هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

متهم ردیف دوم در پرونده آلودگی هوا

هوای کلان شهرها بارها به کما رفته و باز جان سالم به در برد. این روزها خبر آلودگی هوا و وارونگی هوا و البته ناسالم بودنش برای گروه های حساس، خبری تکراری است که بارها آن را از شبکه های خبری می شنویم. گرچه طرح های زیادی برای تعویض خودروهای فرسوده، ارائه می شود، این راه حل نمی تواند به صورت همیشه چنین مشکلی را برطرف کند.
نکته جالب اینست که کسی از میزان آلایندگی موتورسیکلت ها حرفی نمی زند. 11 درصد وسایل نقلیه تهران را موتورسیکلت ها تشکیل می دهند. پس سهم آنها نیز در آلودگی هوا نباید کم باشد.
برخی مسئولین می گویند موتورسیکلت ها حدود 20 تا 30 درصد سهم آلودگی هوا دارند. این وسیله نقلیه علاوه بر آلودگی صوتی و سر و صدای زیادش، ذرات معلق بسیاری را وارد هوا می کند. عبارتی موتور سیکلت ها 6 تا 8 برابر خودروهای استاندارد، آلایندگی تولید می کنند.
این مسئله باعث شده خیلی ها به فکر این وسایل نقلیه که به وفور در تمام شهرها تردد دارند، بیافتند. طبق شایعاتی که دهن به دهن در میان رسانه های مختلف می چرخد، ظاهرا قرار است با تشدید قوانین موتورسیکلت سازی، وسایل استانداردتر عرضه شود و شاید مانند طرح جایگزینی خودروهای فرسوده، طرحی نیز برای جایگزینی موتورسیکلت ها ایجاد شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.