هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

خسارت های مستثنی شده یا غیرقابل جبران در بیمه بدنه

برای کسانی که قصد خرید بیمه بدنه خودرو را داشته و نسبت به استعلام نرخ بیمه بدنه اقدام می کنند، جای دارد که در مورد مواد قانونی خسارت های مستثنی شده یا غیرقابل جبران در پوشش بیمه بدنه آگاهی داشته باشند.

ماده 5- خسارت های مستثنی شده: خسارت های زیر تحت پوشش بیمه نامه بدنه قرار نمی گیرد مگر آن که بیمه نامه یا الحاقیه آن به نحو دیگری توافق شده باشد.
1-    خسارت های ناشی از سیل، زلزله و آتشفشان
2-    خسارت هایی که به علت استفاده از موضوع بیمه در مسابقه اتومبیلرانی یا آزمایش سرعت به آن وارد شود.
3-    خسارت های وارد به موضوع بیمه به علت حمل مواد منفجره، سریع الاشتعال و یا اسیدی مگر آن که موضوع بیمه مخصوص حمل آن باشد.
4-    خسارت های وارده بر اثر پاشیده شدن رنگ، اسید و سایر مواد شیمیایی روی بدنه موضوع بیمه مگر آن که ناشی از حوادث تحت پوشش بیمه باشد.

5-    خسارت ناشی از سرقت لوازم و قطعات موضوع بیمه پس از وقوع حادثه
6-    خسارت ناشی از کشیدن میخ و سایر اشیا مشابه روی بدنه موضوع بیمه
7-    کاهش ارزش موضوع بیمه حتی اگر در اثر وقوع خطرات بیمه شده باشد.
8-    زیان ناشی از عدم امکان استفاده از موضوع بیمه حادثه دیده به علت تحقق خطرات تحت پوشش بیمه نامه
ماده 6- خسارات غیر قابل جبران: در موارد زیر جبران خسارت در تعهد بیمه گر نخواهد بود:
1-    خسارت های ناشی از جنگ، شورش، اعتصاب و یا تهاجم
2-    خسارت های مستقیم و غیر مستقیم ناشی از انفجارهای هسته ای
3-    خسارت هایی که عمدا توسط بیمه گذار، ذینفع یا راننده موضوع بیمه به آن وارد می شود.
4-    خسارت های وارده به موضوع بیمه حین گریز از تعقیب مقامات انتظامی مگر آن که عمل گریز توسط متصرفین غیرقانونی باشد.
5-    در صورتی که راننده موضوع بیمه هنگام وقوع حادثه فاقد گواهینامه رانندگی باشد یا گواهینامه رانندگی وی باطل شده باشد و یا مطابق مقررات راهنمایی و رانندگی گواهینامه راننده برای رانندگی موضوع بیمه متناسب نباشد. اتمام اعتبار گواهینامه در حکم بطلان آن نیست.
6-    خسارت های ناشی از حوادثی که طبق گزارش مقامات ذیصلاح به علت مصرف مشروبات الکلی و یا استعمال مواد مخدر یا روان گردان توسط راننده موضوع بیمه به وجود آمده باشد.
7-    خسارت ناشی از بکسل کردن وسیله نقلیه دیگر مگر آن که موضوع بیمه مخصوص و مجاز به انجام این کار باشد و اصول و مقررات ایمنی را رعایت کرده باشد.
8-    خسارت های وارده به وسایل و دستگاه های الکتریکی و الکترونیکی موضوع بیمه در صورتی که ناشی از نقص و خرابی در کارکرد آن ها باشد.
9-    خسارت هایی که به علت حمل بار بیش از حد مجاز توسط موضوع بیمه به آن وارد شود.

با باید ها و نباید ها را در موقع رو به رو شدن با انواع درجه های سوختگی آشنا شویم

آیا می دانستید که اگر از تصادفات رانندگی و مصرف مواد مخدر بگذریم, سومین عامل مرگ و میر غیر منتظره ایرانیان سوختگی است؟ طبق امار به دست آمده از بین 180 هزار نفری که دچار سوختگی می شوند, بالای 3 هزار نفر از این افراد جان سالم به در نمی برند. به علت سوختگی, لایه هایی از پوست بین می رود و با توجه به افزایش عمق نفوذ سوختگی به لایه های داخلی, درجه های سوختگی افزایش پیدا می کند که بر اساس درجه ی سوختگی, می توانید از پماد سوختگی استفاده کنید تا از التهاب و عفونت جلوگیری کنید و با انتخاب بهترین پماد سوختگی از درد فرد سوخته بکاهید.  

علم پزشکی, سوختگی ها را به سه دسته تقسیم کرده است. هر کدام از درجه های سوختگی علائم و نحوه ی مراقبت مختص به خود را دارد. در مطلب زیر شما را با درجه های سوختی آشنامی نماییم.


سوختگی درجه اول


لایه ی خارجی پوست اپیدرم نام دارد, زمانی که سوختگی سطحی باشد و تنها لایه ی سطحی پوست دچار سوختگی و آسیب شود, آن را سوختگی درجه اول می نامیم. در این نوع از سوختگی پوست قرمز و متوورم می شود و در اکثر مواقع درد گرفتن نیز به علائم سوختگی درجه اول اضافه می شود. در صورتی که در ران و باسن و مفاصل بزرگ دچار سوختگی شوید, خود درمانی را فراموش کنید و حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. 


سوختگی درجه دوم


همان طور که مشخص است, سوختگی درجه دوم شدید تر و دردناک تر از سوختگی درجه اول است و حساسیت بیشتری دارد. لایه ی اول پوست اپیدرم و لایه ی دوم پوست درم نام دارد و زمانی که لایه ی اول و دوم پوست آسیب می بیند سوختگی درجه دو نام گذاری می شود. در سوختگی درجه دوم پوست به شدت قرمز می شود و دارای تاول و لکه لکه است. وجود درد زیاد نشان گر سوختگی درجه 2 می باشد. در گذشته برای کاهش درد سوختگی از یخ استفاده می کردند که این عمل کاملا غلط است, زیرا زمانی که بدن سرد می شود و آسیب بیشتری به زخم فرد وارد می شود. 

اگر مساحت محل سوختگی بیش از هفت و نیم سانت باشد, با درمان سوختگی نوع یک نیز درمان خواهد شد. اگر سوختگی در پاها, دست ها, صورت, کشاله ی ران و باسن و مفاصل بزرگ باشد و مساحت سوختگی بیش از هفت و نیم سانت باشد حتما باید به پزشک مراجعه کنید. 


سوختگی درجه سه


بدترین و شدید ترین نوع سوختگی, سوختگی درجه سوم است. در این نوع از سوختگی تمامی لایه های بیرونی پوست آسیب جدی می بیند و بافت چربی, ماهیچه و حتی استخوان نیز درگیر می شود و ناحیه ی سوختگی سیاه و خشک می شود. در صورتی که در حین سوختن دود را هم تنفس کنید, دچار مشکلات تنفسی و مسمومیت با گاز مونوکسید کربن و یا دیگر مسمومیت ها می شوید. قبل از آن که به پزشک مراجعه کنید این دستور کار ها را انجام دهید. 

به هیچ عنوان لباس فرد سوخته را از بدنش خارج نکنید.

فردی که سوخته است را از دود و آتش دور نمایید. 

تحت هیچ شرایطی آب بر سر و صورت فرد سوخته نریزید و یخ بر محل سوختگی نگذارید زیرا در این صورت دمای بدن یکباره اف می کند و فشار خون و جران خون بد تر می شود و فرد دچار شوک می شود.

اگر شرایط مناسب بود, محل سوختگی را بالا تر از سطح قلب قرار دهید. 

به هیچ عنوان به محل سوختگی دست نزنید. 

محل سوختگی را با گاز استریل و یا حوله ی مرطوب و تمیز بپوشانید.

معرفی هتل 4 ستاره آلکوجلارکبان

یکی از جذابیت های هر سفری اقامت در هتلی است که لوکس و مدرن باشد و حس خاص بودن را با خود به همراه داشته باشد. از میان هتلهای استانبول یکی از هتلهای چهار ستاره و لوکس این شهر را معرفی می کنیم؛ هتلی که با رزرو و اقامت در آن به طور قطع سفری به یاد ماندنی برایتان رقم خواهد خورد.
معرفی هتل 4 ستاره آلکوجلارکبان
این هتل در قلب تپنده شهر، میدان تقسیم، قرار دارد و با خود میدان تنها 50 متر فاصله دارد. قرارگیری در تقسیم دسترسی به مراکز خرید و اصلی ترین خیابان خرید شهر یعنی استقلال را برای مهمانان هتل آسان می کند. همچنین اگر علاقمند به گشت زدن در مناطق توریستی و بازدید از جاذبه های توریستی شهر هستید، کاخ توپکاپی، مسجد سلطان احمد، ایاصوفیه و مسجد کبود در فاصله پیاده روی پانزده دقیقه ای از هتل قرار دارند.
کلیه اتاق های هتل با دکوراسیون مدرن و بهره گیری از امکاناتی چون مبلمان شیک و راحت، سیستم تهویه مطبوع، تلویزیون ، مینی بار، حمام مجهز، قهوه سازو اینترنت وای فای در اختیار مهمانان قرار می گیرند. اتاقها دارای پنجره دو جداره بوده و چشم اندازی زیبا از شهر یا تنگه بسفر از آنها قابل تماشا است. رستوران هتل بر روی بام است و صبحانه را به صورت بوفه ارائه می دهد. منوی رستوران نیز از غذاهای لذیذ ترکی و مدیترانه ای بوده و انواع نوشیدنی نیز فراهم است.

برای خرید بهترین تورهای استانبول اینجا کلیک کنید.





اقامت در هتل ارزان ملیتا

اگر قصد خرید تور ترکیه را دارید و می خواهید از میان هتلهای ترکیه، هتلی ارزان و مقرون به صرفه و یا به عبارت دیگر "جایی برای خواب" ، پیدا کنید، هتل ملیتا را به شما پیشنهاد می دهیم.
این هتل سه ستاره تمام آنچه برای استراحت چند ساعته نیاز دارید در اختیارتان قرار می دهد. این هتل با فرودگاه بین المللی آتاتورک 2.2 کیلومتر و فرودگاه بین المللی Sabiha Gökçen ، 32 کیلومتر فاصله دارد.
همچنین فاصله هتل تا ایستگاه متروی Aksaray حدود 3 دقیقه پیاده روی است. بازار بزرگ و بازار Kapalı Çarşı استانبول در فاصله پیاده روی 17 دقیقه ای، موزه هنرهای اسلامی و ترکی فاصله و پل گالاتا پیاده روی 26 دقیقه ای از هتل ملیتا قرار دارند.
این هتل اتاق ها و سوئیت های مدرن و شیکی دارد. تمامی اتاق ها دارای دستگاه هوشمند تهویه هوا، مینی بار، تلویزیون ال سی دی، ماهواره، روم سرویس و وای فای پرسرعت هستند. همچنین اتاقی مخصوص افراد سیگاری وجود دارد. برای کسانی که بخواهند، تاکسی سرویس هتل با قیمت های منصفانه تری نسبت به تاکسی های آزاد، مهمانان را به مقاصد تفریحی و گردشگری مدنظرشان می رساند.
استفاده از باشگاه هتل و استخر آن برای تمامی مهمانان امکان پذیر است. رستوران این هتل در کنار غذاهای مشهور ترکی، غذاهای بین الملل مشهور را نیز سرو می کند. همچنین بار و کافه هتل، تقریبا تمام طول روز سرویس دهی دارد.
هزینه رزرو این هتل برای یک اتاق تک تخته، شبی 41 دلار است. اگر به سایت آن مراجعه کنید، می توانید از تخفیف رزرو آنلاین بهره مند شوید.
هتل ملیتا

هتل ملیتا

هتل ملیتا

هتل ملیتا

موبوگرام اندرویی را بر روی دسک تاپ نصب کنیم!

در مطلب "موبوگرام چیست؟" به معرفی اپلیکیشن پیام رسان موبوگرام پرداختیم و گفتیم با دانلود موبوگرام و نصب آن بر روی گوشی موبایل اندرویدی خود از امکانات بسیار زیادی برخوردار می شوید که تلگرام آنها را کم دارد.
موبوگرام یک اپلیکیشن پیام رسان مبتنی بر تلگرام است که در اصل برای سیستم عامل اندروید طراحی و ساخته شده است. شما می توانید با دنبال کردند یک ترفند ساده این اپ کاربردی را بر روی سیستم دسک تاپ یا همان کامپیوتریا لپ تاپ خود نصب بکنید.


چگونگی نصب موبوگرام بر روی دسک تاپ:


1_برای داشتن موبوگرام بر روی دسک تاپ، ابتدا باید آخرین ورژن موبوگرام را دانلود کنید.
2_در مرحله بعد برای نصب موبوگرام بر روی سیستم کامپیوتری نیاز به یک نرم افزار شبیه ساز نظیر Bluestacks دارید.
3_پس از دانلود Bluestacks باید آنرا نصب کرده و وارد آن بشوید.

4_دکمه ی APK را انتخاب کرده و فایل نصبی موبوگرام را انتخاب کرده و نصب کنید.
5_پس از کامل شدن عملیات نصب موبوگرام می توانید وارد آن شده و از آن استفاده بکنید. برای فعال کردن آن هم خیلی ساده باید شماره موبایل خود را وارد بکنید.
در اخر باید گفت سیستم کامپیوتری شما باید دارای شرایطی باشد که موبوگرام بر روی آن قابل نصب باشد. شما احتیاج رم ۲ گیگ یا بیشتر، گرافیک ۱ یا بیشتر و سی پی یو تک هسته ای با فرکانس ۳٫۳ یا قوی تر دارید. برای هربار وارد شدن به موبوگرام باید برنامه ی Blustacks باز کنید.