هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

تشکیل کمیته فنی استاندارد همدان

به گزارش همهمه به نقل از خبرگزاری ایرنا، کمیته فنی استاندارد همدان متناظر ISIRI/TC145 که دارای موضوع نمادهای گرافیکی ست، در خصوص همسوسازی با استانداردهای ایزو تشکیل شده است.


مدیر کل استاندارد استان همدان، محمد مددی در این خصوص توضیح داده است: این کمیته فنی برای نخستین بار در همدان با هدف ساماندهی فعالیت های استاندارد کشور همگام با استانداردهای بین المللی (ISO) تشکیل شده است.



وی افزود: کمیته های مختلف در سطح کشور تشکیل می شود و کمیته فنی نمادهای گرافیکی به همدان واگذار شده است.


محمد مددی توضیح داد: کمیته فنی TC145 با عنوان "نمادهای گرافیکی" به تدوین و بازنگری استانداردهای این حوزه می پردازد و موجب رشد و شکوفایی صنایع دستی و مولفه های هنری و گرافیکی خواهد شد.


مدیر کل استاندارد همدان اظهار داشت: در این کمیته از صاحبنظران هنر و گرافیک کشور برای ورود به عرصه بین المللی و دست یابی به بازارهای جهانی بهره مند خواهیم شد.


وی به اهمیت همسوسازی با استانداردها و گواهینامه های ایزو اشاره کرده و تاکید کرد: در این چهارچوب فعالیت های سازمان استاندارد کشور با استانداردهای بین المللی همگام و ساماندهی خواهد شد.


وی متذکر شد: در گام نخست کمیته های فنی متناظر با کمیته های استاندارد بین المللی (ISO) تشکیل می شود و از ظرفیت های علمی، پژوهشی و اکادمیک استان نیز در کنار نظرات کارشناسان سازمان بهره مند خواهیم شد.


وی در نهایت گفت: "استانداردها شهرها را هوشمندتر می کند"، پیام امسال سازمان بین المللی استاندارد بود که موجب افتخار ایرانیان شد و نشان داد کشور ما از ظرفیت های بی نظیری برخوردار است.


منبع: ایرنا


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.