هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

چشمه و آبشار بوچیر

به استان هرمزگانکه سفر کنید، انتخاب های زیادی برای اقامت خواهید داشت. میتوانید مسیر خود را به جزیره های زیبایی چون کیش و قشم کج کنید و برای مثلا در یکی از هتلهای درگهان، هتلهای قشم و یا کیش اقامت کنید.

اما شاید خالی از لطف نباشد تا شبی را در نوروز در کنار خانواده در روستایی زیبا بگذرانید.

با آبشار بوچیر آشنا شوید

چشمه و آبشار بوچیر از جمله نقاط زیبا و منحصر به فرد روستای بوچیر می‌باشد که در در شرق شهرستان پارسیان واقع در استان هرمزگان قرار دارد. این منطقه یکی از زیباترین مناطق برای تور ایرانگردی است و جاذبه های طبیعی جیرت انگیزی را باید در آن تماشا کرد.

وجود درهای باریک و پرآب که حدودا 50 متر می شوند ، وجود قندیل ‌های زیبا، آب خنک و گوارا و چشم اندازهای طبیعی بکر ، زیبایی این چشمه را دوچندان کرده است. روستای بوچیر سالهاست که به دلیل زیبایی های ذاتی اش، با استقبال گردشگران روبرو شده است.

آنچه باعث ابهت این چشمه می شود عبور کردنش از تنگه های عمیق پر آب است. برای شنا کردن در این چشمه باید مهارت زیادی در شنا بلد بود و برای اطمینان از  جلیقه یا تیوپ استفاده کرد تا بتوان ازاین مسیر رد شد . البته با قایق های بادی هم میتوان رفت اما شنا کردن در این آب سرد و گوارا صفای دیگری دارد .

آبشار بوچیر نیز بسیار زیبا است و تماشای آن در فصل بهار و تابستان توصیه می شود. این آبشار در دل طبیعت جای خوش کرده و با جوش و خروشش، مناظری فوق العاده را به وجود آورده است. این آبشار یک غار نیز دارد.

فاصله از روستا تا غار ۵ کیلومتر جاده خاکی کوهستانی می باشد. آب ورودی غار تقریبا ۸۰۰ متر عمیق می باشد. بعد از گذر از آب عمیق، وارد دهانه غار می شوید که تا ته غار حدودا ۱۰۰۰ مترفاصله دارد. دمای داخل بین ۱۰ تا ۲۰ درجه است. پایان غار آب چک زیادی وجود دارد که به آن زیبایی خاص داده است.
آبشار بوچیر

آبشار بوچیر

آبشار بوچیر

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.