هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

گوشی سامسونگ گلکسی J2 دو سیم‌ کارت

گوشی "سامسونگ گلکسی J2 دو سیم‌ کارت" (Samsung Galaxy J2 Dual SIM) یکی از میان‌ رده‌ هایی است‌ که با داشتن نمایشگری باکیفیت، سخت ‌افزاری قابل قبول، پشتیبانی از دو سیم ‌کارت و شبکه‌ 4G و یک باتری که می ‌تواند تا 11 ساعت کار کند، از کیفیت و بازه‌ قیمتی مناسبی برخوردار است. قیمت گوشی سامسونگ گلکسی J2 دو سیم‌ کارت، 500 هزار تومان است.
پنل‌ های اولد با فناوری سوپر امولد را در این گوشی‌ میان ‌رده‌ سامسونگ هم می توان دید. برای این گوشی از نمایشگری با تراکم 234 پیکسل بر اینچ و اندازه‌ 4.7 اینچ استفاده شده است. این نمایشگر مصرف پایینی دارد و با رزولوشن نسبتا پایینش می ‌تواند برای بازی ‌کردن مناسب باشد؛ اما شاید هنگام وب‌ گردی ، خواندن و دیدن محتوا کمی با زحمت باشد. سامسونگ برای این میان‌ رده از تراشه اختصاصی‌اش استفاده کرده است. اگزینوس 3475 که با پردازنده‌ اصلی 4 هسته ‌ای و پردازنده‌ گرافیکی مناسبش برای بازی‌ های نسبتا سنگین مناسب است.
همچنین یک گیگابایت رم، 8 گیگابایت حافظه‌ داخلی که امکان افزایش آن تا 128 گیگابایت دیگر به کمک کارت حافظه‌ جانبی وجود دارد، پشتیبانی از دو سیم‌ کارت ، پشتیبانی از شبکه‌ 4G و رادیوی FM از دیگر مشخصات سخت‌ افزاری گلکسی J2 هستند. باتری 2000 میلی‌آمپر ساعتی این گوشی، با توجه به نمایشگر و تراشه‌ کم ‌مصرفش، برای تامین انرژی گلکسی J2 کافی است. این باتری می‌تواند انرژی لازم برای حدود 11 ساعت مکالمه مدام را فراهم کند. همچنین دو دوربین با سنسور‌های 5 و 2 مگاپیکسل برای این گوشی در نظر گرفته شده است که برای رفع نیاز‌های معمولی مناسب هستند. این گوشی از پلاستیک ساخته شده و  وزن 122 گرمی دارد. این گوشی با نسخه 5.1.1 اندروید لالی‌ پاپ کار می کند.

تبلت Huawei MediaPad X1

تبلت Huawei MediaPad X1 جز محصولات میان رده و اقتصادی شرکت هواوی است که با قیمت مناسب و مشخصات فنی خوب، توانسته نام خود را در میان محصولات میان رده ارزشمند جای دهد. قیمت تبلت Huawei    MediaPad X1 در بازار حدود ٧٠٠٠٠٠ تومان است.
این تبلت به نمایشگری ٧ اینچی با رزولوشن ١٢٠٠ × ١٩٢٠ پیکسل مجهز است. نمایشگر این تبلت علاوه‌ بر زاویه‌ دید خوبی که در اختیار کاربر قرار داده است، تراکم پیکسلی بسیار بالایی هم دارد. این تبلت پردازشگری ٤ هسته ‌ای با فرکانس کاری ١.٦ گیگاهرتز، پردازشگر گرافیکی Mali-٤٥٠MP٤، دو گیگابایت رم و ١٦ گیگابایت حافظه‌ داخلی اشاره کرد. این تبلت ٢٣٩ گرم وزن دارد. دوربین‌های قدرتمند ١٣ و ٥ مگاپیکسلی این تبلت را همراهی می کنند. شیار سیم ‌کارت ٣G، امکان مکالمه و باتری ٥٠٠٠ میلی‌آمپر ساعتی از دیگر مشخصه‌ های قابل ملاحظه این تبلت است. با توجه به قیمت تبلت فوق و مقایسه مشخصات فنی اش با دیگر محصولات همرده، تبلت Huawei MediaPad X1یک میان رده عالی برای کاربری روزمره است.

گوشی موبایل هوآوی آنر 4C دو سیم کارته


شرکت هوآوی در سال 2015 میلادی، گوشی آنر 4C را معرفی کرد. این محصول برای آن دسته از افرادی که به دنبال خرید یک گوشی زیبا با مشخصات سخت ‌افزاری قدرتمند  و قیمت متوسط هستند، مناسب است. قیمت گوشی موبایل هوآوی آنر 4C در حدود 520 هزار تومان است. با خرید قاب یا گارد و محافظ صفحه گلس، قیمت گوشی 50 هزار تومانی بیشتر میشود.
در نگاه اول به آنر 4C می ‌توان دریافت که این مدل شباهت زیادی با نسل های گذشته‌ خود دارد و خیلی شبیه به آنر 4X  است.  برای مثال هر دو محصول دارای قاب پلاستیکی بافت ‌دار، موقعیت یکسان دوربین اصلی و لبه‌ های مسطح هستند. گوشی میان ‌رده آنر 4C، ضخامت 8.8 میلی ‌متری و 162 گرم وزن دارد . جنس بدنه آن از پلاستیک مرغوب است.  آنر 4C در سه رنگ سفید، مشکی و طلایی معرفی ‌شده.
این گوشی دارای نمایشگر 5 اینچی با تکنولوژی IPS و وضوح تصویر 720 × 1280 پیکسلی است. همچنین این نمایشگر تراکم پیکسلی 294 پیکسل بر اینچ را ارائه می ‌دهد. سخت ‌افزار این محصول را تراشه‌ 64 بیتی Kirin 620  تشکیل می ‌دهد که در خود، یک پردازنده‌ هشت هسته ‌ای با سرعت 1.2 گیگاهرتز و رم دو گیگابایتی را جای داده است. هشت گیگابایت حافظه‌ داخلی برای این گوشی در نظر گرفته شده است که با  کارت حافظه‌ microSD  قابل ارتقا است.
آنر 4C دو سیم ‌کارته است و هر دو سیم‌ کارت آن از شبکه‌ 3G  پشتیبانی می‌ کنند.  دوربین 13 مگاپیکسلی به همراه یک فلاش LED بر قاب پشتی و دوربین 5 مگاپیکسلی بر روی صفحه نمایش این گوشی قرار گرفته است. برای آنر 4C اندروید کیت کت (4.4.2) در نظر گرفته شده است. هوآوی برای این گوشی خود یک باتری غیرقابل ‌تعویض لیتیوم یونی با ظرفیتی برابر با 2550  میلی‌آمپرساعت در نظر گرفته است.

نمی توانید سوابق بیمه را خریداری کنید!


لزوم مشاهده سوابق بیمه به صورت آنلاین زمانی برای بیمه شدگان ثابت می شود که زمان بازنشستگی فرارسیده و قصد دارند از سازمان تامین اجتماعی مستمری بازنشستگی دریافت کنند.در زمان اقدام برای مستمری بازنشستگی باید تمامی حق بیمه ی بیمه شده طی سالیان مشخصی پرداخت شده باشد تا بیمه شده مشمول مستمری بازنشستگی بشود.

اما در این راستا معاون فنی و درآمد سازمان تامین اجتماعی درباره ی امکان خرید سوابق بیمه تاکید کرده اند،امکان خرید سوابق بیمه برای پر کردن خلاء سوابق بیمه‌ای وجود ندارد و بر اساس ماده ی 39 قانون تأمین اجتماعی، کارفرما مکلف است حق بیمه ی هر ماه کارگران خود را تا پایان ماه بعد و صورت مزد و حقوق بیمه شدگان را به ترتیبی که در آیین‌نامه طرز تنظیم و ارسال صورت مزد و حقوق تعیین شده ارسال کند و در صورتی که کارفرما در انجام این تکلیف کوتاهی کند، باید اصل حق بیمه را به همراه جرائم مربوطهبپردازد.

طبق گفته های محمد حسن زدا اگر بیمه شده برای بهره مندی از مزایای بازنشستگی قصد دارد سوابق خود را جمع بندی کند و متوجه پرداخت نشدن حق بیمه در ماههایی از سال بشود او قادر نیست که این خلا را با پرداخت حق بیمه جبران کند  و بیمه شده باید خلاءهای بیمه‌ای را با بیمه پردازی در زمان اشتغال پر کند تا شرایط بازنشستگی برای او فراهم شود.به عبارتی نمی توان سوابق بیمه ای را خرید و مشمول مستمری بازنشستگی شد.

اما از شرایط لازم برای برخورداری از مزایای بازنشستگی ،بیمه شده باید 30سال سابقه ی تمام در پرداخت حق بیمه داشته باشد و حداقل سن لازم برای مردان50سال تمام و برای زنان 45 سال است.همچنین افراد با  35سال تمام سابقه ی پرداخت حق بیمه بدون شرط سنی و یا زنان با 20سال سابقه پرداخت حق بیمه و42سال سن تمام، مشروط به اینکه به هنگام ارائه ی درخواست بازنشستگی یا ترک کار در کارگاههای مشمول قانون کار اشتغال داشته باشند می توانند اقدام به دریافت مزایای بازنشستگی کنند.

منبع:تازه های روز

مشخصات تبلت های جدید سری A سامسونگ

به نظر میرسد سامسونگ قصد دارد تا با عرضه ی محصولات مختلف حجم وسیعی از سهم بازار را نصیب خود کند. پس از معرفی سامسونگ گلکسی اس 7 اینبار نوبت به معرفی سری جدید از تبلت های سری A این کمپانی میرسد. مشخصاتی از آن در حالی منتشر شده است که خبری از قیمت تبلت جدید سامسونگ اعلام نشده است. در ادامه ی مطلب به بررسی بیشتر خواهیم پرداخت.



گفته نشده است که این تبلت چه سایز نمایشگر را در اختیار خواهد داشت اما رزولوشن آن Full HD با مقدار ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل در نظر گرفته شده است. البته با توجه به تصاویر منتظر شده گمانه زنی ها حاکی از وجود نمایشگر 10 اینچی است. پردازنده ی هشت هسته ای A53 و فرکانس ۱.۷ گیگاهرتز و پردازنده‌ی گرافیکی ARM Mail-T830این دستگاه را همراهی میکنند.

سیستم عامل اندروید ۶.۰.۱ مارشمالو است و ۲ گیگابایت حافظه‌ی رم،و ۱۶ گیگابایت برای حافظه‌ی ذخیره‌سازی در نظر گرفته شده است. دوربین اصلی آن 8 مگاپیکسلیست و یک سنسور 2 مگاپیکسلی برای دوربین جلوی آن در نظر گرفته شده است. از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به پشتیبانی از وای‌فای، بلوتوث، جی‌پی‌اس و سیم‌کارت اشاره کرد.