هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

طبق ابلاغیه ی اسحاق جهانگیری وسایل نقلیه ی فاقد بیمه شخص ثالث، توقیف می شوند

در صورتی که وسیله ی نقلیه ی شما دارای بیمه شخص ثالث نمی باشد، هر چه سریع تر جهت خرید بیمه ثالث خودرو و یا دیگر وسایل نقلیه ی خود اقدام نمایید. زیرا با توجه به ابلاغیه ی توقیف وسایل نقلیه ی فاقد بیمه شخص ثالث از سوی اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری وسایل نقلیه ی فاقد این بیمه نامه در محل متوقف شده و به پارکینگ های راهنمایی و رانندگی انتقال داده خواهند شد.

هیئت وزیران در جلسه 1396/4/4 به پیشنهاد وزارت کشور و با همکاری وزارتخانه‌های راه و شهرسازی، دادگستری و بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و به استناد ماده (2) قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه -مصوب 1395-، آیین‌نامه نحوه توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه شخص ثالث را به شرح زیر تصویب کرد:
 
ماده 1- در این آیین‌نامه اصطلاحات زیر در معانی مشروح مربوط به کار می‌روند و سایر اصطلاحات مندرج در این آیین‌نامه تابع تعاریف مندرج در قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه است:
 
الف- قانون: قانون بیمه اجباری خسارات وارد شده به شخص ثالث در اثر حوادث ناشی از وسایل نقلیه -مصوب 1395-.
 
ب- پلیس: مأموران راهنمایی و رانندگی و پلیس راه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران.
 
پ- بیمه‌گر: شرکت سهامی بیمه ایران و هر شرکتی بیمه غیردولتی دارای مجوز فعالیت در رشته بیمه شخص ثالث از بیمه مرکزی
 
ت- بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث: سند حاکی از انعقاد قرارداد بیمه، متعلق به وسیله نقلیه موضوع ماده (2) قانون، میان دارنده وسیله نقلیه و بیمه‌گر که دارای تاریخ اعتبار باشد.
 
ث- توقفگاه: توقف‌گاه‌های مذکور در تصویب‌نامه شماره 179398/ت6844ک مورخ 13/9/1391 و اصلاحات بعدی آن.
 
ج- توقیف: بازداشتن وسیله نقلیه از حرکت تا زمان ارایه بیمه‌نامه معتبر.
 
چ- سامانه بیمه‌نامه شخص ثالث: سامانه‌ای الکترونیکی به منظور تجمیع اطلاعات بیمه‌نامه‌های شخص ثالث صادر شده توسط بیمه‌گر.
 
ح- دارنده وسیله نقلیه: اعم از مالک یا متصرف وسیله نقلیه است و هر کدام که بیمه‌نامه موضوع ماده (2) قانون را تحصیل کند، تکلیف از دیگری ساقط می‌شود.
 
ماده 2- بیمه مرکزی موظف است امکان شناسایی برخط وسایل نقلیه دارای بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث را برای پلیس و سایر مراجع ذی‌ربط فراهم آورد.
 
ماده 3- به منظور درج دقیق مشخصات وسیله نقلیه در بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث و تعیین اصالت استعلام برخط وضعیت بیمه‌نامه، پلیس موظف است امکان دسترسی بیمه مرکزی به اطلاعات مورد نیاز را مطابق ماده (54) قانون فراهم آورد.
 
ماده 4- حرکت وسیله نقلیه بدون داشتن بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث ممنوع است. در صورتی که دارنده وسیله نقلیه مدعی شود بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث را به همراه ندارد، پلیس موظف است بر اساس استعلام از بیمه، نسبت به احراز دارا بودن بیمه‌نامه یا فقدان آن اقدام و در صورت فقدان بیمه‌نامه شخص ثالث، ضمن اعمال قانون، وسیله نقلیه را توقیف و به توقفگاه منتقل نماید.
 
تبصره 1- انتقال وسیله نقلیه به توقفگاه و مسئولیت جبران خسارات وارد شده به وسیله نقلیه در زمان حمل و جابه‌جایی و طی دوران توقیف، هزینه حمل، جابه‌جایی و نگهداری وسیله نقلیه و نحوه اخذ وجه بر اساس تصویب‌نامه شماره 179398/ت4684ک مورخ 13/9/1391 و اصلاحات بعدی آن است.
 
تبصره 2- در صورت توقیف وسیله نقلیه به علت فقدان بیمه‌نامه پس از طی فرایند این ماده برای رانندگان وسایل نقلیه عمومی حمل مسافر و بار، دارنده و مؤسسه یا شرکت مربوط موظفند به نحو مطمئن و مناسب نسبت به انتقال مسافران یا بار تا مقصد و همچنین جبران خسارات وارد شده اقدام نمایند.
 
ماده 5- به‌کارگیری وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث توسط شرکت‌ها و مؤسسات حمل و نقل بار و مسافر ممنوع است. در صورت احراز تخلف، پلیس مکلف است مراتب را در اسرع وقت مطابق ماده (31) قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی -مصوب 1389- جهت اعمال قانون به مراجع ذی‌ربط اعلام نماید.
 
ماده 6- رفع هر گونه توقیف از وسایل نقلیه، مستلزم احراز دارا بودن بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث است.
 
ماده 7- مراجع ذی‌ربط موظفند در مبادی ورودی و خروجی مرزهای جمهوری اسلامی ایران نسبت به نظارت و احراز دارا بودن وسایله نقلیه اقدام و در صورت فقدان بیمه‌نامه نسبت به توقیف وسایل نقلیه فاقد بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث، با رعایت ماده (7) قانون اقدام نمایند.
 
ماده 8- وزارت راه و شهرسازی (سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور) موظف است ترتیبی اتخاذ نماید تا در بارنامه وسایل نقلیه باربری و صورت وضعیت مسافری، شماره بیمه‌نامه معتبر شخص ثالث و تاریخ انقضای آن درج گردد.
 
اسحاق جهانگیری- معاون اول رییس‌جمهور

آخرین آمار ازمبتلایان تب کریمه کنگو

معاون دفتر بهداشت ومدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه راتشریح کرد و گفت: تاکنون ۶۵ نفر به تب کریمه مبتلا شده اند ضمن اینکه تعداد فوتی‌ها افزایش نداشته است.

کریم امیری درباره آخرین وضعیت شیوع بیماری تب کریمه کنگو در کشور اظهارداشت: ما هر سال با شیوع این بیماری در کشور مواجه هستیم و امسال هم وضعیت نسبت به سالیان گذشته تغییری نکرده است.

او همچنین با بیان اینکه تعداد افراد فوت شده بر اثر این بیماری تغییری نداشته و همان ۳ نفر قبلی بوده است، گفت: تاکنون حدود ۶۵ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده اند.
معاون دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: طی ۱۰ سال گذشته به طور متوسط سالانه بین ۵۰ تا ۱۰۰ نفر در کشور به این بیماری مبتلا شده اند.

امیری ضمن اظهارامیدواری کرد تعداد فوتی‌ها بر اثر این بیماری افزایش نیابد و گفت: سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت در راستای کنترل این بیماری اقدامات زیادی را انجام داده اند و طی این مدت بیمارستان‌ها نیز در حالت آماده باش کامل قرار داشتند ضمن اینکه سازمان دامپزشکی با سمپاشی جایگاه و بدن دام ها به منظور از بین بردن کنه‌ها در راستای کنترل این بیماری اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با سرد شدن هوا و کاهش فعالیت ها کنه ها شیوع این بیماری کاهش می یابد و به نوعی خودکنترلی اتفاق می افتد.ش

به گفته ی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران، طرح ترافیکی تابستان ۹۶ در شرق استان تهران آغاز شد

از اخبار طرح زوج و فرد که بگذریم، خبر طرح ترافیکی تابستان 96 در شرق استان تهران بیشترین بازدید امروز در این زمینه را به خود اختصاص داده است.
سرهنگ یحیی دلیری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران به آغاز طرح ترافیکی تابستان ۹۶ اشاره کرده و گفت: جهت توسعه فرهنگ ترافیک باید شهروندان مشارکت داشته باشند تا حوادث و تصادفات رانندگی و آسیب‌های ناشی از آن کاهش پیدا کند.

وی افزود: از اول تابستان در معابر درون شهری و برون شهری مدیریت هوشمند و ساماندهی نظام‌مند ترافیکی آغاز شده است.
سرهنگ یحیی دلیری با اشاره به اهداف این طرح اظهار داشت: کنترل حمل و نقل عمومی، تاکسی‌ها، اتوبوس‌ها و هماهنگی با دستگاه‌های امدادی و خدمات‌رسان و بررسی تصادفات احتمالی و برخورد با تخلفات حادثه‌ساز از اهداف این طرح است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران تاکید کرد: افزایش حمل و نقل عمومی و ناوگان حمل بار و مسافر و توجه به مشکلات مردم در محدوده اجرای این طرح است و جهت توسعه فرهنگ ترافیک باید شهروندان مشارکت داشته باشند تا حوادث، تصادفات رانندگی و آسیب‌های ناشی از آن کاهش پیدا کند.

وی عنوان ساخت: حداکثر سرعت مجاز در حوزه برون‌شهری 120 کیلومتر در ساعت و حداقل سرعت 70 کیلومتر است و در حوزه درون‌شهری در بزرگراه‌ها حداکثر سرعت مجاز 100 کیلومتر در ساعت تعیین شده مگر بزرگراه‌هایی که سرعت مجاز با تابلو کمتر مشخص شده باشد.
او اضافه کرد: حداکثر سرعت در خیابان‌های اصلی در معابر درون شهری، 60 کیلومتر در ساعت در خیابان‌های فرعی درون‌شهری 50 کیلومتر و دور میدان و معابر محلی 30 کیلومتر است.
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی شرق استان تهران در نهایت گفت: در صورتی که وسیله نقلیه موتوری و سواری بیش از ظرفیت ترک‌نشین یا سرنشین سوار کند به ازای هر فرد جریمه می‌شود.

تور بلغارستان و بازدید از مسجد تاریخی بنیا باشی

بلغارستان یکی از جذاب ترین کشورهای جنوب شرقی اروپا برای سفر و گردشگری است. تور بلغارستان نسبت به تورهای دیگر اروپایی از قیمت مناسبتری برخوردار است. اگر بخواهید تور بلغارستان تابستان 96 را خریداری کنید حداقل قیمت تور دو میلیون و 420 هزار تومان است که این قیمت در مقایسه با قیمت تور اروپا که حداقل 6میلیون تومان است بسیار به صرفه تر است.
شهر ساحلی وارنا بلغارستان

اصلی ترین مقاصد گردشگری بلغارستان دو شهر صوفیه در غرب و وارنا در شرق کشور در سواحل دریای سیاه است. آنقدر که وارنا به دلیل ساحلی بود گردشگر به خود می بیند شهر صوفیه خلوت تر است. اما صوفیه به عنوان پایتخت یک کشور اروپایی بسیار زیبا و دیدنی است، به خصوص که قدمت تاریخی این شهر، جذابیتهای تاریخی و فرهنگی خیره کننده ای برای این شهر رقم زده است.

شهر صوفیه بلغارستان


در این پایتخت اروپایی کلیسا‌های تاریخی، موزه‌ها، حمامهای آب معدنی، ساختمانهای قدیمی با معماری خیره کننده، کافه‌ها و رستورانهای سنتی و امروزی، جاذبه های اصلی شهر محسوب می شوند که تماشای آنها برای مسافران از فرهنگهای مختلف می تواند بسیار هیجان انگیز باشد.
یکی از جاذبه های گردشگری صوفیه که حتی فکرش را هم نمی کنید یک مسجد تاریخی عثمانی است. بنای باشکوه مسجد بنیا باشی در این شهر مسیحی نشین نظر هر گردشگر خارجی را به خود جلب می کند.
مسجد بنیا باشی صوفیه

اگر المانهای اسلامی را در این شهر دیدید، باید بدانید که آنها میراث حکومت عثمانیها به مدت 5 قرن در این منطقه است. مسجد بنیا باشی در سال 1576 میلادی در زمان حکومت عثمانیها در این شهر بنا نهاده شد. عثمانیها هر جایی را که تحت سلطه در می آوردند در اولین اقدام در آنجا مسجد می ساختند که مسجد بنیا باشی صوفیه هم نتیجه ی آن است.
این مسجد بلغاری عثمانی در آن زمان توسط معمار معروف عثمانی یعنی معمار سینان ساخته شد و نشانه هایی از سبک معماری او در این مسجد بارز است. مشخصه ی اصلی این مسجد تک مناره بودن آن است که با ارتفاع 15 متری بر شهر صوفیه سایه افکنده است. گنبد عظیم مسجد در کنار مناره ی 15 متری، ابهت خاصی به این بنا بخشیده است که می توان آن از قسمتهای مختلف شهر تماشا کرد. در ساخت این مسجد از آجرهای قرمز بهره برده اند که عمده دلیل جذابیت این اثر تاریخی محسوب می شود.
فضای داخلی مسجد نیز با کاشی کاریها و اسما متبرکه تزئین شده است. امروزه نیز مسجد تاریخی بنیا باشی مکانی برای گردهمایی مسلمانان صوفیه و اقامه ی نماز است که بازدید از آن برای شما می تواند جذاب باشد.


تشک هوشمند راحت تر از تشکهای معمولی

اگر جای خواب استاندارد نباشد، می تواند علاوه بر بدخوابی به آناتومی بدن لطمه وارد بکند. افراد معمولا با خرید تشک طبی سعی می کند جای خواب خود را راحت کرده تا بتوانند از صدماتی که تشکهای غیر استاندارد و سنتی وارد می کنند جلوگیری بکنند. چند سالی است که تشکهای هوشمند نیز به بازار تشکهای طبی اضافه شده اند که خواب راحت تری را برای شما رقم می زنند.

در مطلب " آشنایی با انواع تشک ها" انواع تشک را به شما معرفی کردیم که در میان آنها جای تشک هوشمند خالی بود. اگر قصد خرید تشک طبی را دارید می توانید به سمت تشکهای هوشمند بروید که قیمت بالاترین نسبت به تشکهای طبی معمولی دارند.


تشک هوشمند از فومهای هوشمندی ساخته شده است که در ظاهر ممکن است با تشکهای معمولی تفاوتی نداشته باشند اما در باطن بسیار متفاوت هستند. فوم هوشمند را فوم  در دنیا ویسکو الاستیک یا Visco Elastic Foam نیز می‌شناسند که درسال 1970 میلادی اولین‌بار برای فضا نوردان طراحی و ساخته شد. این فناوری به منظور راحتی هرچه بیشتر فضانوردان در حین پرواز و جلوگیری از کوفتگی ناشی از قرار گرفتن در خلا به کار برده شد. به تدریج فوم هوشمند در زندگی روزمره نیز جای گرفت و  انواع بالشت، تشک خواب و سایر محصولات ساخته شده از این فناوری وارد زندگی مردم شد.
 تفاوت فوم هوشمند با سایر فومها چیست؟
فومهای هوشمند به گونه ای طراحی شده اند که نیروی عکس العمل کمتری به بدن شخص وارد می کنند که این می تواند در خواب راحت تاثیر فوق العاده ای داشته باشد.
برای باز کردن این موضوع باید گفت اگر با دست خود به یک فوم معمولی فشار وارد ‌کنید، بلافاصله پس از برداشتن دست، فوم سریعا به‌حالت اولیه خود بازمی‌گردد. طبق قانون سوم نیوتون هر عملی، عکس و العملی برابر با آن و در خلاف جهت دارد که این یعنی انتقال کامل نیروی وارد شده به فوم توسط دست شما به سمت دست که در کسری از ثانیه صورت می گیرد و دارای شدت بسیار بالایی است.
این موضوع در فوم هوشمند اصلاح شده است و وقتی فشاری به این فوم وارد می کنید، فوم تدریجا به حالت اول باز می گردد. این یعنی نیروی وارده پس از برداشتن دست از روی فوم هوشمند در زمان بیشتری برمی‌گردد که شدت نیروی برگشت شده بسیار کمتر از فومهای معمولی بوده و در یک نقطه متمرکز نمی‌شود.
تفاوت دیگر فومهای هوشمند با فومهای معمولی، حساسیت آنها به درجه حرارت است. اگر دو فوم هوشمند و معمولی را در محل سردی در یک اتاق قرار بدهید، هردو سخت می‌شوند که این می تواند برای آناتومی بدن مضر باشد و خواب راحت را از شما بگیرد. اما درمورد فوم هوشمند وقتی بدن با آن تماس پیدا می کند، سریعا به حالت اول باز میگردد و ظرف چند ثانیه قالب بدن را به خود می گیرد. این ویژگی باعث می شود نیروی برگشت‌شده در فوم هوشمند روی سطح مورد تماس پخش شود.