هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

فریلنسینگ چیست و چه خوبی و بدی ای دارد؟

دنیای کسب و کار نیز تحت تاثیر پیشرفت فناوری قرار گرفته است به طوری که شما می توانید تفاوت کسب و کارهای امروز را با گذشته به وضوح مشاهده کنید. عمده ترین تغییر در کسب و کار را فناوری اطلاعات و دنیای اینترنت ایجاد کرده است. این روزها نام فریلنسر به وفور شنیده و دیده می شود و بسیاری از کارفرمایان به دنبال استخدام فریلنسر هستند تا کارمند ثابت. می توان گفت این اصلی ترین تفاوت کسب و کار امروز با گذشته است.
اما فریلنسر به چه کسی گفته می‌شود؟
فریلنسر یا آزاد کار به شخص متخصصی گفته می شود که برای خود و بصورت پروژه‌ای کار می‌کند. به تخصص اشاره کردیم و باید گفت فردی که دارای یک حرفه و تخصص در حد حرفه ای است به دنبال کسب و کار فریلنستینگ یا آزاد کاری می رود. از جمله داغ ترین تخصصها می توان به عکاسی, نویسندگی, طراحی, برنامه نویسی, گرافیک, ترجمه و بسیاری دیگر اشاره کرد که شخص با داشتن این تخصصها می تواند به صورت پروژه ای و آزاد برای دیگران کار مکند.
اما مزیت‌ فریلنسینگ چیست؟
در این نوع کسب و کار شما برای خودتان کار می‌کنید و دغدغه ی رفت و آمد، همکاران مختلف با روحیه های مختلف، ساعت کاری و نوع پوشش را ندارید. در فریلنستینگ  کلیه ی شرایط دست خود شما است و می توانید در کنار این کار و کسب در آمد خوب حسابی برای خودتان خوش بگذرانید و نگران مرخصی نباشید.
همچنین در این نوع کسب و کار هیچ مدیر یا رئیسی بالای سر شما نیست و فقط و فقط با مشتری سروکار دارید. درآمد شما حد و مرز ندارد و شما می‌توانید با انجام پروژه‌های بیشتر و تخصصی‌تر، درآمد بسیار بالایی کسب کنید.
اما فریلنسینگ معایبی نیز دارد:
در این نوع کسب و کار شما خودتان شخصا همه کاره هستید، از حسابداری و بازاریابی گرفته تا انجام اصل پروژه. در فریلتسینگ ممکن است زندگی و کار شما با هم ترکیب شود و مدیریت زمان از دست شما خارج بشود. خوب اگر یک کارمند باشید که باید صبح سر یک ساعت از خواب بیدار شود و سر یک ساعت مشخص سر کار باشد زندگی منظم تری خواهد داشت. اما باید خیلی زرنگ باشید و تمامی اینها را به خوبی مدیریت کنید.
باید خودتان به فکر بیمه تان باشید که البته این کار خیلی سختی نیست می توانید خود را تحت پوشش یکی از بیمه های خوب و مناسب در بیاورید.
به هر حال توصیه می کنیم اگر تخصصی دارید به سمت فریلنسر شدن بروید تا یک کارمند ساده. در این نوع کسب و کار دست شما باز است و می توانید خیلی زود به یک برند مطرح تبدیل بشوید تا همه پروژه هایشان را به شما بسپارند. در ادامه 10 تخصص برتر و محبوب فریلنسینگ را قرار می دهیم تا اگر شما هم آنها را دارید دست به کار شوید:
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.