هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

بیمه خودرو چرا؟

سفر، همیشه خاطراتی ماندگار رقم می زند اما چرا گاه خوب و گاه بد خوانده می شود؟ خوب یا بد بودن سفر رابطه مستقیمی با ذهنیت مسافر از سفر، مقصد سفر، کیفیت محل اقامت، کیفیت و تنوع غذاهایی که خورده می شود، وسیله سفر، میزان دل سپردن به سفر و دل کندن از مبدا سفر، همراهان سفر و ده ها مورد دیگر دارد؛ همه این ها تجربه ای را برای مسافر رقم می زنند که ممکن است در یک سفر مشخص از سوی هر یک از همسفران خوب یا بد تعبیر شود. به هر حال هر چه باشد یک مسئله مهم در سفر پررنگ است؛ امنیت و سلامتی در سفر.

ایرانیان طبق یک سنت دیرینه در آغاز سفر برای یکدیگر آرزوی سلامتی می کنند و به اصطلاح آب پشت سر مسافر می ریزند که  البته این دعا برای سلامتی در سفر شامل همه چیز است از سلامت تن و روان مسافر گرفته تا سلامتی کوله بار و ره توشه اش. مسافری که تن به جاده می سپارد از محیط ایمن خانه دل کنده و آماده هر نوع خطری در راه است. اما پذیرش خطر به معنای بی تدبیری نیست. مسافر باید خود را متناسب با مقصد و راهی که در پیش دارد، آماده کند. سفر، هر چند مناظر زیبا، تجربه فرهنگ های دیگر، لذت و خنده دارد؛ اما ممکن است بیماری، مواجهه با سرما و گرما، در راه ماندگی و یا بی پولی هم داشته باشد.

در سال های اخیر، سفر به مقاصد مختلف داخلی و خارجی و به ویژه سفر با خودروی شخصی در بین هموطنان رواج یافته است. فصل آخر سال و تب و تاب خرید ماشین و برنامه ریزی برای سفرهای نوروزی در پیش است. خبرنگار دنیای سفر، در گفتگو با سجاد آشوری، از اعضای استارت آپ بیمه بازار ()، ارایه دهنده خدمات بیمه خودرو، انواع و شرایط بیمه مسافرتی و بیمه خودرو در سفرهای داخلی و خارجی را بررسی کرده است.

اصولا چرا باید بیمه مسافرتی بخرم؟

این شرایط را در نظر بگیرید که به دلیل شرایط آب و هوایی و غذاهای نامناسب دچار گرمازدگی، مسمومیت و بیماری شده و نیاز به مراقبت های پزشکی دارید؛ و یا این که، چمدان خود را در فرودگاه گم کرده اید و نیاز به وسایل ضروری دارید؛ کیف پول و مدارک شما به سرقت رفته است و شما به پول و مدارک جدید نیاز دارید؛ و یا این که به دلیل بیماری یا فوت نزدیکان مجبور به بازگشت از سفر خود هستید. این مسائل بخودی خود شما را به این فکر می اندازد که به فکر راه حلی برای آن بیفتید. استفاده از بیمه مسافرتی مزایایی دارد که برطرف کننده این نگرانی هاست.

ادامه ی گفت و گو را در لینک زیر بخوانید:

تو برو سفر سلامت

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.