هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

طراحی داخلی رستوران و فروشگاه ها اتفاقی نیست

آیا تا به حال به این موضوع دقت کرده اید که چرا طراحی داخلی رستوران، کافی شاپ و حتی فروشگاه ها امروز به شدت مورد توجه قرار گرفته است؟



مسلما همه ی ما می دانیم که طراحی داخلی رستوران و فروشگاه ها و اصولا طراحی به این منظور صورت می گیرد که توجه افراد را جلب کند و بتواند علاقه مندان بیشتری برای خود بسازد تا در نهایت فروش و درآمد بیشتری داشته باشد.


اما آن چه که بیشتر مورد توجه است، به خصوص در فروشگاه ها، این است که چیدمان و طراحی این مکان ها به هیچ عنوان صرفا به دلیل زیبایی و تحت هیچ شرایطی تصادفی نیست.


اساسا باید بدانیم که شیوه ی طراحی ها به صورت خاص و بر اساس اصولی ویژه صورت می گیرد که بدون پیاده سازی تکنیک های روان شناسی، انجام نمی پذیرد.



این طراحی ها به گونه ای انجام می شود که مشتریان را ترغیب به خرید و مراجعه ی مجدد کند. مثلا در طراحی فروشگاه، موادی که همیشه در لیست خرید مشتریان قرار می گیرد، از جمله مواد فاسد شدنی و خوراکی مانند گوشت، مرغ، پنیر و لبنیات در انتهای فروشگاه قرار می گیرند.
از سوی دیگر افراد بعد از خرید مایلند تا از میان بر ترین راه ممکن استفاده کنند و تا حساب خود را پرداخت کنند و به منزل برگردند. صاحبان و طراحان هم به خوبی به این موضوع واقفند. پس چیدمان این محیط را به گونه ای در نظر می گیرند که افراد برای پرداخت تا انتهای فروشگاه رفته و در این مسیر محصولاتی را ببینند که ممکن است به آن ها نیاز داشته باشند و همچنین آن ها را وسوسه به خرید کند.


در ارتباط با طراحی رستوران و کافی شاپ هم دقیقا بر اساس تکنیک های روانشناسی از رنگ های مختلف، چیدمان مختلف و نور پردازی مختلف استفاده می شود.

چرا که قرار گیری میز و صندلی های رستوران به یک شکل، استفاده از رنگ های درست، و ترکیب آن ها با نور پردازی مناسب می تواند در مراجعه ی مشتری بارها و بارها موثر باشد.
به این دلیل است که امروز، موضوع طراحی به شدت مورد توجه قرار گرفته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.