هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

زیکا در چین مشاهده شد

در حالی که موج اضطراب از ابتلا به ویروس زیکا سراسر جهان را فرا گرفته است، مسئولان اداره ملی بهداشت و کمیسیون تنظیم خانواده چین از شناسایی دومین مورد انتقال ویروس زیکا در این کشور خبر دادند.



فردی که برای مدتی سه سال در کشور ونزوئلا اقامت داشته است، پس از بازگشت به چین، از سرگیجه، سردرد و تب بالای 38 درجه رنج میبرد. او هنگام ورود به فرودگاه «بایون» در شهر «گوانگجو» می شود توسط ماموران اداره بهداشت شناسایی و به بیمارستان منتقل می شود.

اداره ملی بهداشت چین روز سه شنبه در اطلاعیه ای اعلام کرد که دومین مورد انتقال ویروس زیکا نیز توسط یکی دیگر از شهروندان این کشور که از ونزوئلا به کشور باز می گشت، شناسایی شده است.

اداره ملی بهداشت و کمیسیون تنظیم خانواده چین همچنین در اطلاعیه خود اعلام کرد که اولین فرد مبتلا به این بیماری روز شنبه گذشته پس از بهبودی کامل از بیمارستان مرخص شده است.

شین هوا، خبرگزاری رسمی چین نیز در گزارشی خاطرنشان کرده است که با توجه به آب و هوای زمستانی در اکثر نقاط این کشور و برودت هوا، احتمال شیوع این بیماری در نقاط مختلف چین چندان جدی به نظر نمی رسد.


کاشت گریم ناخن

روش های مختلف کاشت ناخن این روزها مورد استقبال خانم های زیادی قرار گرفته است. روش پودر، ژله ای، و گریم . گریم جدیدترین روش برای کاشت ناخن است . توضیح کوتاهی از هر سه کاشت را می گوییم تا تفاوت آنها مشخص و واضح باشد.
در کاشت با پودر، همانطور که از اسمش پیداست ماده ای پودری برای پوشاندن سطح ناخن استفاده می شود. در روش ژله ای نیز ماده ای پودر مصرف می شود ولی تفاوت این دو کاشت در نتیجه نهایی است. ناخن های پودری مات بوده و مقاومت بهتری دارند. ناخن های ژله ای براق هستند و استحکام آنها نسبت به ناخن های پودری کمتر است. گریم هم همان مراحل کاشت پودری را دارد با این تفاوت که سطح صدف ناخن بالاتر آمده و ناخن طبیعی تر و کشیده تر به نظر می رسد. این نوع کاشت که به تازگی استفاده می شود، هزینه ای دو برابر دیگر کاشت ها دارد. مقاوت این ناخن ها نسبت به دو مدل دیگر خیلی بیشتر است.
ترمیم کاشت ناخن پا باید هر دو هفته و دست، سه تا چهار هفته یکبار انجام شود. حداقل هزینه کاشت پودر و ژله ای حدود 60 هزار تومان در ارزان ترین آرایشگاه ها است. و کاشت گریم حدود 100 هزار تومان است. هزینه ترمیم هم که نصف هزینه کاشت اولیه است.

به این دلایل ناخن نکارید

با نزدیک شدن به تعطیلات عید نوروز، سیل بیشتری از بانوان به سالنهای زیبایی روانه میشوند تا خود را برای دید و بازدید عید آماده کنند. یکی از اقداماتی که بیشتر آنها میل به انجام آن دارند، کاشت و طراحی ناخن است. همانطور که در پستهای قبلی درباره ی کاشت ناخن گفتیم، درست است که این کار بر زیبایی دست ها می افزاید، اما در پی ماندگاری زیاد، خطراتی را در پی دارد. 


کاشت ناخن سبب بروز آلرژی ها و حساسیت هایی میشود که بر اثر استفاده از چسبهای نگه دارنده پدید می آیند. از سوی دیگر به واسطه ی بلند بودن و فاصله ای که ناخنهای کاشت از سطح انگشتان دارند، هنگام بلند کردن شی، سبب میشود که ناخن ها به سمت عقب برگردانده شود که این ممکن است به جدا شدن ناخن از بسترش منجر شود.
بعضی مواقع نیز قالب کاشت ناخن کامل پوشیده نمی‌شود و به اصطلاح هوا می‌گیرد و همین مسئله باعث می‌شود بین ناخن‌ها جرم تشکیل شود که در طولانی‌مدت رنگ ناخن‌ها را تغییر می‌دهد.
در کل به کسانی که بدنشان مستعد به بیماری های عفونی است و همچنین سیستم دفاعی بدنی ضعیفی دارند پیشنهاد میکنیم که از کاشت ناخن جلوگیری کنند و یا در صورت تمایل شدید، مدت زمان استفاده از آن را کاشه دهند تا از بروز هر گونه عفونتی پیشگیری شود.

در خرید گوشیهای دست دوم دقت کنید، وگرنه گیر می افتید

بسیاری از افرادی که برای خرید بهترین گوشیهای موبایل در بازار ، نمیتوانند از پس قیمت گوشیهای موبایل لوکس برآیند، به فکر خرید این گوشیها با قیمت ارزانتر می افتند که بیشتر آنها کارکرده و دست دوم هستند. اما همین امر زمینه ساز حاشیه هایی شده است که در ادامه به آن میپردازیم.



مسئولیت گوشیهای سرقتی بر دوش خریدار است.


افرادی که برای داشتن بهترین گوشیهای موبایل در بازار، اقدام به خرید گوشیهای کارکرده میکنند تا هزینه های خود را کاهش دهند، باید توصیه های امنیتی را جدی بگیرند. چرا که در برخی از نقاط تهران، موبایلهای سرقتی را به قیمت بسیار پایین تر از قیمت بازار حتی در برخی از سایتها به فروش میرسانند.

این گوشیها که بدون ارائه ی فاکتو و جعبه از سوی دستفروشان با قیمت های باور نکردنی به فروش میرسند، ممکن است سرقتی باشد. باید توجه داشت که در صورت خرید این نوع گوشی‌ها تمام مسوولیت آن بر عهده فرد خریدار خواهد بود.

درست است که خرید پرچمداران تلفن همراه مستلزم صرف هزینه های گزافی است، اما بهتر است اگر به سراغ خرید گوشیهای کارکرده و دست دوم میروید، حتما از فروشنده تقاضای فاکتور و جعبه ی تلفن همراه را کنید تا از سرقتی نبودن آن اطمینان حاصل کنید.




کرم های موبر

گرچه کرم های موبر هم روشی خوب برای رفع موهای زائد هستند، این روش به دو دلیل مناسب نیست. اولین دلیل همیشگی نبودن آنست. در مقابل لیزر موهای زائد که موها برای بازه ای طولانی از بین می روند، کرم ها نهایتا به مدت سه هفته جوابگو هستند. اما باز هم می توان این مسئله را پذیرفت. مشکل دیگر شیمیایی بودن کرم های موبر است.
فرقی ندارد از چه کمپانی خرید کنید، ایرانی باشد یا خارجی، در نهایت همه شیمیایی هستند. و این سوال پیش می آید که آیا استفاده مداوم از آنها برای صورت و نقاط حساس آسیب رسان نیست؟ تاکنون در این باره هیچ شرکتی گزارشی ارائه نداده اما عقل حکم می کند که این کرم ها را در دوره طولانی مصرف نکنیم.
کرمهای موبر کرمها برای بخش های مختلف بدن با یکدیگر تفاوت دارند و تفاوت در غلظت آنها است. یعنی هر بخش از بدن کرم موبر خاصی با غلظت خاص خود را دارد. مواد اصلی همه کرم های موبر را سدیم تیوگلیکولات و کلسیم هیدرواکسید تشکیل می دهند.این دو ماده ، حل کننده کراتین مو هستند. با حل کردن پیوندهای شیمیایی سولفور درون کراتین ، موها شکسته شده و کنده می شوند.
گاهی مصرف کرم های موبر بر روی پوست ، ایجاد قرمزی و سوزش می کند. علت آنست که شما کرم را بیش از زمان مجاز روی پوست گذاشت اید. لایه سطحی پوست نیز کراتین دارد و بوسیله باقی ماندن زیاد کرم، کراتین پوست از بین رفته و احساس التهاب ایجاد می شود.
گرچه هزینه لیزر موهای زائد چنیدن برابر کرم های موبر است، اما روشی مطمئن و بدون خطر است و ارزش هزینه اش را دارد.