هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

حق بیمه شخص ثالث افزایش یافت!!!

در روزهای اخیر اگر برای خرید یا تمدید بیمه ی شخص ثالث به شرکتهای بیمه ای ایران و آسیا مراجعه کرده باشید، حتما با افزایش حق بیمه شخص ثالث روبه رو شده اید که کمی شوکه کننده بود. به نظر می رسد این افزایش قیمت که 10 درصد بوده است مربوط به اجرای ماده ی 3 قانون جدید بیمه شخص ثالث است که برخی شرکتهای بیمه ای چون ایران و آسیا آنرا زودتر از موعد به نمایندگیهای خود ابلاغ کرده اند.

طبق راهنمای بیمه شخص ثالث قانون جدید مشتمل بر ۶۶ ماده و ۵۵ تبصره است که در جلسه ی علنی روز دوشنبه ۲۰ اردیبهشت  ۱۳۹۵ مجلس شورای اسلامی تصویب شد و در ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ به تأیید شورای نگهبان رسید. قانون جدید بیمه شخص ثالث از خرداد ماه سال جاری برای کلیه ی شرکتهای بیمه ای لازم الاجرا شده است. اما طی روزهای اخیر برخی شرکتهای بیمه ای افزایش 10 درصدی غیر منتظره ای در حق بیمه شخص ثالث اعمال کردند که گفته می شود مربوط به آیین‌ نامه ی اجرایی ماده ی 3 حوادث رانندگی است که پس از تصویب در مجلس شورای اسلامی در سال گذشته، بالاخره در هفته های گذشته توسط بیمه ی مرکزی برای اجرا به شرکتهای بیمه ای ابلاغ شده است.

طبق ماده ی 3 حوادث رانندگی، بیمه‌ گر موظف است در ازای دریافت حق بیمه، همزمان با صدور بیمه‌ نامه شخص ثالث، بیمه‌ نامه حوادث راننده را نیز صادر کند. با اجرای ماده قانون جدید راننده هم درصورت بروز حوادث رانندگی مشمول بیمه می‌شود.
لازم به ذکر است در آغاز سال 1396نیز حق بیمه شخص ثالث به طور طبیعی با رشد قیمت دیه 10درصد افزایش داشته است. در این میان افزایش قیمت 10 درصدی حق بیمه شخص ثالث از سوی شرکتهای بیمه ای ایران و آسیا در هفته ی گذشته غیر منتظره بوده است و مسئولان بیمه ی مرکزی از این افزایش قیمت اظهار بی‌اطلاعی کرده اند. با این حال هفته های آینده این افزایش قیمت در تمامی شرکتهای بیمه ای اعمال می شود که علت آن همان اجرای ماده ی 3 حوادث رانندگی است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.