هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

سهم 3 الی 4 درصدی ایرانی ها از بیمه عمر و زندگی

انواع بیمه های عمر که توسط شرکت های بیمه مختلف ارائه می شوند، در شرایطی کاملا توجیه پذیر قرار داشته و خرید بیمه عمر به نسبت سودآوری قابل توجه آن هم برای بیمه شونده و هم شرکت بیمه گذار، هر دو نسبت به دیگر بیمه های رایج در کشور پررنگ می باشد. اما متاسفانه به دلایل مختلفی که از جمله ی آن ها فرهنگ سازی ضعیف و عدم سیاست گذاری های درست می باشد، فروش بیمه عمر در ایران بسیار مهجور مانده و قشر محدودی به خرید بیمه نامه در این حوزه توجه نشان می دهند.


البته پیشرفت دو سال اخیر در فروش بیمه عمر را نباید از قلم انداخته و نادیده گرفت که آن هم به یمن سیاست گذاری های جدید برخی شرکت های بیمه و تبلیغات گسترده در این خصوص بوده است.



سید حسین سلیمی از سهم 3 تا 4 درصدی عده ی مردمی که بیمه عمر می خرند، اظهار نارضایتی کرده و گفت: تنها ۳ تا ۴ درصد از مردم دارای بیمه‌نامه های عمر و زندگی هستند که فاصله بسیاری با میانگین جهانی دارد.


رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری اتاق ایران اضافه کرد: در کشورهای توسعه یافته و غربی، دستکم ۳۰ درصد از افراد دارای بیمه نامه های عمر و زندگی هستند، ولی این رقم در ایران بسیار ناچیز است.


وی توضیح داد: در حالی که صنعت بانکداری ایران در طول سال های گذشته رشد و پیشرفت قابل توجهی داشته اما صنعت بیمه کشور همپای آن رشد نکرده است.


سلیمی عنوان ساخت: هنوز آموزش های لازم به افراد درباره بیمه داده نمی شود و اعتقادات فرهنگی افراد به گونه ای نیست که آنها را تشویق به خرید بیمه نامه کند؛ در حالی که بیمه می تواند در زمان بروز خسارت و حوادث به کمک افراد بیاید.


وی در نهایت اظهار داشت: رییس کل بیمه مرکزی رقم ۳ هزار میلیارد دلار را درباره ریسک های موجود در کشور که نیاز به پوشش بیمه ای دارد، اعلام کرده که کاملا درست است، اما متاسفانه بنا به دلایل مختلف این ریسک پوشش های لازم را ندارد.  از سوی دیگر شرکت های بیمه اطلاع رسانی درستی درباره خدمات و پرداخت خسارت های مختلفی که می پردازند، مانند خسارت های پرداختی به ساختمان پلاسکو ندارند.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.