هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

سنگ اسلیت، سنگی ارزان و پرکاربرد

در حال حاضر نمای ساختمانی از تنوع بیشتری برخوردار شده است و سنگ های مختلفی در بازار وجود دارند. از سنگهای ارزان قیمت ساختمانی می توان به سنگ اسلیت اشاره کرد. این سنگ قیمت پایینی دارد و به دلیل سبک بودن وزنش، می توان آن را در قسمت های مختلف بکار برد.

به این سنگ، سنگ ورقه های هم می گویند. رنگ اصلی این سنگ ترکیبی از قهوه ای و نارنجی است و می توان با استفاده از ترکیب رنگی سبز، زیبایی آن را دوچندان کرد. از مکان هایی که می توان اسلیت را بکار گرفت، حیاط، آب نما، و دیوارهای پارکینگ را می توان نام برد.

ساعت هوشمند


شرکت شیائومی، لقب اپل چین را به خود اختصاص داد. با معرفی هر محصول جدیدی که شرکت اپل می سازد و روانه بازار می کند، شیائومی هم دست بکار شده و مدل ساخت چین آن را طراحی و تولید می کند. بعد از معرفی جدیدترین محصول اپل، ساعت هوشمند اپل، شیائومی به سرعت دست بکار شده و در میان اشتاق بازار برای داشتن این ساعت، به سرعت نمونه کپی آن را ساخت.

طراحی کلی این ساعت از اپل واچ گرفته شده است اما تغییراتی در آن اعمال می شود. قیمت این ساعت های مچی به طور قطع پایین تر از ساعت های اپل است. باید دید کدام یک مشتریان بیشتری را به خود جذب می کند.

یک مهمانی مجلل!

یک مهمانی خوب و عالی تنها به تعداد زیاد غذاهای رنگارنگ بستگی ندارد بلکه چیدمان زیبا است که می تواند حتی تعداد کم غذا را چشمگیر کند. چیدمان میز غذاخوری بسیار مهم است و باید دقت زیادی در انجام این کار انجام داد.

اولین چیزی که باید در نظر بگیریم، چیدمان صحیح بشقاب ها و قاشق چنگال است. نکته ای که بسیار مهم است و اغلب درباره آن نمی دانند این ست که لیوان باید در سمت چپ بشقاب قرار گیرد. تاکردن یا رول کردن دستمال سفره و قرار دادن آن درون بشقاب زیبایی آفرین است. البته می بایست زنگ دستمال ها با رومیزی و بشقاب ها همخوانی داشته باشد.

با چیدن این وسایل، نوبت به غذا می رسد. استفاده از ظروف بزرگ بجای ظروف متعدد کوچک، هم نمای زیباتری دارد و هم جای کمتری را اشغال می کند. بهتر است در کنار ظروف غذا اگر ممکن است، از وسایل تزیینی هم استفاده کنید. فراموش نکنید که تنوع رنگی غذاها را هم در نظر بگیرید. می توانید با تزیینات مختلف، هر ظرف غذا را به یک رنگ در آورید.

سفرهای هوایی

پایگاه اطلاع رسانی مرکز اخبار گردشگری علمی-فرهنگی دانشجویان ایران در گزارشی اعلام کرد که ایرانیان علاقه ای به انجام سفرهای داخلی با تور ندارند. طبق آمارهای گرفته شده، بجز تور کیش، تور دیگر شهرهای داخلی چندان رونقی ندارد و آژانس های هوایی اغلب تورهای داخلی برگزار نمی کنند. با پرسش های صورت گرفته، مردم دلایل مختلفی برای این مسئله ارائه داده اند. اولین موردی که مطرح است بحث هزینه هاست. بیشتر افراد با عدم آگاهی کافی، تصور دارند تور هزینه بیشتری نسبت به سفر شخصا مدیریت شده است. با مدیریت شخصی سفر، می توان جایی ارزان پیدا کرد. اکثر افراد به دنبال اجاره کامل خانه و سوئیت هستند. به این ترتیب با طبخ وعده های غذایی خود هزینه های سفرشان را کاهش می دهند. البته این مسئله در اکثر موارد اشتباه است. در هنگام سفر بخصوص با ماشین شخصی، در کنار هزینه بنزین، باید هزینه تنقلات بین راهی وخریدهای اضافه را در نظر گرفت. مثلا در راه مشهد، با گذر از دامغان حتما پسته خریداری می شود یا در جاده های شمالی، کلوچه، لواشک و .... مردم اغلب در سفر سعی می کنند همه کاری بکنند تا به آنها خوش بگذرد. پس رفتن به رستوران های معروف آن شهر، رفتن به جاهای گردشی با هر قیمتی، و خرید بلیت شهربازی و غیره کاملا طبیعی است. محاسبه تمامی این هزینه ها نشان می دهد که سفرهای شخصی برنامه ریزی شده هم چندان کم هزینه نیستند. دلیل استقبال از تورهای کیش هم تبلیغات زیادی است که از هتل های لوکس انجام می شود و مقایسه ای که آژانس  های مسافرتی از هزینه واقعی هتل ها و هزینه تورهایشان می کنند. هزینه های مراکز تفریحی در کیش زیاد است و آژانس های هوایی با قراردادی که دارند، هزینه رزرو هتل و این مراکز تفریحی را کم می کنند. از مراکز مهمی که گردشگران زیادی را حذب می کند، پارک دلفین ها، شهر کاریز، و مرکز ورزش های آبی، جت اسکی، غواصی، شاتل، پاراسل، را می توان نام برد.


تبلت، جدیدترین اسباب بازی کودکان

بازی بچه ها در چند سال اخیر خیلی متفاوت از آن چیزی است که دهه شصتی هایی مثل من یاد داریم. در آن دوران تمامی بازی ها با تحرک و تکاپو همراه و اغلب در حیاط خانه و به صورت دسته جمعی با دختر خاله و دختر و عمه و بچه های همسایه بود. اما امروز دیگر از آن همه دویدن و بالا پایین کردن و هیجان خبری نیست. با تبدیل خانه های حیاط دار به آپارتمان ها و عمومی شدن حیاط ها، دیگر صدای بچه ای در کوچه و حیاط شنیده نمی شود. تمام فعالیت کودکان در چهاردیواری خانه است. پس باید هیجانات و شور و نشاط هم محدود و اندازه همان چهار دیواری باشد. البته حوصله بزرگ تر ها هم با کم شدن تعداد بچه ها کم شده است. همه این عوامل دست در دست هم داده اند تا بچه ها هم مجبور به همراهی با فرایند مدرن شدن دنیای بزرگسال شود. البته بچه هایی که این روزها می بینیم، سرگرمی شان دیدن کارتون، بازی های کامپیوتری و بازی با موبایل یا تبلت است. برای دوری از هیاهو و شیطنت کودکان، تبلت وسیله بسیار مناسبی به حساب می آید! زیرا هم در خانه و هم در مهمانی سرگرم می شوند. بدلیل تقاضای بالا برای تبلت های ارزان قیمت، شرکت های مختلف در سال حداقل دو مدل تبلت جدید روانه بازار می کنند. قیمت این تبلت ها از 200 هزار تومان شروع می شود.  تبلت هایی که بیشتر برای کودکان بیشتر خریداری می شود، تبلت ASUS و Lenovo است که در اکثر مدل ها، سیم کارت هم می خورند.