هم همه

هم همه

هم همه

هم همه

طرح سایپا برای جایگزینی خودورهای فرسوده

وقتی از عمر مفید یک خودرو حدود 20 سال می گذرد تحت عنوان خودرو فرسوده راهی مراکز اسقاط خودرو می شود و با ایجاد تغییرات محسوس از چرخه ی حمل و نقل خارج می شود. اسقاط و از رده خارج شدن خودروهای فرسوده از اهمیت بسیاری برخوردار است چراکه اصلی ترین عامل آلودگی هوا در شهرهای بزرگ و صنعتی همین خودروهای قدیمی هستند. اهمیت این فرایند در حدی است که یک طرح دولتی از آن حمایت می کند و مالکین خودروهای فرسوده را ترغیب می کند تا خودروهای خود را هر چه سریعتر اسقاط کنند و گواهی اسقاط بگیرند و راهی تعویض خودرو شوند.در این طرح بسیاری از ارگانها دست به دست یکدیگر داده اند تا هوای پاکی را فراهم کنند.
گروه خودرو سازی سایپا یکی از شرکتهایی است تلاش بسیاری در این زمینه کرده است.سایپا تسهیلاتی را به مالکین خودروهای فرسوده ارائه می دهد تا علاوه بر فروش محصولات خود مالکین برای خلاصی از خودروی خود تشویق شوند.
از آذر سال 93 این فعالیت تحت عنوان طرح جایگزینی سایپا آغاز به کار کرد و 12 میلیون تومان وام خرید خودرو را با سود 19.5 درصد به مالکین خودروهای فرسوده ارائه داده است.در این طرح خودروهای خانواده ایکس۱۰۰ (انواع پراید)، خانواده ایکس۲۰۰ (تیبا) و پراید وانت ارائه می شوند و هیچ محدودیتی در خودروی جایگزینی وجود ندارد. یعنی مالک وانت فرسوده می تواند صاحب پراید شود.


نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.