هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

بازار سیاه گوشی آیفون 10 اپل

فروش آیفون 10 اپل در حاشیه بازار سیاهی به راه انداخت که برای برخی از دلالان گوشی های موبایل حاشیه ی سود قابل توجهی همراه داشت.


این موضوع در کشورهای آسیایی بیشتر دیده شده و به خصوص در هنگ کنگ دلالان گوشی های موبایل با خرید آیفون 10 از مردمی که در صف ایستاده و با محدودیت تعداد از فروشگاه اپل خرید کرده اند، این گوشی ها را با قیمتی گزاف تر به دیگران می فروشند.


ماجرا به طور دقیق از این قرار است که به علت محدودیت تعداد فروش به هر نفر در فروشگاه اپل، دلالان بیرون از این فروشگاه به سراغ افرادی که در صف های طولانی ایستاده و موفق به خرید آیفون 10 شده اند، رفته و با پیشنهاد قیمتی بیشتر از قیمت فروشگاه اپل فرد را وسوسه کرده و گوشی را از وی می خرند. باز همین دلالان گوشی های خریداری شده را با قیمتی بسیار بالاتر به کسانی که علاقه مند به داشتن یک آیفون 10 بوده اما فرصت خرید از فروشگاه اپل را پیدا نکرده اند فروخته و سود سرشاری نصیب خود می سازند.


یک مرد هنگ کنگی که تصویر وی را در زیر مشاهده می نمایید، رکورد دار خرید و فروش گوشی آیفون 10 در بازار سیاه می باشد و به این موضوع افتخار زیادی هم می کند.




وی می گوید که کار او عده ای را به پول بیشتری از قیمت آیفون 10 رسانده و عده ای دیگر را که مشتاق داشتن این گوشی لوکس بوده اما فرصت خرید از فروشگاه اپل را ندارند، خوشحال می سازد.


این موضوع چیزی هم نیست که شرکت اپل و یا حتی فروشگاه های جزء بتوانند مقابله ی خاصی با آن انجام دهند و با وجود اطلاع از بازار سیاهی که پشت در فروشگاه به راه افتاده، عکس العملی از سوی کمپانی اپل برای این قیمت های کاذب و بازار سیاه به راه افتاده نشان داده نشده و به نظر نمی رسد هم که تیم فروش اپل برنامه ی خاصی برای برطرف کردن این مساله داشته باشد.



نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.