در میان استارتاپ های موفق که با ایده های ساده و ابتدایی شکل گرفته اند، برخی نیز که ایده ی اولیه ی به ظاهر خوبی داشتند با شکست دائمی و نهایی مواجه شدند.
به طور مثال استارت آپ Rate My Speech که با ایده ی تصحیح و بهبود صحبت کردن و جمله سازی افراد شروع به کار کرد، نتوانست تعداد کافی از کاربران را به خود جذب کرده و پس از گذشت مدتی با شکست و زوال روبرو شد. روند کاری این برنامه به صورتی بود که هر یک از کاربران یک نمونه از سخنرانی یا گفتگوی خود را آپلود می کردند و نظر کلی و کارشناسی در مورد نحوه ی صحبت کردن آن کاربر و احیانا تصحیح گفتاری وی بازمی گشت.
در ابتدا تعدادی از کاربران به تست Rate My Speech پرداختند، اما پس از مدت کوتاهی صفحه ی این برنامه خلوت و ساکت شده و رفته رفته به فراموشی سپرده شد. همین طور که واضح است لازمه ی موفقیت یک استارت آپ مواجهه با بازار هدف مشتاقی ست که به طور پیوسته از خدمات ارائه شده استقبال کنند. همه چیز باید اگر چه کند اما پیوسته و هدف دار پیش برود تا در دراز مدت با موفقیت دائمی روبرو باشیم.