تنها برخی افزایش هزینه‌ها مانند بیمه شخص ثالث و شماره‌گذاری را در قیمت‌ خودروهای خود از فروردین‌ماه امسال لحاظ کرده‌اند بلکه به گفته محسن صالحی‌نیا، معاون امور صنایع وزیر صنعت با بررسی درخواست افزایش قیمت ارائه شده توسط خودروسازان، قیمت‌های جدید خودروهای داخلی در اردیبهشت‌ماه توسط شورای رقابت اعلام خواهد شد."
برای استعلام قیمت بیمه ثالث، به آدرس https://bimebazar.ir/thirdparty/compare مراجعه نمایید.

رئیس شورای رقابت، رضا شیوا به خبرنگار روزنامه همشهری گفت: فعلا بخشی از نظارت بر بازار خودرو بر عهده شورای رقابت(خودروهای پرتیراژ در رده قیمتی کمتر از 50میلیون تومان) و بخشی دیگر (خودروهای وارداتی و بیش از 50میلیون تومان) در دست وزارت صنعت است که از طریق سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان این نظارت را اعمال می‌کند، شورا فقط در بازار خودروهای پرتقاضای داخلی که انحصاری است و عرضه آن به یک یا 2تولیدکننده بزرگ داخلی محدود می‌شود، دستورالعمل و ضوابط قیمت‌گذاری را تعیین و از شکل‌گیری بازارهای حاشیه‌ای برای اینگونه خودروها ممانعت می‌کند.


سکوی اعدام دزدان دریایی در مجاورت رودخانه ی تایمز لندن

برای داشتن بهترین نرخ بلیط هواپیما خارجی، به https://zoraq.com/flight-ticket مراجعه کرده و از سفرهای خارجی با پروازهایی بی نظیر بهره مند شوید.

اگر به انگلستان و شهر زیبای لندن سفر کنید، در حاشیه ی رودخانه ی تایمز یک کافه به نام Prospect of Whitby قرار دارد که در آن تابلویی چوبی با قدمت 500 سال وجود دارد که روی آن حکاکی یادآور اعدام دزدان دریایی در حاشیه ی رودخانه ی تایمز وجود دارد.

اکنون چنین چیزی در ساحل رودخانه ی تایمز نمی بینید اما چند قرن پیش در این مکان اعدام های متعددی صورت می گرفت که قربانیان آن دزدان دریایی بودند.

دارهای اعدام دزدان دریایی به صورت دائمی در این بندرگاه برقرار بود و در بیشتر مواقع جنازه های این افراد نیز درون قفس های اعدام دیده می شد که در حال پوسیدن هستند.

سکوهای اعدام رودخانه ی تایمز لندن برای چیزی در حدود 400 سال جان افراد زیادی را گرفت که بیشتر آن ها را دزدان دریایی تشکیل می دادند.

داستان از این قرار بود که دولت بریتانیای کبیر کشتی های سلطنتی مواد خام بسیاری را به قلمرو کشور وارد کرده و در عین حال محصولات بریتانیا را از طریق دریا به بیرون از کشور صادر می کردند.

با توجه به حجم رفت و آمد بالا و ارزش مواد و محصولاتی که به وسیله ی کشتی های مختلف روی آب جا به جا می شد، دزدی دریایی رونق بسیاری داشت. به خصوص در دوران سلطنت ملکه الیزابت دزدی دریایی بسیار بالا گرفته و بازار کار این مردم که اسم ترسناکی داشتند داغ شده بود.

مجازات دزدی دریایی
دزدی دریایی جرمی بزرگ تلقی شده و مجازات کسانی که به این کار دست می زدند با زندان رفتن و برگرداندن مال های دزدیده شده به اتمام نمی رسید. بلکه تنها مجازات مرگ می توانست پاسخی برای این عمل باشد.

زمانی که یک نفر و یا چندین تن از دزدان دریایی و یا قاچاقچیان دریایی دستگیر می شدند، تا زمان فرا رسیدن روز اعدام در ملاء عام آن ها را در زندان مارشال سی نگهداری می کردند. روز اعدام که فرا می رسید، محکومین به مرگ را طی مراسمی که خود بسیار دردناک بود به محل تیرهای اعدام در بندرگاه رودخانه ی تایمز می آوردند.

زندانیان مسیر زندان تا محل اعدام را بیشتر پای پیاده طی می کردند و در مسیر به مردم اجازه داده می شد تا به این زندانیان نگون بخت توهین کرده و انواع میوه های گندیده و دیگر اشیا را به سویشان پرتاب کنند.

مارشال دریایی نیز در حالی که بر یک اسب معمولا سفید رنگ سوار بوده و نشان کلانتری دریایی خود که یک پاروی نقره ای بود را در دست داشت، زندانیان محکوم به مرگ را همراهی می کرد.

مردمی نیز که شوق دیدن صحنه ی اعدام را داشتند، از نقاط مختلف خود را به ساحل رودخانه ی تایمز رسانده و حتی برخی از طریق آبی و با قایق به این نقطه از لندن می آمدند تا شاهد صحنه ی اعدام دزدان دریایی دستگیر شده باشند.

نحوه ی اعدام دزدان دریایی لندن
چیزی که در مورد اعدام این دزدان دریایی دستگیر شده بسیار غم انگیز و دردناک بود، نحوه ی به دار زدن این افراد می باشد. طنابی که لندنی ها برای اعدام دزدان دریایی استفاده می کردند، بسیار کوتاه تر از اندازه ی لازم برای شکستن فوری گردن بوده و پس از این که زیر پای اعدامی خالی می شد، طناب کوتاه نمی توانست گردن را کامل بشکند و به همین سبب زمان رسیدن به مرگ طولانی شده و محکوم به مرگ مدت زمانی را در جدال با زندگی و مرگ دست و پا زده و رنج می برد. به همین دلیل به این نوع اعدام که مخصوص دزدان دریایی نیز بود، نام رقص مارشال دریایی را داده بودند.

ماجرا به همین جا ختم نمی شود و برای آن هایی که بیشترین شهرت را در میان دزدان دریایی داشته و به نوعی سردسته محسوب می شدند، عاقبت دردناک ترین در انتظار بود که در مطلب زیر می توانید از آن مطلع شوید: