هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

10 درصد افزایش قیمت مسکن در نیمه ی دوم سال 96

طبق آن چه رئیس اتحادیه ی مشاوران املاک اظهار داشته است، قیمت مسکن در نیمه ی دوم سال 96 تا 10 درصد افزایش قیمت را تجربه خواهد کرد.


عقبایی توضیح داد: در سال 96 پیش‌بینی برای سونامی و جهش قیمت نخواهیم داشت، اما رشد نسبی تورم وجود دارد.



وی درباره ی قیمت ملک در ماه جاری گفت: در شرایط فعلی وضعیت بازار مسکن تا حدودی بهتر شده و با اصلاح سیاست‌های بانکی که از سال گذشته در پیش گرفته شد می‌توان انتظار اتمام رکود در این بازار را داشت.

رئیس اتحادیه ی مشاوران املاک اظهار داشت: تأخیر در اصلاح سیاست‌های بانکی باعث کند شدن روند رونق در بازار مسکن شد و با سرعت گرفتن این اصلاحات در سال جاری مطمئناً شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود.


وی با ورود به حوزه ی سرمایه  گذاری در صنعت ساختمان سازی اضافه کرد: معمولاً زمانی که سرمایه‌ و سرمایه‌گذاری به حوزه‌ای ورود می‌کند موجبات ایجاد تورم فراهم می‌شود که البته این تورم بیش از تورم حاکم بر کشور نیست، با این وجود در نیمه دوم سال جاری که شاهد افزایش معاملات به صورت آرام و رسیدن تورم به 10 درصد خواهیم بود.


او خاطر نشان ساخت: امکان رشد موردی یک واحد مسکونی بیش از تورم حاکم بر کشور وجود دارد ، اما به هر حال رشد قیمت مسکن به طور متوسط تا سقف 10 درصد بوده است.


وی درباره ی روند افزایش قیمت در نیمه ی دوم سال جاری گفت: در نیمه دوم سال جاری روند معاملات مسکن رشد بیشتری خواهد داشت، البته لازمه این امر علاوه بر کاهش نرخ سود بانکی ایجاد تمهیدات دیگری مثل بالا رفتن سقف تسهیلات بانکی و مدت بازپرداخت و کاهش اقساط است.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.