هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

اگر این شرایط را دارید، شغل شما سلامت روان شما را به خطر می اندازد

بعد از گشت و گذار در میان آگهی استخدام، بالاخره که یکی را انتخاب کردید، نوبت به حضور شما در شرکت می رسد. کمی استرس و نگرانی در ابتدای کار کاملا طبیعی است، اما اگر در شغل مذکور به فعالیت خود ادامه دادید و این علائم را داشتید، شغلتان سلامت روان شما را تهدید می کند.




زندگی کارمندی هم آسودگی هایی دارد و هم مشکلاتی. اگر یک کارمند هستید، حتما باید به سلامت جسمی و روانی خود اهمیت دارید. چرا که قرار است زمان مفید روز خود را شرکت می گذرانید. پس سلامت شما مفید است.




در ادامه به بررسی علل مخرب سلامت روان می پردازیم:


- اگر در طول حین کار استارحت نمی کنید، روان شما آسیب می بیند. به این دقت داشته باشید که حین کار کردن نیاز به تفریح های کوتاه مدت نیاز دارید، این کار شادابی را به شما باز می گرداند و رضایت شغلی را زیاد می کند.


- اگر صبح ها به سختی از خواب بیدار می شوید و اکثر مواقع اینگونه هستید، استرس بیش از حدی را متحمل می شوید.


- فکر می کنید باید 7 روز هفته و 24 ساعت شبانه روز برای کارتان در دسترس باشید: این کار به مرور به سلامت کارمندان آسیب می زند و تعادل بین کار و زندگی را بر هم می زند.


- اگر ارتباط اجتماعی با سایر کارمندان ندارید، فکری به حال شغلتان کنید. دقت کنید که ارتباط اجتماعی در طول روز بسیار حیاتی است و اضطراب را کاهش می دهد.


- اگر مدام استرس این را دارید که ممکن است هر لحظه اخراج می شوید، این کار برای شما ناسالم است. عدم امنیت شغلی یکی از اصلی ترین دلایل ایجاد اضطراب و نیز افسردگی کارمندان است.


- اگر حین انجام کار احساس گناه می کنید، محیط کاری شما بسیار پر خطر است و شرایط ناسالمی را برای شما رقم میزند.


محیط کاری شما، بسیار مهم است. در انتخاب شغل موارد بسیاری را باید مد نظر قرار دهید، علاوه بر پوزیشن کاری و حقوق، به محیط کار، افرادی که با آنها در ارتباط هستید و شرایط فیزیکی آن نیز توجه کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.