هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

تلاش غولها برای توسعه ی خودروهای آینده

این روزها شرکتهای خودروسازی و فناوری در حال کار و تحقیق برروی خودروهای بدون راننده یا خودران هستند.به طور قطع با این سرعتی که فناوری پیشرفت می کند،در آینده سیستم خودروها نیز به کلی تغییر می کنند و این از تلاشی که شرکتهای خودروسازی و غولهای فناوری بر روی تحقیق و توسعه ی فناوریهای نوین انجام می دهند، کاملا آشکار است.در آینده ی نه چندان دور خودورهای امروزه را تنها باید در مراکز بازیافت خودروهای فرسوده جستجو کنید،چراکه خودروها تغییرات فاحشی کرده اند.خودروهای آینده بدون راننده هستند و خودشان مسیر را تعیین و بسیار ایمن به جلو پیش می روند.حتی سوخت به کار رفته برای تامین انرژی آنها نیز به کلی تغییر می کند و به احتمال زیاد انرژی خورشیدی جایگزین بنزین و گاز می شود.

همانطور که گفته شد شرکتهای خودروسازی و فناوری در حال کار بر روی این پروژه هستند.شرکت گوگل و اپل که دو غول دنیای فناوری هستند،پیش تر خودروهای بدون راننده ی خود را معرفی کردند.شرکتهایی مانند آئودی و بی ام و نیز سعی می کنند تا از این فناوریها در محصولات خود بهره ببرند و خودروهای آینده ی خود را شکل بدهند.در این میان کمپانیهای خودروسازی و فناوری با یکدیگر همکاری می کنند تا گوی سبقت را از سایر رقبای خود بربایند.چندی پیش هم خبر شرکت سامسونگ و بی ام و در این راستا به گوش رسید.
سامسونگ با موبایل هوشمند سامسونگ بیشتر در دنیا شناخته می شود،حالا می خواهد در فناوریهای خودروهای بدون راننده خودی نشان بدهد.سامسونگ با همکاری بی ام و با تشکیل تیمی تحقیقاتی بر روی مراکز پردازشی خودروهای آینده کار می کند. لازم به ذکر است سامسونگ پیش از این با شرکت بی ام دبلیو در زمینه ی تامین باتری خودروهای هیبریدی و الکتریکی همکاری داشته است. به علاوه این شرکت در همکاری با پاناسونیک ژاپنی بر روی توسعه ی دستیار صوتی هوشمند برای استفاده در خودروهای هوشمند کار می کند. دستیار صوتی توسعه یافته برای خودروهای هوشمند،وظیفه‌ی شناسایی صدای کاربر و دستورات وارد شده توسط وی را برعهده دارد. با استفاده از این دستیار صوتی رانندگان می‌توانند بدون کاهش تمرکز خود روی رانندگی، دستورات صوتی را وارد کرده و اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.
همچنین سامسونگ در همکاری با آئودی در زمینه ی تامین تراشه‌ها و تجهیزات مبتنی بر نیمه‌ رساناهای این شرکت همکاری داشته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.