هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

ضرورت تحت پوشش بیمه قرار گرفتن مساجد و مکان های مذهبی عمومی

سخنگوی کمیسیون عمران مسجد هشدار داد که مساجد و مکان های مذهبی باید زیر پوشش بیمه از جمله بیمه آتش سوزی کامل و دیگر بیمه های حوادث قرار بگیرند.


نماینده ی مردم اردبیل و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: بیمه مساجد، هیات های مذهبی و حسینیه ها به علت بروز حوادث مختلف باید بیمه شوند.



صدیف بدری گفت: صنعت بیمه در کشور آن گونه که باید اتفاق نیفتاده است.


وی ادامه داد: به نظر من تمام محله هایی که مستعد حوادث بوده و پروژه های ساختمانی و یا عمرانی که تعدادی حادثه در آن ها اتفاق می افتد و همچنین محله های تجمع عمومی که مستعد حادثه هستند و نقاطی که محل تجمع  و برگزاری مراسم عمومی هستند، مانند مساجد، تکایا و محل های عزاداری، همگی باید بیمه اجباری شوند.


بدری متذکر شد: این را هم باید مورد توجه قرار دهیم که دولت باید در این زمینه کمک و توجه ویژه ای داشته باشد تا آن تشکل مردمی که این مراسم را برگزار می کنند، در بحث هزینه دچار مشکل نشوند و این باعث نشود که مراسم مذهبی برگزار نگردد.


نماینده ی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: از زمینه های وقف و کمک های مردمی به مساجد و حسینیه ها می توان به بیمه کردن این مکان ها توسط واقفان و مردم اشاره کرد؛ به این معنا که هر فرد می تواند وقفی خود را در زمینه ی بیمه کردن برای اماکن مذهبی اختصاص دهد.


وی در نهایت عنوان ساخت: دولت باید وارد شود و در این زمینه کمک کند تا اگر خدای نکرده در این زمینه حوادث غیرمترقبه ای اتفاق افتاد یا برگزار کنندگان مراسم بتوانند با خیال راحت مراسم را برگزار کنند.


.


از عضویت معمولی تا عضویت طلایی پونیشا

اگر قصد برونسپاری پروژه ی کاری خود را داشته و یا اگر متقاضی کار در خانه هستید، می توانید با مراجعه به وبسایت پونیشا در مسیر ارتباطی بین فریلنسر و کارفرما قرار بگیرید.


در وب سایت پونیشا تمامی تخصص هایی که قابلیت دورکاری داشته و در جامعه رونق دارند، گردهم آمده است. از جمله طراحی گرافیک، برنامه نویسی وب، برنامه نویسی موبایل، نویسندگی، دستیاری مجازی، نیروهای پشتیبانی مشتریان، مترجمی، سئو، متخصصان فروش و بازاریابی، حسابداری و مشاوره و ...


برای عضویت در وب سایت پونیشا چهار نشان متفاوت وجود دارد. از عضویت معمولی گرفته تا عضویت طلایی.


برای عضویت معمولی نیازی به پرداخت هزینه نیست، اما دیگر عضویت ها به پرداخت حق عضویت جزئی ماهیانه نیاز دارند.


عضویت معمولی

عضویت معمولی می تواند برای 5 ماه ادامه داشته و همان طور که پیش تر قید کردیم، به صورت رایگان است.


عضویت برنزی

برای عضویت برنزی پرداخت حق عضویت 10 هزار تومان ماهیانه لازم بوده و تعداد 60 پیشنهاد در ماه امکان پذیر است.


عضویت نقره ای

برای عضویت نقره ای پرداخت ماهیانه 20 هزار تومان لازم بوده و ماهیانه 120 پیشنهاد ارسال می شود.


عضویت طلایی

برای عضویت طلایی ماهیانه 30 هزار تومان حق عضویت لازم بوده و سقف پیشنهادات ماهیانه به 240 عدد می رسد.


حرکت سرمایه ها به سمت بازار مسکن

با کاهش نرخ سود بانکی، انتظار می رفت که در زمان نه چندان طولانی سرمایه های سرگردان به سمت خرید ملک با هدف سرمایه گذاری حرکت کرده و تکاپوها برای جستجوی مسکن نوساز شروع شود.


یک کارشناس مسکن در این خصوص می گوید: نیمه ی دوم سال با رشد تقاضا، شاهد افزایش قیمت های مسکن خواهیم بود، البته ماه های محرم و صفر این افزایش را تعدیل می کند.



محمد حسین رفعت نژاد ادامه داد: بعد از اعلام کاهش نرخ سود بانکی، یک تحرک نسبی در بازار مسکن صورت گرفته که ادامه دار هم خواهد بود.


وی در خصوص تحرک سپرده های بانکی از بانک ها به بازارهای دیگر بیان کرد: وقتی سپرده های بانکی جذابیت خود را برای سپرده گذاران از دست می دهد، این نقدینگی به بازارهای دیگر اقتصادی سرازیر می شود.


وی اوضاع سه بازار ارز، مسکن و بورس را در زمان کنونی بد توصیف کرده و گفت: در این بین بورس بازار بسیار راکدی ست و بازار ارز نیز به دلیل نوسانات لحظه ای و تجربه های افراد از شکست، بازار چندان جذابی برای جذب سرمایه های مردم نیست.


وی با اشاره به این که تنها بازار مطمئن باقی مانده، بازار مسکن بوده، ادامه داد: بخش زیادی از خریدی که در این بازار صورت می گیرد با هدف سرمایه گذاری در این بخش است.


این کارشناس مسکن متذکر شد: البته ماه های محرم و صفر اثر تعدیل کننده ای روی قیمت مسکن دارند و ممکن است شوک ناشی از کاهش سود سپرده های بانکی بر بازار مسکن را بکاهند و قیمت ها آن طور که پیش بینی می شود افزایش نیابد.


وی در نهایت عنوان ساخت: از سوی دیگر سیاست های دولت در راستای تسهیلات مسکن در بحث کاهش زمان انتظار برای دریافت وام و افزایش میزان آن باعث افزایش جذابیت های سرمایه گذاری در بازار مسکن می شود، عاملی که در نهایت افزایش تقاضا و قیمت را به دنبال دارد.


رونق بازار مسکن پس از 5 سال رکود

نشانه های خروج بازار مسکن از رکود در سطح کشور به خصوص در بخش خرید و فروش خانه در تهران دیده شده و طبق اظهارات حامد مظاهریان؛ بازار مسکن با شیب ملایمی در حرکت است و این نشانه رونق در این بخش به شمار می رود.
معاون مسکن و ساختمان وزیر راه وشهرسازی در نشست خبری ابراز کرد: طبق تجربه، گروه هایی که برای بار اول می خواهند خانه دار شوند، توان پرداخت تمام هزینه خرید خانه را به صورت پول نقد ندارند، بنابراین در کنار پس‌انداز باید از تسهیلات بانکی نیز استفاده کنند.




طبق اظهارات حامد مظاهریان، خانه اولی ها برای خرید خانه می باید تا 80 درصد از قیمت خرید مسکن را دریافت کرده و 20 درصد باقی را از نقدینگی خود فراهم آورند. وی عنوان ساخت: متقاضیان می‌توانند تنها با 20 درصد آورده نقدی از طریق تسهیلات بانکی و پس انداز صاحب خانه شوند.

این مقام مسئول گفت: نرخ سود تسهیلات در بافت های فرسوده 8 درصد و در سایر مناطق 9ونیم درصد است، بر این اساس هر 6 ماه  متقضایان یک برابر میزان سپرده تسهیلات دریافت می‌کنند.
معاون وزیر راه وشهرسازی ادامه داد: این میزان نرخ سود تسهیلات کمترین میزان سود تسهیلات بانکی است اما به طور قطع هرچه نرخ سود کاهش یابد، اقساط وام نیز به همان میزان کاهش پیدا می کند.
 وی خاطر نشان ساخت: اکنون سیاست ما  این است که رقم تسهیلات و مدت زمان بازپرداخت اقساط را افزایش و زمان انتظار دریافت تسهیلات را کاهش دهیم و البته در ابتدا پیشنهاد این بود که زمان انتظار نقدینگی به جای یک سال به 10 ماه کاهش یابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: این طرح در قالب  کارگروهی با حضور مدیرعامل بانک مسکن و وزیر اقتصاد بررسی می شود و منابع این تسهیلات نیز در حال سنجش است.
وی تاکید ورزید: تا پیش از این دیگر بانکها از پرداخت تسهیلات مسکن منع شده بودند اما از دو سال گذشته این ممانعت برداشته شده ولی بانکها هیچ استقبالی در پرداخت این تسهیلات نکرده اند.
 مظاهریان توضیح داد: بازار با شیب ملایمی در حرکت است و این نشانه رونق در بخش مسکن به شمار می رود، در صورتیکه شیب شدید قیمتها ایجاد شود ما شاهد جهش ناگهانی قیمت ها در این بازار خواهیم بود.
 وی در پایان اعلام کرد: دولت از رونق بخش مسکن در بخش مصرفی دفاع می‌کند و نه از بازار تخته بازی، بنابراین اکنون قیمت مسکن کمتر از نرخ تورم و معادل 5.6 درصد است.


چگونه در فضای اینترنت برند خود را مطرح کنیم؟

امروز برندینگ به یکی از دغدغه های استارت آپ ها تبدیل شده است، اینکه نام آنها بر سر زبان بیفتد و همه آنها را بشناسند.


اما برند واقعا یعنی چه؟


به هر آنچه که بتوان هویت و شخصیت داد، یک بند است. برندینگ هم درواقع یک فرایند است. شاید یک فرد در خانواده ی شما خود یک برند باشد، مثلا او را با یک هویت و شخصیت ویژه و متمایز بشناسید.




در عصر امروز، جدایی یک سازمان از فضای مجازی به معنای افول حتمی است، چرا که امروز استفاده از فضای مجازی به اوج خود رسیده است.


حال نوبت به طرح این موضوع می رسد، چگونه برند خود را در فضای وب بسازیم؟


در ادامه به معرفی چند روش خواهیم پرداخت.


در ابتدا می توانید با ساخت یک وبلاگ کار خود را آغاز کنید و حضور فعال در آن داشته باشید تا به این وسیله بتوانید به موتورهای جست و جو امکان دیده شدنتان را بدهید . در این وبلاگ مهارت های خود را به معرض نمایش بگذارید، انجمن تشکیل دهید و اعتبار برندتان را نشان دهید.


جالب است بدانید که بیش از 60 درصد از افرادی که به ورت آنلاین به دنبال محصول و یا خدماتی میگردند، از موتورهای جست و جو استفاده می کنند. اینجاست که سئو به کمکتان می آید، از کلیدواژه های گوگل برای بهتر دیده شدن استفاده کنید.


از محتوی های پر کاربرد و مرتبط با کارتان استفاده کنید و دقت کنید که وبلاگ به طور منظم به روز رسانی شود، نظم در این کار بسیار مهم است.


بهتر است لیستی از کسانی که در وبلاگ شما ثبت نام می کنند تهیه کنید تا محتوی های مفید را برای آنها به شکل ایمیل ارسال کنید.


حتما از تصاویر، اینفوگرافیک و ویدئو ها استفاده کنید. در سراسر جهان روزانه 4 میلیارد نفر از  طریق یوتیوب ویدئو مشاهده می کنند و بسیاری از آنها این ویدئو ها را به اشتراک می گذارند، این یعنی محتوی مفید شما با یک کلیک ساده بیشتر به معرض نمایش در می آید.


سمینارها وبینارهای دوره ای برگزار کنید تا افراد بیشتری را به سمت خو بکشانید.


سیستم پیام آنلاین را فراموش نکنید و حتما حضور فعالی در شبکه های اجتماعی داشته باشید. روند کار خودتان را دنبال کنید و ارزیابی کنید که آیا در مسیر درستی قرار دارید یا خیر.


اهمیت برند رااز یاد نبرید، کافیست در ذهن ها ثبت شوید، موفقیت از آن شما خواهد شد.