هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

طرح ترافیک 97 شرایط بهتری در پایتخت به وجود خواهد آورد

طرح ترافیک 97 شرایط بهتری در پایتخت به وجود خواهد آورد. اصغر سلیمی، سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس در خصوص بررسی شرایط طرح ترافیک جدید در آخرین جلسه ی کمیسیون توضیحاتی داده و گفت: جلساتی هم در مورد تجمعات و اعتراض‌های هفته اخیر برگزار خواهد شد.


وی افزود: معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری درباره جزئیات طرح جدید نحوه ورود وسایل نقلیه به محدوده طرح ترافیک و همچنین میزان عوارض پرداختی توضیحاتی را ارائه و اعلام کرد که در این طرح قیمت‌گذاری عوارض به نحو جدیدی انجام خواهد شد.



سخنگوی کمیسیون شوراها عنوان ساخت: در واقع میزان عوارض تردد خودروها در طرح ترافیک براساس میزان ترافیک نیز متفاوت خواهد بود و در ساعت‌های پرترافیک و کم‌ترافیک تفاوت دارد؛ البته برای خودروهایی که معاینه فنی برتر داشته باشند تخفیفاتی در نظر گرفته می‌شود.


این عضو هیات رئیسه کمیسیون شوراها افزود: در اجرای این طرح دسترسی مردم به محدوده‌های طرح ترافیک براساس عدالت اجتماعی، کاهش تخلفات و کاهش استفاده از موتورسیکلت‌ها خواهد بود و به جز روزهای پنجشنبه و جمعه و تعطیل رسمی از ساعت 6:30 صبح تا ساعت 19 بعدازظهر این طرح اجرا می‌شود.


این مقام مسئول در ادامه خاطر نشان ساخت: طرح ترافیک جدید در شورای هماهنگی ترافیک و قیمت‌گذاری آن توسط شهرداری تهران نهایی می‌شود لذا در کمیسیون شوراها به صورت کارشناسی بررسی شده و براساس آنچه معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرد با اجرای طرح جدید میزان تردد خودروها کاهش می‌یابد.


وی در نهایت اظهار داشت: همچنین با توجه به وظایف شوراها مقرر شد تا در مورد تجمعات و ناآرامی‌های اخیر جلساتی برگزار و علل این مساله مورد رسیدگی قرار گیرد.


منبع خبر: ایسنا

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.