هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

تفاوت های عمده میان زنان و مردان

زنان و مردان از لحاظ فیزیکی با یکدیگر متفاوت هستند، مسلما این تفاوت ها تنها در ظاهر آنها خلاصه نمیشود. به گفته ی بسیاری از روانشناسان، این دو جنس از لحاظ خصوصیات روحی و ویژگی های مقاومتی نیز با یکدیگر متفاوت هستند.




یکی از تفاوت های عمده ای که این دو با یکدیگر دارد، به تحمل فشار استرس برمیگردد. به گفته ی روانشناسان، مردان مقاومت کمتری نسبت به زنان درمقابله با استرس از خود نشان میدهند. به همین دلیل است که بیماریهایی نظیر سکته و ایست قلبی در میان مردان شایع تر است. تفاوت بعدی به استمرار دعوا برمیگردد، تحقیقات نشان داده است که بانوان تمایل بیشتری به استمرار دعوا دارند و این درحالیست که اقایان بیشتر به در تلاش هستند تا از دعوا جلوگیری شود. به همین دلیل عصبانیت و خشونت مادران با کودکشان ۲۲ برابر بیشتر از پدران است.

اما این تنها تفاوت ها نیست، به گفته ی دانشمندان زنان نسبت به مردان، شاد‌تر، منظم‌تر و دقیق‌تر هستند و برخلاف مرد‌ان، می‌توانند همزمان چند کار را به طور منظم و دقیق مدیریت کنند؛ به همین علت در مدیریت و انجام امور منزل نسبت به مردان موفق‌تر عمل می‌کنند. 

روانشناسان، مردان را کلی نگر میدانند و این درحالیست که زنان به جزئیات توجه بیشتری میکنند. همچنین مردان در خصوص ارتباطات اجتماعی فعال‌تر و نسبت به خانم‌ها اجتماعی‌تر هستند، و مورد آخر اینکه آقایان در انجام برخی امور مانند: امور فنی، جهت یابی و... قوی‌تر عمل می‌کنند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.