هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

سیمین بهبهانی


سیمین خلیلی یا همان سیمین بهبهانی از نویسندگان توانای کشورمان است که با وجود نگارش آثار شاخص متعدد، بدلیل نوع گرایشات سیاسی اش، نتوانست جایگاهی شایسته و در خور مقامش بدست آورد.  این نویسنده فقید در 1306 متولد شد و در سال 1393 چشم از جهان فرو بست. او کار حرفه ای اش به عنوان غزل سرا را در 1348 شروع کرد. در 1357 به عضویت کانون نویسندگان درآمد و دوشادوش مشاهیری چون هوشنگ ابتهاج و فریدون مشیری فعالیت کرد.


او در طول زندگی حرفه ای خود به دو زبان فارسی و عربی شعر های زیادی گفت که شاید معروف ترین آن غزل چرا رفتی وی بود که با صدای همایون شجریان به خاطره انگیز ترین اشعار تبدیل شد.



در طول زندگی حرفه ایش چندین جایزه بین المللی مطرح را برای آثارش دریافت کرد. یکی از معروف ترین غزل های بهبهانی "دوباره می سازمت وطن" است که با استقبال بسیاری از مردم روبرو شد. در نوروز 1390، باراک اوباما در پیام تبریکش به مردم ایران، ترجمه انگلیسی این غزل را خواند.


در کنار کار نویسندگی، بهبهانی در زمینه دفاع از حقوق زنان و همچنین تدریس در آموزش و پرورش با عنوان دبیری نیز فعالیت داشت.



مجموعه داستان ها و یادداشت های سیمین بهبهانی در "مجموعه داستان ها و یادنوشت ها" به چاپ رسیده است. خرید کتاب الکترونیکی این مجموعه در بعضی سایت های کتاب الکترونیک ممکن است.



دوباره می سازمت وطن، اگرچه با خشت جان خویش

ستون به سقف تو می زنم، اگرچه با استخوان خویش.....



نظرات 1 + ارسال نظر
لینکز چهارشنبه 9 اردیبهشت 1394 ساعت 12:06 http://linkz.ir

آگهی متنی رایگان
بدون هزینه خود را معرفی کنید

http://linkz.ir

امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.