هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

درمان دارویی استرس

استرس اگر کنترل نشود و فرد تحت درمان نباشد، می تواند ضرر زیادی در روابط اجتماعی و عملکردش در جامعه داشته باشد. اگر استرس شما بیش از حد است حتما به دکتر مراجعه کنید. اگر استرس های دوره ای دارید و گاه با هیجانات، دچار استرس می شوید، گیاهان بهترین دارو برای شما هستند.
سنبل الطیب
سنبل الطیب یک درمانگر همه کاره است. دم کرده آن آرامبخش سیستم عصبی است. حالت‌های عصبی را کاهش داده و کیفیت خواب را بهبود می‌ بخشد. این گیاه می تواند به راحتی خوابی آرام را فراهم کند بدون اینکه بعد از مصرف آن، خواب ‌آلودگی ایجاد شود.
بابونه
علاوه بر اثر مفیدی که روی پوست دارد، بابونه آرامبخش، ضداسپاسم، ضد التهاب، ضدعفونی‌ کننده، بادشکن و برطرف‌ کننده‌ جراحات است. اگر دچار حالت ‌های عصبی هستید، مانند مضطرب، نگران، آشفته، بی‌خواب، سردردهای عصبی و میگرنی ، بابونه دم کنید.
بادرنجبویه
بادرنجبویه خواص آنتی اکسیدانی دارد و دم کرده‌ آن بسیار آرامش‌ بخش است. این گیاه اختلالات عصبی مانند بی خوابی، نگرانی و آشفتگی را برطرف می‌ کند. روغن آن نیز برای رفع تنش ‌های عصبی مفید است.
گیاهان دارویی که در رفع استرس موثر هستند، خیلی بیشتر از اینهاست. ما تنها سه مورد رایج تر را نام بردیم.. البته یادتان باشد این گیاهان خود دارو هستند و نباید از آنها سرخود زیاد استفاده کرد. بهتر است از یک عطاری معتبر خرید کنید و اطلاعات کافی و نحوه و میزان مصرف را دقیق بپرسید.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.