هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

خلاصه کتاب تصویر دوریان گری

تصویر دوریان گری نام رمانی به سبک گوتیگ فلسفی نوشته ی نویسنده ی مشهور ایرلندی به نام اسکار وایلد است. این رمان را شاید بتوان از معروف ترین رمانی وایلد دانست که بر شهرت او افزود.



این رمان درباره ی دوریان گری ،یک جوان خوش چهره و برازنده ای است، که تنها به لذایذ دنیوی پایبند است. روزی هنگامی که دوستش تصویری از او را در کما زیبایی به توصیر می کشد، او با دیدن آن نقاشی، به گذشت زمان و زوالی جوانی اش می اندیشد و در غم و اندوه فراوانی فرو می رود. پس در همان لحظه آرزو می‌کند که چهره خودش پیوسته جوان و شاداب بماند و در عوض، گذشت زمان و پیری و پلیدی‌ها بر تصویر او در پورتره او منتقل شود.



پس از گذشت مدتی، آرزوی او برآورده می شود. دوست او به نام ” لرد هنری” ار را به راه های پلید سوق می دهد و کارهای او سبب میشود که تصویر او در پرتره روز به روز پلید تر، زشت و کریه تر شود.


 

تصویر دوریان گری
تصویر دوریان گری
دوریان گری به مرور تا جایی پلید می‌شود که اولین قتل خود را انجام می‌دهد و نقاش آن تصویر «بسیل هاوارد»، را می‌کشد. او با گذشت زمان هرروز چهره خود را در پرتره اش فرسوده‌تر و پیرتر می‌بیند، اما راهی برای از بین بردن پلیدی‌ها پیدا نمی‌کند.

دانود کتاب در لینک زیر:



تصویر دوریان گری

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.