هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

راهنمای سفر به دنای شمالی, شهرستان سمیرم

سرزمینمان ایران، بهشت طبیعت گردی است. طبیعت بکر و ناشناخته در سراسر این سرزمین به چشم می خورد که تنها باید آنها را بشناسید و راهی شوید. شاید باورتان نشود رشته کوه دنا به خصوص بخشهای شمالی آن یکی از ناب ترین مقاصد طبیعت گردی در ایران محسوب می شود که بهترین فصل سفر به آن بهار و تابستان است. راهنمای سفر به دنای شمالی را مطالعه کنید تا راهگشایی برای سفر شما به این نقطه ی  زیبا و رویایی از سرزمینمان باشد. اگر برای تعطیلات عید فطر به دنبال یک مقصد گردشگری خاص هستید، منطقه ی دنای شمالی می تواند یک پیشنهاد عالی باشد.


سفر به دنای شمالی
گذر از دشتهای پهناور و کوههای بلند و تماشای آبشارهای زیبا  و رویایی و پوشش گیاهی منحصر به فردی است که تنها در این نقطه از کشور عزیزمان شاهد خواهید بود. در این سفر با مردمان ساده دل و فرهنگ غنی آشنا می شوید و می توانید زندگی عشایری را از نزدیک لمس کنید. یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری شما در دنای شمالی شهرستان سمیرم در استان اصفهان خواهد بود.
شهرستان سمیرم در استان اصفهان
سمیرم در جنوب استان اصفهان، پر آب ترین خطه ی استان برشمرده می شود. این دیار در فصل تابستان از آب و هوای خنکی برخوردار است که توصیه می کنیم برای تعطیلات عید فطر خود سفر به این نقطه ی جادویی از کشورمان را انتخاب بکنید.

سمیرم سرزمینی باستانی در مرکز ایران زمین است که قدمت آن به ۷۰۰ سال قبل از میلاد مسیح باز می‌گردد که برخی قدمت آنرا را بسیار بیشتر از اینها می‌ دانند. این شهرستان با مساحت ۵۲۲۴ کیلومتر مربع و با ارتفاع متوسط ۲۴۰۰ متر از دریا، در مجاورت سه استان چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد و فارس قرار گرفته است. این شهر از شمال با شهرضا، از شرق با آباده و اقلید، از جنوب با یاسوج و از غرب با بروجن و لردگان همسایه است.
سمیرم تا اصفهان ۱۵۰ و تا تهران ۵۳۴ کیلومتر فاصله دارد که می توانید در سفر به شهر اصفهان، گردشگری در سمیرم را نیز جز برنامه های گردشگری خود قرار بدهید. این شهر از لحاظ موقعیت جغرافیایی در حاشیه ی جنوب‌ شرقی رشته کوههای زاگرس واقع شده و رشته کوههای دنا در غرب و جنوب‌ غربی این شهر کشیده شده‌ است. از این روی این منطقه را می توان جز دنیا شمالی به حساب آورد. این موقعیت جغرافیایی آب وهوای کوهستانی با زمستانهای سرد و پر برف و تابستانهای خشک و معتدل را برای این شهرستان رقم زده است.
شهرستان سمیرم از نظر منابع آبی و طبیعی بهترین شهرستان استان اصفهان به حساب می آید. همچنین این شهر رتبه ی نخست را در تولید سیب مرغوب در کشور دارا است.
شهرستان سمیرم با قدمتی که در بالا به ان اشاره کردیم و با وجود سنگ نبشته ها، کتیبه های میخی و آثار باستانی متعدد دیگر یکی از ده ها مقصد گردشگری باستانی ایران به شمار می آید که برای علاقه مندان به تاریخ ایران زمین به خصوص تمدن پارسی و دوره ی ساسانیان یک مقصد ناب محسوب می شود.
از جاهای دیدنی شهرستان باید به روستای خینه در دامنه ی رشته کوههای دنا اشاره کرد که یکی از روستاهای سرسبز و خوش آب و هوای منطقه محسوب می شود. چشمه و آبشار "کجو" و چشمه ی زلال و پرآب "کلوخ شکنی" از نقاط طبیعی و دیدنی در این روستا محسوب می شوند که تماشای مناظر خیره کننده ی آنها روح شما را جلا می دهد.

مقصد گردشگری دیگر در شهرستان سمیرم، روستای آب ملخ است. موقعیت جغرافیایی این روستا به گونه ای است که بیش از 3 ساعت نمی توانید خورشید را بالای سر روستا ببینید. همین امر آب و هوای بسیار خنک و مطبوعی را برای این شهر در فصل گرما رقم زده است. در این روستا چشمه سارها و آبشارهای پرآبی وجود دارد که مناظر رویایی آنها نفس را در سینه ی شما حبس می کند.
آبشار آب ملخ یکی از هیجان انگیزترین جاذبه های طبیعی منطقه است که ترسناک ترین آبشار ایران لقب گرفته است. پشت آبشار پرتگاه زیبا و البته خطرناکی وجود دارد که آنرا به یکی از خطرناک‌ ترین آبشارهای ایران بدل کرده است. همچنین این آبشار یکی از مقصدهای اصلی عاشقان رفتینگ در ایران محسوب می شود.

آبشار آب ملخ از دو بخش تشکیل شده است، اولین قسمت آن سرچشمه ی آبشار است که از دل کوه بیرون می‌آید و بخش دیگر که در زیر سرچشمه آن قرار گرفته و طاقدیسی سبز رنگ است که مثل پل روی رودخانه "ماربر" خم شده است. باید گفت بهترین زمان بازدید از این آبشار خیره کننده و نفس گیر فصلهای بهار و تابستان است.
آبشار آب ملخ  شهرستان سمیرم دنای شمالی


هر چه از جاذبه های گردشگری دنای شمالی، شهرستان سمیرم و روستاهای آن بگوییم کم است. توصیه می کنیم راهنمای سفر به دنای شمالی را با دقت بخوانید و برای تعطیلات تابستانه و عید فطر خود تور ایرانگردی به مقصد دنای شمالی را خریداری بکنید تا بتوانید تمام این جاذبه های نفس گیر را از نزدیک لمس بکنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.