هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

روستایی نیمه اروپایی در ایران


در ایران روستاهای زیادی وجود دارد که میتواند شما را از فضای دنیوی به دور کند. زیبایی این روستاها برای افرادی که میخواهند سراسر ارامش را تجربه کنند ،بسیار لذت بخش خواهد بود.


در نزدیکی تهران روستایی وجود دارد که به آن لقب روستای اروپایی ایران داده شده است. این روستا دارای طبیعت فوق العاده ایست و مردم آن به زبان دیگری صحبت می کنند.


این روستا کجاست؟


روستای زرگر در صد کیلومتری غرب تهران، در نزدیکی آبیک قزوین، از جاهای کمتر شناخته شده کشورمان است. مردم روستا با زبان رومانو صحبت کرده و به لاتین می نویسند. رومانو زبانی است که ریشه در زبان هندی اروپایی دارد.


البته این مردم هم فارسی و ترکی هم می دانند. کارشان دامداری و کشاورزی است. همانند تمامی روستاها، مرغ و خروس و غاز در حیاط خانه شان دیده می شود. دوغ ، کره، پنیر و ماست در بعضی خانه تهیه و در بعضی خانه ها، نان پخته می شود.


با وجود معماری مدرن، خانه های کاه گلی هنوز در سطح روستا دیده می شود. شاید زبان این مردم متفاوت از آنچه ما حرف می زنیم باشد اما آنها بسیاری از آداب شهرهای دیگر مانند عذاداری در محرم را باشکوه برگزار می کنند. اما بسیاری از آداب و رسوم در این روستا کم رنگ شده است. برای مثال در گذشته، مراسم عروسی هفت شبانه روز بود. برای دعوت مردم به عروسی، کله قندی همراه با کارت فرستاده می شد. بدلیل تداخل با فرهنگ های دیگر، امروزه بسیاری از آداب و رسوم همانند گذشته انجام نمی شوند.


مردم روستا همانند دیگر مردم سزمین مان، خونگرم و مهمان نواز هستند و مطمئنا سفر به این روستا و آشنایی با این مردم و فرهنگ شان، جذابیت های خود را خواهد داشت.






نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.