هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

روسیه هم تلگرام را فیلتر خواهد کرد

چندی پیش پاول دوروف اعلام کرد که میزان کاربران تلگرام به 200 میلیون نفر رسید. این در حالی است که پاول دوروف اعلام کرده بود که کاربران ایرانی به توسعه ی این پیام رسان کمک کرده اند. اما زمزمه ی فیلتر تلگرام در ایران از اسفند ماه سال گذشته شایع شد و اکنون این زمزمه به اوج خود رسیده است به گونه ای که مقامان بر آن شدند که یک پیام رسان ملی را جایگزین آن کنند.


اکنون خبر رسیده است که فیلترینگ تلگرام به روسیه هم رسیده است. دولت روسیه طی اولتیماتومی به تلگرام اعلام کرده بود که در صورت تحویل ندادن سیستم رمزنگاری پیام‌های این نرم‌افزار پیام‌ رسان تلگرام برای دومین بار، تلگرام در روسیه فیلتر خواهد شد.

بنا به اعلام روسکومنادزور،‌سازمان نظارت بر ارتباطات روسیه، تلگرام دو هفته وقت داشت تا سیستم رمزنگاری پیام‌های خود را به سازمان اطلاعات این کشور بدهد و در غیر این صورت در معرض فیلتر شدن قرار می‌گیرد.
دیمیتری دینز، وکیل تلگرام گفت تلگرام نمی‌تواند از نظر فنی سیستم رمزنگار پیام‌های این نرم‌افزار را در اختیار دولت روسیه قرار دهد چرا که در گفت‌وگوهای متداول در تلگرام چت‌ها در سرورهای ابری ذخیره شده و در یک جای مشخص قرار ندارند.
این شرکت همچنین چت محرمانه را ارائه می‌دهد که سیستم رمزنگار آنها هر چند دقیقه تغییر کرده و پیام‌ها نیز با گذشت مدت زمان مشخص از بین می‌رود.
گفته می شود که تاکنون تلگرام تمامی درخواست های دولت روسیه را مبنی بر دریافت سیسم رمز نگار تلگرام رد کرده است و پاول دوروف بنیانگذار تلگرام نیز ماه گذشته گفت که این شرکت همچنان پایبند آزادی و حریم خصوصی کاربران خود است.
بنا بر این، روسکومنادزور بر این اساس علیه این شرکت در دادگاه اعلام جرم می کند و احتمالا اقدام بعدی او، فیلتر تلگرام است.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.