هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

رونق بازار مسکن با اطلاع رسانی شفاف

چند سالی است که افراد برای جستجوی آپارتمان در تهران به سایتهایی نظیر دیوار و آلونک و بسیاری دیگر مراجعه می کنند. توسعه ی سایتهای املاک سبب شده است تا کار جستجو و یافتن مورد مناسب نسبت به گذشته راحت تر شده و بازار رونق بیشتری بگیرد. اما در این میان به دلیل فعالیت‌ غیرمجاز برخی سایتهای مسکن از اعتماد مردم به این نوع ‌سایتها کاسته شده است. به گفته ی کارشناسان بخش مسکن اطلاع‌ رسانی شفاف در این حوزه علاوه بر جبران خلاهای موجود در مسکن باعث رونق بخشیدن به این بازار نیز می‌شود.



به گزارش همهمه به نقل از تسنیم،علیرضا اشکان در گفت و گویی به فعالیت وب ‌سایتهای مختلف در بازار مسکن اشاره کرد و تاکید کرد که این نوع وب ‌سایتها باید زیرنظر اتحادیه ی مشاوران املاک فعالیت داشته و مجوزهای لازم را از مراجع مربوطه از جمله اتحادیه ی املاک و وزارت ارشاد دریافت کنند.

ایشان در این گفت و گو از خلا اعتماد مردم به سایتهای مسکن فاقد مجوز سخن گفت و افزود: در سایتهای مسکن باید آگهی ها تماما شناسنامه ‌دار بوده و از سوی مشاوران املاک متعبر و دارای مجوز درج شوند تا مردم راحت تر اعتماد کنند.
آقای اشکان در خصوص فایلهای مسکنی که در این سایتها قرار داده می شوند گفت باید مشخصات دقیق ملک از جمله ‌قیمت، سن بنا و کلیه ی امکانات آن در سایت درج بشود تا مشتری به راحتی بتواند تمامی جوانب را سنجیده و پس از آن وارد بازار مسکن شود.
همچنین ایشان تاکید کرد: در راستای جلب اعتماد مردم به این نوع سایتها، باید مشاوران املاک مجوزدار که به هر دلیل مرتکب تخلفی می‌شوند را به اتحادیه ی مشاوران املاک ارجاع داد.
این کارشناس بازار مسکن رونق بازار مسکن را در گرو ارائه ی اطلاعات شفاف به مردم دانست و گفت:‌ به‌عنوان یکی از فعالان حوزه ی مسکن در فضای مجازی به دلیل اطلاع‌ رسانی شفاف تعداد مخاطبهای ما به حدود 3 میلیون نفر افزایش یافته است. در این راستا همچنین ضمانتهای لازم را ارائه کرده و در پروسه ی خرید، فروش یا اجاره ی مسکن از صفر تا 100 در کنار مردم هستیم.
اشکان در گذشته نیز بر موضوع مطلع شدن مردم از این مسئله که به چه اطلاعاتی در بازار مسکن می توانند دسترسی داشته باشند تاکید کرده بود. ایشان در ادامه افزود: اصحاب رسانه وظیفه دارند که مردم را از حقشان در تمام حوزه‌ها به خصوص در حوزه ی مسکن و قیمتهای آن مطلع کنند که در این میان  ممکن است افراد بسیاری نسبت به، به روز شدن کسب و کار در بازار مسکن موضع بگیرند.
کارشناس بازار مسکن  با اشاره به این ‌که در در بخش مسکن به دنبال این هستیم که قیمتهای ارائه شده از سوی مشاوران املاک را جمع آوری و آنرا غربال کنیم گفت قصد داریم داده‌های پرت را حذف ‌کنیم که شاید فردی بخواهد با چنین قیمتهایی در بازار جهت ‌دهی کند.
اشکان با بیان این‌که سیستم موجود برای این کار یادگیرنده است و به افزایش و کاهشهای ناگهانی حساس بوده و آلارم می‌دهد، افزود: در زمان رکود شاهد چنین اتفاقاتی در بازار مسکن بودیم که عده‌ای به دنبال جهت‌ دهی در این بخش بودند، البته الان که مقداری بازار بهتر شده شاهد چنین اتفاقاتی نیستیم.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.