هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

تشویق برای خروج تاکسی فرسوده با تاکسیهای هیبریدی

حتما در سطح شهر با تاکسیهای فرسوده بسیاری روبه رو می شوید که هنوز هم که هنوزه راهی مراکز اسقاط خودرو نشده اند و به جای کاهش آلودگی هوا در استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی باعث افزایش آلودگی هوا می شوند.این خودروهای فرسوده آزادانه در حال تردد هستند و مالکین از اسقاط آنها سرباز می زنند.در هرصورت طرههای بسیاری برای نوسازی این ناوگان عمومی فرسوده پیاده می شود و نوسازی 8هزار تاکسی فرسوده در لیست برنامه های کشور قرار دارد.

در ادامه ی طرحها طی برنامه ی پنج ساله هدف ورود تاکسیهای هیبریدی به ناوگان حمل و نقل عمومی کشور است.خودروهای هیبریدی از ترکیب چند منبع انرﮋی به حرکت درمی آیند و به طور کلی به خودروهای دوگانه ی برقی گفته می شود که موتور احتراق داخلی توسط بنزین در کنار چند موتور الکتریکی کار می کند. خودرو هیبریدی برای بهره‌وری بالاتر در مصرف سوخت، قدرت بیشتر، مسافت طولانی‌تر حرکت با یک بار سوخت‌گیری یا کاهش انتشار گازهای گلخانه ای طراحی شده اند.این خودروها به خودروهای سبز نیز معروفند.

شاید با آمدن هر چه بیشتر خودورهای هیبریدی مالکین خودرو فرسوده بیشتر برای راهی کردن تاکسی فرسوده ی خود به مراکز اسقاط خودرو تشویق شوند.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.