هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

اندر حکایت هوای آلوده ی این روزها

این روزها در اخبار محیط زیست بیشتر از هر زمان دیگر به آلودگی هوا و مضرات آن اشاره می شود،به این دلیل که در اثر وارونگی دما به موجب سرما،هوای آلوده چون پتویی بر روی شهرها تنفس را برای شهروندان مشکل کرده است و نبود جریان هوا باعث شده این وضع ادامه پیدا کند.در این شرایط تنها کاری که از دست دولت برمی آید یک سری اقدامات موقتی است که اصولا تاثیر چشم گیری در کاهش آلودگی هوا ندارند.باید تنها چشم آسمان دوخت و منتظر باران و باد بود تا شاید این پتوی سنگین را از روی شهرها بردارد و بتوان نفس کشید.

هوای آلوده تهران
هوای آلوده تهران

اقدامات اضطراری در روزهای اوج آلودگی هوا

این روزها هوای شهرهایی چون تهران،اصفهان و مشهد به شدت آلوده است و ذرات معلق به بالاتر از حد مجاز رسیده اند که برای سلامت تمامی افراد جامعه مضر است.اما در این میان دولت مجبور به اقداماتی موقتی نظیر تعطیلی مدارس، توقف فعالیت صنایع آلاینده، تشدید برخورد با خودروهای فرسوده و دودزا و فاقد معاینه فنی، تعطیلی فروش طرح‌های ترافیک روزانه، آماده‌باش اورژانس، گسترش طرح زوج و فرد از درب منازل و حجم زیادی هشدار و نصیحت برای تردد شهروندان شده است.این اقدامات شاید از افزایش بیشتر آلودگی هوا جلوگیری کند،اما آنرا برطرف نمی کند و باید منتظر باران و باد بود تا آنها را با خود پاک کند و ببرد.

اقدامات موثرتر برای پیشگیری از شرایط بحرانی

اما چرا اقدامات موثر تر و پیشگیری صورت نمی گیرد.دولت می تواند با چند اقدام موثر و مفید حجم تولید آلاینده ها را کاهش بدهد تا در فصل سرما با این شرایط بحرانی روبه رو نشویم.دولت به راحتی می توانست با همین سرمایه ای که بابت خرید خودروهای داخلی برای حمایت از خودروسازان صرف کرده است،تاکسیهای فرسوده و ناوگان حمل و نقل عمومی را نوسازی کند.این تسهیلات می توانست برای دارندگان تاکسیهای فرسوده ارائه شود تا با وام خودرو فرسوده،تاکسیهای آلاینده ی خود را نوسازی کنند و کمک به کاهش آلودگی هوا کنند.اما متاسفانه تنها 110هزار خودروی آلاینده غیر استاندارد به خودروهای کشور اضافه شد.
اما حذف بنزین‌های آلوده و توزیع بنزین یورو 4 و حذف مازوت در نیروگاه‌ها نمونه ای از مهمترین اقدامات دولت بوده است که گویا چندان نتیجه بخش نبوده است.گویا در اقدامات مدیریت شده و روی حساب نبوده است که نتوانسته تاثیر خود را برروی کاهش آلودگی هوا نشان بدهد.
آنچه بیشتر از هرچیزی می تواند مشکل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ مانند تهران برطرف کند،تنها حذف صنایع آلاینده، اجرای طرح تعویض خودروهای فرسوده با اعطای تسهیلات مناسب، از رده خارج کردن موتورسیکلتهای آلایند ه و غیر استاندارد و توسعه ی حمل و نقل عمومی استاندارد است.تنها باید دولت عظم جدی کند تا سال آینده بتوانیم در چنین روزهای نقس راحت بکشیم.

منبع:سی اس وب

شهربانو، میزبان مناسب برای قرارهای رومانتیک

یک رستوران سنتی لوکس 


اگر میخواهید یک شام دو نفره ی عاشقانه را در یک رستوران لوکس سنتی تجربه کنید با ما همراه شوید، چرا که در ادامه به معرفی یک رستوران شیک با موسیقی زنده میپردازیم.



معرفی رستوران سنتی شهربانو


برای رفتن به شهربانو باید به شهرک غرب، بلوار دادمان، بلوار درختی، مجتمع تجاری خلیج فارس بروید. این مکان از بهترین تجهیزات سفره خانه بهره مند شده است و دکوراسیون بسیار شیک و دلنشینی دارد. تعدادی از میز و صندلی های این رستوران زوری چیده شده اند که یک فضای خصوصی را برای مراجعین ایجاد میکند. در این رستوران شما میتوانید حین صرف غذا از هنرنمایی 6 گروه موسیقی پاپ، سنتی، محلی، آذری، دف ونی لذت ببرید. 

این مکان ظرفیت پذیرایی تا 200 نفر را دارد و البته به صورت حساب شما 9 درصد حق سرویس اضافه میشود. دارای سالن وی آی پی ، پارکینگ و آسانسور اختصاصی است که همه چیز را برای قرار های دو نفره آماده میکند.



کدام دستگاه برای لیزر موهای زائد مناسب است؟

اگر شما جز افرادی باشید که اخبار پزشکی و زیبایی را دنبال میکنند، حتما درباره ی دستگاه های مختلف لیزر موهای زائد چیزی شنیده اید. همانطور که گفتیم برای این کار دستگاه های مختلفی وجود دارد اما تفاوت آنها با یکدیگر چیست؟



دستگاه های لیزر موهای زائد


اساسا باید بدانید که اصطلاح لیزر که برای نام این دستگاه ها به کار میرود ، نورهایی با شدت بالایی هستند که برای از بین بردن موها استفاده میشود. در کل دو نوع کلی از این دستگاه ها وجود دارد که به دو دسته ی دستگاه های با مکانیسم لیزری و دیگری با مکانیسم غیر لیزری تقسیم میشوند. دستگاه های غیر لیزری از سیستم های نوری استفاده میکنند که به دو نوع IPL و E-Light تقسیم میشوند. این دستگاه ها که از پر کاربردترین ها هستند برای رفع سطوح وسیع بدن طراحی شده اند و تاثیرات بسیار خوبی دارند. 

اما دستگاه های دیگری که مکانیسم لیزری دارند الکساندرایت و دایود هستند که توسط طول موج های مختلف برای انواع موها به کاربرده میشود. نوع این دستگاه ها و طول موج آنها توسط پزشک انتخاب میشود و آنگونه که متناسب با پوست و موی اضای بدن شما است تنظیم میشود. پس انتخاب را به دست دکتر بسپارید.



برترین موبایل هواوی با قیمت مناسب

در کنار برندهای برتر از گوشی های موبایل، برندی از موبایل هواوی قد علم کرده است که با قیمت مناسب گوشی و امکانات خوبی که در اختیار کاربران قرار میدهد، توانسته از ظرف یک سال فروش خود را از 1 میلیون دستگاه به بیست میلیون برساند که این خود بک موفقیت بزرگ برای یک برند چینی است که در بازار داغ رقابت موبایل به فعالیت میپردازد. 

شرکت هواوی بعد از موفقیت نسبی که سال گذشته با عرضه ی آنر 6 به دست آورده بود، امسال موبایل هواوی با نام هواوی آنر 7 را وارد بازار کرد که امکانات آن در کنار قیمت مناسبش توجه بسیاری را به سمت خود جلب کرد و نام خود را در لیست بسیاری از خریداران قرار داد.



اما مشخصات آنر 7 چیست؟


این گوشی موبایل که امروز یک پرچمدار موبایل هواوی محسوب میشود، دارای صفحه نمایش فول اچ دی است و به حسگر اثر امگشت مجهز شده است. یک چیپ ست 8 هسته ای قدرتمند بر آن سوار شده است و یک سنسور 20 مگاپیکسلی برای دوربین اصلی آن در نظر گرفته شده است. بدنه ی سرامیکی آن زیبایی خاصی به این گوشی بخشیده است اما ضخامت 8.5 میلی متری آن برای علاقه مندان به گوشی های نازک کمی آزار دهنده است. نمایشگر 5.2 اینچی آن در کنار وضوح تصویر فوق العاده اش با رزولوشن ۱۰۸۰ و تراکم ۴۲۴ پیکسل ، نمایشی از یک فبلت حرفه ای را به رخ میکشد و قیمت تقریبی 330 دلاری آنر 7، آن را در لیست محبوب ترین ها و برترین موبایل ها قرار میدهد. 



رستوران ایتالیایی ورنا


ورنا جز رستوران هایی است که لاکچری بودن را به تمام معنا دارد. وقتی به رستوران وارد می شوید فضای مدرن و زیبا می بینید که به سبک رستوران های ایتالیایی آراسته شده و گارسون ها با لباس های یک شکل آماده پذیرایی از شما هستند.

رستوران ورنا منوی متنوع و البته متفاوت دارد. شما می توانید غذاهایی لذیذ و اصیل از ایتالیا را در قلب تهران نوش جان کنید. منوی رستوران شامل غذاهای اصلی، پیتزا، پاستا، فینگرفودها و سالادها می شود.

گرچه ورنا در منطقه پاسداران قرار دارد، قیمت منوی آن در سطح متوسط است. تجهیز رستوران به دکوراسیونی ساده و مدرن، ورنا را به جایی دنج و آرام برای یک قرار رسمی خاص تبدیل می کند.

شما به راحتی می توانید در اطراف رستوران جای پارک پیدا کنید. از گذراندن وقت تان در رستوران ورنا و میل غذای اصیل ایتالیایی آن لذت ببرید.