هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

فرش سفیر صلح در کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری

کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری که هر دو سال یک بار در یکی از کشورهای عضو مجمع برگزار می گردد، سال 2017 را در ایران برپا می شود.

در بیستم شهریور ماه سال 1394 آرش نورآقایی رئیس سازمان گردشگری ایران طراحی و بافت فرشی به نام سفیر صلح را به آقامیر، حامی کنوانسیون سپرد. آقامیر پیش از این نیز طراح و بافنده ی چند فرش خاص از جمله فرش خرسی و فرش سبز بوده است.

وی با بررسی های فراوان فرش سفیر صلح را با لوگو و شعار مخصوص کنوانسیون جهانی راهنمایان گردشگری طراحی کرده و بافت.  علاوه بر این شعار مخصوص محیط زیست یعنی "تدبیر برای آب و ورزش برای زندگی" نیز در این فرش آورده شده است تا به نوعی میان راهنمایان گردشگری و فعالان محیط زیست نیز ارتباطی برقرار شود.

زمینه ی فرش سفیر صلح به رنگ سفید است که در واقع نشانه ی دوستی، صلح طلبی و دوستدار دانش بودن ایرانیان است. این فرش آخرین گره های خود را به وسیله ی راهنمایان گردشگری که از سراسر جهان آمده اند خواهد خورد و نشانی از یک همبستگی جهانی خواهد بود.

عرض این فرش 130 سانتی متر و طول آن 150 سانتی متر بوده و 300.000 گره آن را به اتمام می رساند.
این فرش در کنار آرامگاه کوروش رونمایی شده و راهنمایان گردشگری گره های پایانی را به صورت نمادین و به نشان همبستگی جهانی بر آن زدند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.